URL basit bir ifadeyle site sayfalarınızın adresi anlamına gelmektedir. URL yapısı sitenizin geliştirilme ve oluşturulma yapısıyla ilgilidir. Temel kullanım durumları ise basitlik ve netlik ile ifade edilebilir. URL yapısını tam anlamıyla ele alabilmek icin bu konuda daha spesifik bilgiler vermek gerekmektedir. Ozellikle otorite durumu konusunda daha kapsamlı bilgiler sunulmalıdır. Bu konuya yazının diğer kısımlarında enine boyuna değinilecektir.

SEO acısından otorite demek bir sayfanın diğer sayfalara gore onemini ve ağırlığını ifade etmektedir. Bir sayfanın otorite durumunu belirlemek icin ceşitli farklı unsurlar hesaba katılmaktadır. Bunlardan bazıları backlinkler, sosyal medya sinyalleri, alan adı yaşı ve marka bilinirliği olarak on plana cıkmaktadır. Yuksek otoriteye sahip sayfalar sizin sayfanıza etki edebilir ve bu sayede markanızın ve sayfanızın daha otorite sahibi olmasını sağlayabilirsiniz. Genel olarak ana sayfalar en fazla otoriteye sahip sayfalar durumundadır. Sahip olduğu otorite miktarı veya durumu diğer alt sayfalara işlemekte ve etki etmektedir.

Bu yazının temel amacı sitenizi olabildiğince duz bir yapıda tutmaktır. Bu nedenle gereksiz alt dosyalar oluşturmamaya calışmalısınız. Oluşturduğunuz her alt dosya veya alt kategori icin biraz daha otorite kaybı yaşarsınız. Arama motorlarının sayfanızı tanımlama konusunda onlara kolaylık sağlamalısınız. Acık bir şekilde sayfanızı URL adresinde ifade etmelisiniz. Orneğin URL adresiniz şu şekilde olmalıdır: www.example.com/blog/konu-adi/.

URL adresiniz bu şekilde basit yapıda olmalıdır. Bu alanda ek parametrelere ve alanlara yer vermek size hicbir şey kazandırmayacaktır, aksine otorite kaybı yaşamanıza neden olacaktır. Kucuk bir işletme sahibi olarak, URL yapınızı istenildiği şekilde basit tutmanız konusunda sayısız avantaja sahip olduğunuzu unutmamalısınız.