Bir sayfada cok fazla reklam gostermenize izin verilse bile genellikle %80 ’inden fazlası sitenizdeki daha az reklam tarafından oluşturulmaktadır. Bunun iki boyutu vardır. Biri reklam yerleşimi ve ikincisi yuksek ucretli reklamlardır. Her iki boyut da birbirine oldukca bağlıdır.

Ekranın ust kısmında yer alan reklamlar reklam verenlerden daha yuksek teklifler almaktadırlar. Sitenizin gelirinin coğunu bunlar oluşturmaktadır. İcerik alanının ve kenar cubuğunun altına yerleştirilen reklamlar kullanıcılardan fazla ilgi gormez. Bu nedenle reklam verenlerden her zaman daha az odeme almaktadırlar.

Google bunu genel bir kural olarak gorulmektedir. Sitenizde duşuk ucretli reklamlar yayınlamayı durdurmaya izin vermektedir. Bu, ekranın altındaki icerikteki duşuk teklifli reklamlar engellendiğinde kazanclarınızın fazla etkilenmeyeceği anlamına gelmektedir. Reklam dengesi ozelliğinin Google AdSense hesabında yaptığı tam olarak budur.