Hem organik trafiği artırmayı hedeflerken, hem de Adwords calışmalarını gercekleştirirken belki de her şeyden onemli olan, anahtar kelimedir. Hangi anahtar kelimeyi hedefleyeceksiniz? Bu aşamada yapacağınız tek bir hata butun uğraşlarınızın, harcadığınız butcenin cope gitmesine sebep olabilir.
İşin temelinden başlamak gerekiyor. Hedefinizin ne olduğuna gore belirleyeceğiniz anahtar kelimeler değişiklik gosterecektir. SEO Danışmanlığı verdiğim bir cok muşteri ile yaşadığımız en temel sorunlardan birisi SEO ’yu organik trafiği artırıcı bir yontem olarak gormeleri. Doğru ama eksik bir tanımlama bu. Onemli olan şey trafiği artırmak değil, doğru trafiği doğru sayfaya getirmektir. Sitenize milyonlarca kişinin girip hic bir şey satın almadan cıkması mı yoksa 5 bin kişinin girip %20 ’sinin satın alması mı?
Hedefimiz satış olabilir, okunma olabilir, sitede kalma suresi olabilir… Her hedef icin farklı turde anahtar kelimelere eğilmek gerekiyor. Ozellikle satış odaklı anahtar kelimelerden bir kelimeden daha uzun kelime obeklerinin daha cok donuşum getirdiği ispatlanmış bir durum. Peki anahtar kelime araştırması sadece o anahtar kelimenin aranma hacmine bakmak ve TBM ’sine bakmak mıdır? Gelin derin bir analiz yapalım.
SEMrush ’ın Keyword Research sekmesinden Keyword Overview kısmında araştırdığım anahtar kelime ile ilgili temel bilgileri goruntuluyorum. Aranma hacminin 880 gibi gorece duşuk olması sizi aldatmasın. Hedef satış olduğunda boyle bir kelimeyi arayanların coğunluğu alıcılardır. Yani doğrudan muşteriyi hedefleyen bir kelime. Hal boyle olunca da kelimenin TBM ’si 25TL ’ye fırlamış durumda. Boyle bir rekabetin olduğu kelimede Adwords reklamında ilk sırada cıkmak bir cok firmanın harcı değil. O nedenle ne yapıp edip organik sonuclarda yukselmek gerekiyor.
Elbette ilk akla gelen benzer kelimelerdeki durumu incelemek olmalı. Hemen Related Keywords sekmesinden durumu inceliyorum.
Hedefleyebileceğim gorece daha ucuz kelimeler karşıma cıktı. Benim sunduğum hizmete en yakın kelime ise “dijital pazarlama sertifika programları” 6.67TL ’lik bir TBM ’si var. Oldukca az bir aranmaya gore oldukca yuksek bir maliyet.
Peki bu anahtar kelimelerde kimler reklam veriyor? Google ’da arayarak belki gorebilirim ancak cok sayıda reklamveren olduğundan sadece bazı reklamverenleri gorebileceğim, diğer yandan belki de bazılarının butceleri bitti ya da bu haftalığına durdurdular reklamları. Hatta reklamların varyantlarını nasıl goreceğim? Bu noktada Ads History sekmesine giriyorum.
Bana tum reklamverenlerin tek tek hangi tarihlerde kac farklı reklam verdiğini, bu reklam metinlerinde neler yazdığını listeliyor. TBM ’nin yuksek olma sebebi de haliyle belli oluyor. Google ’da Google ile rekabet edemezsiniz
Hem organik trafiği artırmayı hedeflerken, hem de Adwords calışmalarını gercekleştirirken belki de her şeyden onemli olan, anahtar kelimedir. Hangi anahtar kelimeyi hedefleyeceksiniz? Bu aşamada yapacağınız tek bir hata butun uğraşlarınızın, harcadığınız butcenin cope gitmesine sebep olabilir.
İşin temelinden başlamak gerekiyor. Hedefinizin ne olduğuna gore belirleyeceğiniz anahtar kelimeler değişiklik gosterecektir. SEO Danışmanlığı verdiğim bir cok muşteri ile yaşadığımız en temel sorunlardan birisi SEO ’yu organik trafiği artırıcı bir yontem olarak gormeleri. Doğru ama eksik bir tanımlama bu. Onemli olan şey trafiği artırmak değil, doğru trafiği doğru sayfaya getirmektir. Sitenize milyonlarca kişinin girip hic bir şey satın almadan cıkması mı yoksa 5 bin kişinin girip %20 ’sinin satın alması mı?
Hedefimiz satış olabilir, okunma olabilir, sitede kalma suresi olabilir… Her hedef icin farklı turde anahtar kelimelere eğilmek gerekiyor. Ozellikle satış odaklı anahtar kelimelerden bir kelimeden daha uzun kelime obeklerinin daha cok donuşum getirdiği ispatlanmış bir durum. Peki anahtar kelime araştırması sadece o anahtar kelimenin aranma hacmine bakmak ve TBM ’sine bakmak mıdır? Gelin derin bir analiz yapalım.
SEMrush ’ın Keyword Research sekmesinden Keyword Overview kısmında araştırdığım anahtar kelime ile ilgili temel bilgileri goruntuluyorum. Aranma hacminin 880 gibi gorece duşuk olması sizi aldatmasın. Hedef satış olduğunda boyle bir kelimeyi arayanların coğunluğu alıcılardır. Yani doğrudan muşteriyi hedefleyen bir kelime. Hal boyle olunca da kelimenin TBM ’si 25TL ’ye fırlamış durumda. Boyle bir rekabetin olduğu kelimede Adwords reklamında ilk sırada cıkmak bir cok firmanın harcı değil. O nedenle ne yapıp edip organik sonuclarda yukselmek gerekiyor.
Elbette ilk akla gelen benzer kelimelerdeki durumu incelemek olmalı. Hemen Related Keywords sekmesinden durumu inceliyorum.
Hedefleyebileceğim gorece daha ucuz kelimeler karşıma cıktı. Benim sunduğum hizmete en yakın kelime ise “dijital pazarlama sertifika programları” 6.67TL ’lik bir TBM ’si var. Oldukca az bir aranmaya gore oldukca yuksek bir maliyet.
Peki bu anahtar kelimelerde kimler reklam veriyor? Google ’da arayarak belki gorebilirim ancak cok sayıda reklamveren olduğundan sadece bazı reklamverenleri gorebileceğim, diğer yandan belki de bazılarının butceleri bitti ya da bu haftalığına durdurdular reklamları. Hatta reklamların varyantlarını nasıl goreceğim? Bu noktada Ads History sekmesine giriyorum.
Bana tum reklamverenlerin tek tek hangi tarihlerde kac farklı reklam verdiğini, bu reklam metinlerinde neler yazdığını listeliyor. TBM ’nin yuksek olma sebebi de haliyle belli oluyor. Google ’da Google ile rekabet edemezsiniz
SEMrush Semrush Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Kullanılır?
Diğer Dizinler0 Mesaj
●25 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Diğer Dizinler
- SEMrush Semrush Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Kullanılır?
-
31-08-2022, 07:23:24