Twitter
Toplam durum guncellemesi:
Belli bir periyot icerisinde yapılan toplam toplam durum guncellemesini gosterir.

Takipciler: Sizin hesabınızı takip eden toplam kullanıcı sayısını gosterir.

Takip edilenler: Hesabınızın takip ettiği diğer Twitter hesaplarının sayısını gosterir.

Retweet: Bir tweetin, başka kullanıcılar tarafından paylaşılmasıdır ve toplam paylaşım sayısını gosterir.

Mention (Bahsetmek): Twitter uzerinde bir kullanıcıdan bahsetmek veya onu tweet ’e eklemek demektir. Bir kullanıcının ya da tum takipcilerinizin belli bir hesapla olan etkileşiminizi gormenizi de sağşar.

Toplam website yonlendirmeleri: Tweetlerinizde yer alan linklerden web sitenize yapılan toplam yonlendirme trafiğini gosterir.

Youtube
Beğeni:
Videolarınızın kac kişi tarafından beğenildiğini gosterir.

Beğenmeme: Videolarınızı beğenmeyen kişilerin sayısını gosterir.

İzlenme: Videolarınızın kac kez izlendiğini gosterir.

Paylaşım: Videolarınızın kac kez farklı platformlar uzerinde paylaşıldığını gosterir.

Ortalama goruntulenme sayısı: Videonuzun ortalama olarak kac dakika/saniye oynatıldığını gosterir.

Aboneler: Youtube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını gosterir.

Oynatma listesi: Youtube uzerinde birden fazla videoyu listelediğiniz alanlardır. Burada farklı konseptler ilgili videolarınızı bir araya toplayabilirsiniz.

Trafik kaynağı: Hangi kanallar uzerinden videolarınıza trafik geldiğini gosterir.

Tekil goruntuleyen kişi sayısı: Videonuzu tekil olarak goruntuleyenlerin sayısını gosterir.

Facebook ve Instagram ’daki Terimler
Facebook ’ta bulunan terimlerle Instagram ’da bulunan terimler birbirine cok benzer olduğu icin ikisini aynı başlık altında inceleyeceğiz.

Beğeni: Sayfanız uzerinde paylaştığınız icerikleri kac kişinin beğendiğini gosterir.

Paylaşım: Sayfanız uzerinde paylaştığınız iceriklerin kac kişi tarafından paylaşıldığını gosterir.

Yorum: Sayfanızda paylaştığınız iceriklere kac kişinin yorum yaptığını size gosterir.

Kaydedilenler: Bu istatistiğe sadece reklam verdiğiniz zaman erişebilirsiniz. Instagram ’da yaptığınız paylaşımların kac kişi tarafından kaydedildiğini gosterir.

Erişim: Paylaştığınız iceriklerin organik ya da reklam yapılmış hali ile kac kişiye ulaştığını size gosterir.

Sayfa erişimi: Hesabınızın belli bir zaman dilimi icerisinde kac farklı tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini size gosterir.

Goruntulenme: Hesabınızın ya da iceriklerinizin toplamda kac tekil kişi tarafından goruntulendiğini size gosterir.

Toplam web site yonlendirmeleri: İcerik paylaşımınız ya da yaptığınız reklam calışmasından web sitenize gelen toplam trafiği gosterir.

Tıklama: Yaptığınız reklam calışmalarındaki toplam tıklanma sayısını size gosterir.

Harcanan tutar: Reklamlarınızda harcadığınız butceyi gosterir. Reklam devam ederken o gune kadar harcanan butceyi gorebildiğiniz gibi, reklam bittiğinde de toplam harcanan butceyi gorebilirsiniz.

Tıklama başına maliyet (CPC): Reklam modelleri arasında yer alan bir modeldir. Reklam yayınlanırken nasıl para harcanması istiyorsanız ona gore para harcanır. Bu model tıklama başına butcenizi harcar. Yani kullanıcılar reklamınızı gorduğunde sizden para almaz, tıklandığında butcenizde azalma olur.


Twitter
Takipciler:
Sizin hesabınızı takip eden kullanıcı sayısını size gosterir.

Takip edilenler: Sizin takip ettiğiniz Twitter kullanıcılarının sayısını size gosterir.

Retweet: Atılan tweetin başka kullanıcılar tarafından hesaplarında paylaşılmasıdır.

Mention: Atılan tweet ’te bir başka kullanıcıdan bahsetmek ya da onu da tweet ’e eklemek.

