Bir web sitesi operatoru olarak, web sitenize reklam yerleştirmek ve onlarla para kazanmak icin Google Adsense ’si kullanabilirsiniz. Google, reklam secimi ve AdSense program yonergeleri yoluyla reklam afişlerinin yuksek kalitesini garanti eder. Google, web sitesi icin reklamları secmek icin bir algoritma kullanır ve bunların belirli icerik ve belirli hedef grup icin uygun olup olmadığını kontrol eder. Reklamların tasarımı son derece değişkendir ve bu nedenle bircok web sitesi icin uygundur. AdSense ’in kullanımı yayıncılar icin ucretsizdir.
Adsense Nasıl Calışır?
AdSense ’in temel ilkesi, acık artırmaya benzer: reklam verenler ucretsiz reklam alanı icin rekabet eder. En yuksek teklifi veren kazanır ve artık web sitenizde reklam verebilir. Uretilebilecek gelir gunluk olarak değişir. İşin sırrı yuksek kalitede ve reklamların kesin seciminde yatmaktadır. Bir web yoneticisi olarak, belirli reklamları kendiniz secmezsiniz, bunlar Google tarafından sağlanır. Ancak sonucta, web sitenizde hangi reklamları goreceğinize siz karar verirsiniz. “Reklamlara izin ver ve engelle” sekmesi altında, web sitesinden tamamen uygun olmayan reklamları kaldırma olasılığı vardır.
Nasıl Uye Olurum?
AdSense ’e kaydolmanız gereken tek şey bir Google hesabı, kendi iceriğiniz ve geliri aktarmak icin iletişim bilgilerinizdir. Zaten bir Google AdWords hesabınız var mı? Daha sonra AdSense hizmetleri kolaylıkla kullanılabilir. 18 yaşında veya daha buyuk herhangi bir yayıncı AdSense ’i kullanabilir. Sonra kayıt, web sitenizin bir hafta sonra Google tarafından yayımlanan, iyi durumda, analiz ve edilecektir. Yanıt olumlu ise, reklam varyasyonlarınızın yayınlanması başlayabilir.
Ne Tur Reklamlar Var?
Bir web sitesine maksimum 3 icerik bloğu, 3 bağlantı bloğu ve 2 arama alanı yerleştirilebilir. Google, ideal olarak birbiriyle birleştirilen farklı turde reklamlar sağlar. Reklamların tasarımını web sitenizin tasarımına uyarlamak idealdir. Ekranların farklı versiyonlarını karşılaştırmak icin kullanılabilecek testler vardır. Bu şekilde orneğin gorsel unsurların etkisi ve satışlar uzerindeki etkisi belirlenebilir.
Metin Reklamlar
Bir metin reklam uc bolumden oluşur: başlık (web sitesine bir bağlantı dahil), bir veya iki satırlık metin ve web sitesinin adresi. Hizalama, zevkinize bağlı olarak yatay, dikey veya kare şeklindedir.
Goruntulu Reklamlar
Goruntulu reklamlar doğal olarak kullanıcının dikkatini ceker. Reklamın grafik gosterimi yatay, dikey veya kare olarak 17 farklı formatta sunulmaktadır. 150 KB sınırının coğu web sitesinin yukleme suresi uzerinde yalnızca minimum bir etkisi vardır.
Bağlantı Blokları
Bağlantı engellemeleri, kullanıcıyı ilgili konuyla ilgili alakalı Google reklamlarından oluşan bir koleksiyon bulabileceği bir sayfaya yonlendirir. Bu reklamlardan birine tıklarsa, web sitesi operatoru geliri alır. Bu bloklar yatay veya dikey olarak tasarlanabilir.
Zengin Medya
İcerikle etkileşimin cekiciliği kucumsenmemelidir. HTML, Flash ve video reklamlar gibi etkileşimli reklamlar, reklam alanı icin rekabeti artırır ve dolayısıyla satış potansiyelinizi de artırabilir.
Mobil Reklamlar
Duyarlı reklam birimleri, mobil cihazlar tarafından optimum kullanım sağlar. Kurulum sırasında, Android ve iOS cihazlar (tam HTML tarayıcıya sahip cihazlar dahil) ile WAP tarayıcısı olan mobil cihazlar arasında bir ayrım yapılır. Mobil reklamlar metin veya resim şeklinde tasarlanmıştır.
Reklam Kodunu Adım Adım Uygulayın
Reklamlarım sekmesi Reklam birimi oluşturun (turu secin) Daha once bir reklam birimi oluşturulmuş mu? Değilse, reklam birimi adını secin, reklam boyutunu ayarlayın, reklam turunu secin ve isteğe bağlı olarak bir tasarım secin. Reklam Ayırın altında, hedeflenen hicbir reklam yoksa sayfanızda ne goreceğinizi secin. Reklam kodunu kaydedin, alın ve kopyalayın Web sitesinin HTML kaynak koduna yapıştırın
Ekranın doğru goruntulenip goruntulenmediğini kontrol etmek icin tarayıcının kaynak kodu gorunumune bakın. Kaynak koddaki reklam kodu, AdSense hesabındaki reklam koduyla eşleşmelidir.
