G-Suite, Google ’ın kendi sunucularında barındırdığı, web tabanlı bir mesajlaşma ve işbirliği uygulamaları paketidir. Google, bu uygulamaları indirmeniz ve yuklemeniz gereken bir yazılım yerine, “hizmet” olarak size sunar. Bu uygulamalara erişmek icin internet bağlantısı olan herhangi bir cihazda, bir web tarayıcısı kullanmanız yeterlidir.

Kısacası G-Suite, işinizi yurutmek icin kullanabileceğiniz kurumsal duzeyde bir Google Apps grubudur.

Peki ‘Google Apps ’nin ucretsiz surumu ile işletme surumu arasındaki fark tam olarak nedir? ’ diye sorarsanız; temel fark, G Suite icindeki Google uygulamalarının şirketinizdeki calışanlarla işbirliği yapmanıza yardımcı olacak ozelliklere sahip olmasıdır. Bu ozellikler genellikle Google uygulamalarının ucretsiz surumunde mevcut değildir.

Orneğin:

Gmail ’in G-Suite surumunde, şirket adınızla biten profesyonel e-posta adresleri alabilirsiniz (yani adınız@i sletmeadi .com). Ancak ucretsiz surumde, e-posta adresinizin “@gmail.com” ile bitmesi gerekir.

Google Drive ’ın G-Suite surumunde, kullanıcı başına 30 GB depolama alanı elde edersiniz (daha buyuk planlar sınırsız depolama alanı icerir). Ancak ucretsiz surumde sadece 15GB kullanım hakkınız vardır.

Google Takvim ’in G-Suite surumunde, her biri kendi uyeleri, programları, randevuları ve daha fazlası olan farklı amaclar icin birden fazla takvim oluşturabilirsiniz. Ancak ucretsiz surumde, calışmak icin yalnızca bir takvim alırsınız.

G-Suite ’in ucretsiz Google Apps ’ye gore en buyuk avantajı ise harika entegrasyonlardır. G-Suite ’de şirketinizin / işletmenizin uyeleri icin hızlı bir şekilde e-posta hesapları oluşturabilir ve Gmail, Google Drive, Hangouts ve tum G-Suite uygulamalarına kolayca erişmelerini sağlayabilirsiniz. Uygulamalar birbirleriyle sorunsuz bir şekilde calışır.