Gorulen o ki, 2019 Facebook icin buyuk değişikliklerin yılı olacak!
Gectiğimiz gunlerde gercekleşen F8 toplantısında konuşan Mark Zuckerberg, Facebook ’un bundan sonraki ana başlıklarının mahremiyet ve Facebook toplulukları olduğunu acıkladı. Bunun yanı sıra logosundan sayfa duzenine, iceriğinden onceliklerine, pek cok değişiklik goreceğiz. “Son 5 yılda gelen en kapsamlı değişikliler” diye lanse edilen bu değişiklikler neler, sırayla bakalım…

Facebook ’a gelen yenilikler 2019
1- Yenilenen mobil uygulama, yeni sayfa yapısı ve yenilenen logo!

Facebook ’un mobil uygulaması ve masaustu surumu tamamen yenilendi ve ABD icinde kullanılmaya başlandı bile. Cok daha sade ve “hafifletilmiş” yeni surum bu yıl icinde diğer ulkelerde de yayınlanmaya devam edecek. Peki ne değişiklikler var yeni ana sayfalarda?

Oncelikle gorsel değişikliklere bakarsak, sayfanın en ustundeki Facebook mavisi cizgi kısım kalkıyor, ve o meşhur F harfi kare yerine bir daire icinde, sade bir logo olarak sol koşeye gidiyor.

Ana akış sayfasında en one cıkan kısımlar Facebook grupları, ozel mesajlar ve kişilerin hikaye paylaşımları.


Messenger artık daha az yer kaplıyor ve cok daha hızlı

Facebook ’un mesajlaşma uygulaması Messenger yepyeni ozelliklerle yerini cok sağlamlaştırıyor ve bize gore Facebook ’un uzerinden de baya bir yuk almış oluyor. 7 kat daha kuculen ve 2 kat hızlanan Messenger icin Zuck, artık bulabileceğiniz en hızlı ve guvenli mesajlaşma uygulaması, diyor.

Başlı başına bir uygulama olarak da kullanılabilen Messenger ’ın bir ana sayfası yoktu, akışta sadece gelen mesajlar, aramalar ve video cağrıları gorunurdu. Şimdi ise arkadaşların hikaye paylaşımları ana akışa oturuyor. Ayrıca Messenger ’dan mesajlaşma esnasında diğer tum Facebook uygulamaları ile etkileşim sağlanabiliyor. Yakın zamanda başlayan ‘video izleme partisi başlat ’ gibi ozellikler orneğin, Messenger icinden de yapılabilecek.

Facebook ’un sahip olduğu platformlar arası paylaşım kolaylaşıyor:
Bildiğiniz gibi Instagram, Messenger ve WhatsApp da Facebook ’un catısındalar. Dolayısıyla yenilenen yapılarıyla Facebook Messenger ’dan arkadaşınızın Instagram hesabına mesaj atabilecek veya Whatsaapp ’tan bir Facebook grubuna fotoğraf gonderebileceksiniz.

2- Mahremiyet.
Zuckerberg ’in ustune basa basa tekrarladığı ilk hedef; Privacy , yani kişilerin mahremiyeti. “Şu an icin imajımız hic de iyi gorunmuyor, bunu farkındayım” diye başladığı acıklamalarına, sadece Facebook ’un değil, Messenger ve Whatsapp ’ın da en onemli onceliğinin mahremiyet olduğunu, bunun icin tum alt yapının yenilendiğini bildirdi. Kullanıcı ne kadar gorunur olmak istiyorsa o kadar olacak, fotoğraflardan ilgi alanlarına, kullacılar her turlu tercihlerini kendileri belirlemeye devam edecek.

Uctan uca kriptolu guvenlik
Ayrıca tum mesajlaşmalar ve videolu goruşmeler, uctan uca kriptolu gercekleşecek, iddia ettiğine gore

Facebook dahi bu kişisel iceriklere erişemeyecek.

Fakat bununla birlikte mesaj arşivlerinde bir takım değişiklikler olacağının sinyalini verdi, tahminimizce tıpkı Instagram story ’lerinde olduğu gibi, “gonderildikten belirli bir sure sonra silinen mesajlar” gibi ozellikleri Facebook mesajlaşmalarında da gorebiliriz.

3- Facebook Grupları onem kazanıyor
Bu son guncelleme ile gruplardan haberlerin ve bildirimlerin, ana akış sayfasının en ustune yerleştiğini goruyoruz.

Bu şu anlama geliyor; Zuckerberg ’in yakın zamanlarda defalarca belirttiği gibi Facebook ’u icindeki anlamlı topluluklar ve grup sayfalarıyla var etmek istiyor. Bu sebeple bunlara erişim yeni uygulamada daha belirgin olacak ve ağınızdaki diğer kişilerle paylaşım ve etkileşim kolaylaşacak.

Facebook, bunyesindeki anlamlı sosyal gruplara eğileceğini uzun suredir yeniliyordu, hatta bu noktada gecen yıl duzenlenen bir Facebook Grup Liderleri toplantısına biz de Teknolojik Anneler olarak davet edilmiş, sayfa yapıları ile ilgili olumlu / olumsuz fikir beyan etme imkanı bulmuştuk.

Eğitimden bahceciliğe, evcil hayvan bakım gruplarından gokyuzu gozlemciliğine, sayısız başlıktaki sayısız grubun, artık bulunmaları da kolaylaşıyor. Grupların Facebook ’u daha anlamlı bir platform haline getireceğine inanan Zuckerberg, yeterli ilgiyi gorebilmeleri ve etkileşimlerinin artması icin tum değişiklikleri yapmış gorunuyor.

Kullanıcı sayısı her gecen gun artmasına rağmen ozellikle guvenlik konularında imajı derinden sarsılan Facebook ’u, grupların kurtarıp kurtarmayacağını hep birlikte