Adsense ile Ne Kazanabilirim?
Sayfanız reklam verenler icin ne kadar cekici olursa, o kadar kazanclı reklamlar alırsınız. Karlar buyuk olcude değişir. Gelir odemesi bir sonraki ayın sonunda gercekleşir. Tıklama fiyatını bircok faktor belirler:
Web Sitesinin Kalitesi, Ziyaretci Sayısı, İceriğin Kalitesi. Kalite Nasıl Guvence Altına Alınır?
AdSense yonergeleri, yayıncılar, reklam verenler ve kullanıcılar icin guvenlik sağlar. Yetişkinlere yonelik icerik, telif hakkıyla korunan icerik ve gecersiz tıklamalar, Google AdSense ’in gundemine koyduğu şeylerden sadece birkacıdır. Google, yayıncıların AdSense program kurallarına sıkı sıkıya bağlı kalmasını sağlar. Google Analytics kullanarak reklamların başarısını değerlendirebilirsiniz. Hedeflenen bilgiler sayesinde iceriği optimize edebilir ve geliri artırabilirsiniz. AdSense uygulamasıyla, hareket halindeyken bile her şey kontrolunuz altında.
AdSense ’i Kim Kullanıyor?
Bircok blogcu bu aracı kendileri icin kolay bir gelir kaynağı olarak keşfetti. Eklentinin basit kurulumu, herhangi bir mal veya hizmet sunmayan blog yazarlarının yine de gelir elde etmelerini sağlar. Ancak şirketler de aracı giderek daha fazla kullanıyor. Statista ’ya gore, tum Alman şirketlerinin %23 ’u zaten bir Google AdSense hesabına sahip.
AdSense hesabını neden kendi YouTube hesabınıza da bağlamıyorsunuz? Kanalınızdan para kazanma etkinleştirdiyse veya yetkilendirildiyse Google ’a bir başvuru gonderin ve başlayın.
Adsense ’in Avantajları ve Dezavantajları
Avantajlar:
Ucretsiz kayıt Basit uygulama Tıklama başına gelir Yalnızca alakalı reklamlar yerleştirilecek Ceşitli reklamcılık muşterileriyle idari calışma artık gerekli değildir İlanların tasarımı kişiye ozel uyarlanabilir
Dezavantaj:
Gelirlerin kompozisyonuna ilişkin şeffaflık yok Yuksek gelir elde edebilmek icin gerekli sitenin optimizasyonu Yalnızca minimum 100 USD iade ile odeme Sadece bir sonraki ayın sonunda odeme Google AdSense ilkesi: İlke, bir web sitesinin operatorunun sitesinde ucuncu taraf reklamlarına izin vermesi gerceğine dayanmaktadır. Bu reklamların hangi icerik alanından gelmesi gerektiğini kendisi belirleyebilir. Reklamlar hem web sitesinin kendisinde hem de web sitesi arama sonuclarında gorunebilir. Google, istenen web sitesi icin reklamlara aracılık eder. Reklamın operatoru, aldığı reklam alanının parasını oder. Google AdSense nasıl calışır?
Bir web sitesinin operatoru Google AdSense ’i kullanmaya karar verirse, once reklam alanı sağlar.
Bunu yapmak icin, AdSense aracılığıyla iletilen ve web sitesine eklediği bir reklam kodunu kullanır.
Daha sonra reklam verenler bolge icin teklif verebilir. Gercek zamanlı bir acık artırmada, en yuksek teklif reklam alanını alır.
Google, reklamın operatorunden web sitesinin operatorune akan odemeyi duzenler. Genel olarak aşağıdakiler gecerlidir: Web sitesi, reklam alanı olarak kullanılabilmesi icin Google'ın program yonergelerine uymalıdır.
Hangi Ayarlar Belirlenebilir?
Bir web sitesinin operatoru icin ayarlar:
Web sitesi operatorleri, web sitelerindeki reklamları etkileme fırsatına sahiptir. Boylelikle sadece reklamı etkileyen tematik bir alan onceden tanımlanmakla kalmaz, daha sonra istenmeyen reklamlar da engellenebilir. Web sitesinin operatoru ayrıca reklamların formatını web sitesine uyacak şekilde uyarlayabilir.
Reklam Verenler İcin Ayarlar:
Tersine, reklam operatorleri, reklamlarına en uygun web sitesini onceden secebilirler. Bu, sayfanın iceriğine gore veya kullanıcının ilgi alanlarına gore belirlenebilir. Reklamın başarısı surekli kaydedildiği icin reklamın kullanışlılığını kontrol etmek ve optimize etmek de mumkundur.
Aracı Olarak Google
Google'ın arabuluculuğu nedeniyle, web sitesinin operatoru, mudahalesi olmayan bir grup teklif sahibine sahiptir. Google ayrıca kontrol ediyor kalitelerine ilişkin reklamlar ve reklamın web sitesiyle eşleşip eşleşmediğini kontrol eder.
Google Adsense Nedir?
Google Adsense0 Mesaj
●25 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Adsense
- Google Adsense Nedir?
-
31-08-2022, 06:07:58