Toplam web site yonlendirmeleri: Attığınız tweetlerdeki linkler uzerinden web sitenize gelen toplam yonlendirme trafiğini size gosterir.

Toplam durum guncellemesi: Belli bir zaman dilimi icerisinde yapılan toplam durum guncellemesini size gosterir.

YouTube
Beğeni:
Hazırladığınız video iceriklerin kac kişi tarafından beğenildiğini size gosterir.

Beğenmeme: Hazırladığınız video iceriklerin kac kişi tarafından beğenilmediğini size gosterir.

İzlenme: Hazırladığınız videoların kac kez izlendiğini size gosterir.

Paylaşım: Videolarınızın kac kez farklı platformlar uzerinde paylaşıldığını size gosterir.

Ortalama goruntulenme sayısı: Hazırlamış olduğunuz videonun ortalama olarak kac saniye/dakika olarak oynatıldığını size gosterir.

Aboneler: YouTube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını size gosterir.

Oynatma listesi: YouTube kanalınıza bulunan birden fazla videonuzu bir araya getirip liste haline getirebildiğiniz aractır.

Trafik kaynağı: Videolarınızın nereden trafik aldığını size gosterir.

Tekil goruntuleyen kişi sayısı: Hazırladığınız videoyu tekil olarak kac kişi goruntulediğini size gosterir.

Sosyal medyada pazarlama calışması yaparken bilmeniz gereken temel terimleri anlattık. Dikkat etmeniz gereken terim bu şekilde. Artık daha kolay bir şekilde sosyal medya pazarlama calışmaları yapabilirsiniz.

Sosyal medya ozellikle akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte artık hayatımızın ayrılmaz bir parcası. Aynı zamanda da gunumuzun buyuk bir bolumu sosyal medyada geciyor.

Peki sosyal medya terimlerine ne kadar hakimsiniz?
Like:
İnsanların sayfanızı ya da gonderilerinizi beğendiği anlamına gelir.
Retweet: Bir başkasının tweetini (Twitter) kendi hesabınızda paylaşmanız anlamına gelir.
Repost: Bir başkasının gonderisini (Instagram) kendi hesabınızda paylaşmanız anlamına gelir.
Bio: Profilinizde yer alan biyografinin kısa halidir.
Sosyal Medya Takibi: Marka ya da kişi icin sosyal medyada yazılan, paylaşılan iceriğin monitor edilmesi işlemi.
Block - Unfollow: Başka bir kullanıcının profilinize ulaşmasını engelleme işlemidir.
Hashtag: Sosyal medyada karşılığı “#” işaretidir. Aynı anahtar kelimeler kullanılarak insanların ortak olduğu konularda buluşması sağlanır. Instagram ’la hayatımıza girmiştir.
#TBT: Gecmişe ait fotoğraf paylaşma akımıdır. Acılımı Throwback Thursday ’dir, paylaşımlar bu sebeple perşembe gunu tercih edilir.
DM: Direkt Mesaj anlamına gelir.
Story: Instagram ’da 24 saat icerisinde silinen fotoğraf ya da videolardır.
Page Reach: İnternet uzerinden arama yaparak sayfanız ile iletişime gecen kullanıcı sayısını gosterir.
Organic Page Reach: Reklamsız; organik olarak ulaştığınız kullanıcı sayısıdır.
Page Impressions: Sayfanızda paylaştığınız herhangi bir iceriğin gosterim sayısıdır.
Organic Page Impressions: Reklamsız takipciniz olan ya da olmayan insanların sizin gonderinizi gorme sayısını gosterir.
Paid Page Impressions: Reklam verildikten sonra gelen beğeni ve yorumlar ise bu şekilde bilinir.
Total Referral Visits to Website: İnternet sitenizi Facebook uzerinden ziyaret eden kişilerin sayısını gosterir.
Clicks: Reklam uzerine tıklama sayısını gosterir.
Click-Through Rate (CTR): Tıklanma sayısının reklam gosterim sayısına bolunmuş halidir.
Spend: Reklamınızın ne kadar surede ne kadar para harcadığını gosterir.
Cost Per All Actions: Eylemler icin harcadığınız ortalama tutar anlamına gelir. Beğenme, sayfa etkileşimi, yorum yapma paylaşma gibi tum aktiviteler bu kapsam icerisinde yer alır.
Cost Per Click (CPC): Reklam uzerinde her tıklamada yaklaşık olarak ne kadar butce harcadığınızı gosterir.