Goz onunde bulundurmanız gereken bir sonraki durum ise ilk sayfada yer almanın ne kadar zor olacağıdır. Bunun icin anahtar kelime rekabeti konusunda veriler sunan araclardan faydalanabilirsiniz. Anahtar kelimelerin rekabet durumu bir anahtar kelimenin bircok farklı niteliği goz onunde bulundurularak hesaplanır.

Bir anahtar kelimeden para kazanılma durumu nedir? Bir anahtar kelimeden ne kadar fazla para kazanılıyorsa o anahtar kelimenin rekabet durumu bir o kadar yuksektir. Anahtar kelimenin sahip olduğu aranma hacmi ne kadardır? Aranan arama terimi icin karşınıza cıkan sonuclarda birinci ve ikinci sıralarda buyuk markalar mı yer alıyor? Bu unsurları goz onunde bulundurduğunuz zaman karşınıza cıkan sonuc size şu gerceği anlatacaktır. İstediğiniz anahtar kelime icin sıralamaya sahip olabilirsiniz ama yeteri kadar vaktinizin ve kaynağınızın olması gerekmektedir. Eğer sectiğiniz anahtar kelimenin arama sonuclarında ilk sayfalarda buyuk markalar veya yayıncılar bulunuyorsa bu durumda bu anahtar kelimenin rekabetinin yuksek olduğunu anında anlayabilirsiniz. Bu tur yuksek rekabete sahip anahtar kelimeler icin sıralamaya sahip olmak oldukca buyuk yatırımlar gerektirmektedir.

Bu noktada iyi bir SEO uzmanının onemi on plana cıkmaktadır. Ufak işletmeler ve sınırlı butceye sahip kişilerin hedefleyebileceği anahtar kelimeleri bulabilmek icin bu alanda yapılabilecek en uygun calışmaların neler olduğunu bilen tecrubeli biriyle calışmanız gerekir