ONSOZ
ŞehbenderzÂde Filibeli Ahmet Hilmi Bey?in bu ese-
ri zaman ma gore ileri bir hamle olarak kabul edilme-
lidir. Zira Filibeli, bu devrede Batılı Duşunce?nin hÂ-
kim bir ustunluk kazanmaya calışmasına karşılık,
Turk - IslÂm Duşuncesini «Osmanlılık» adı altında mu-
dafaa ediyordu.
Batı Felsefesi'ni cok iyi bilmesi, Avrupa?da cereyan
eden fikrî hareketleri doğru bir şekilde tenkîd ve tah.
lîl etmesine sebep oluyordu. Onun icindir ki Madde-
ciliği (Materyalizmi) tenkid ederken koru-korune ve
şahsî goruşlerden cok bu duşunceyi ilmî ve fikrî ola-
rak curutmuş olan Batılı Filozoflara dayanmıştır. Bu
balcımdan Filibeli Ahmet Hilmi Bey, zamanında muarız
olduğu «Batıcı»ları aşmış bulunmaktadır.
Hatt gunumuzdeki Materyalistler bile kendisin-
den yarını asır geridedirler.
Filibeli hayatı boyunca mudafaa ettiği fikirlerin
coğunda isabet etmiştir. Yalnız Sultan Abdulhamid?e
olan husumeti hissidir. Bu da «Genc Turkler»e olan
bağlılığından ve bu Padişah zamanında surgune gon-
derilmesinden ileri gelmektedir.
İlk zamanlarda İttihat ve Terakki ile Meşrutiyeti
mudafaa etmesi yanında sonradan onlara da muarız
olmuş ve gazetesi kapatıldığı gibi Bursa?ya surulmuş-
tur. Ruhen ve fikren mucadeleyi elden bırakmayan
ŞehbenderzÂde, «Allah?ı İnkÂr Mumkun mudur?» adlı
eserini Bursa?da yazmıştır.
Siyonistlerin mustakbel hedeflerini ve Osmanlı
İmparatorluğu icinde oynamak istedikleri rolleri za-
manında teşhis etmesi Filibeli?yi bugun daha cok bu-
yutmuştur. Hatt bunlara karşı yaptığı mucadele neti-
cesi, Farmasonlar tarafından zehirlenmesi fikri onem
kazanmaktadır. Şuphesiz bu kanaat tetkike değer bir
husustur.
Tıpkıcekim PDF
7.6 Mb
232 Sayfa
Tercuman
ŞehbenderzÂde Filibeli Ahmet Hilmi Bey?in bu ese-
ri zaman ma gore ileri bir hamle olarak kabul edilme-
lidir. Zira Filibeli, bu devrede Batılı Duşunce?nin hÂ-
kim bir ustunluk kazanmaya calışmasına karşılık,
Turk - IslÂm Duşuncesini «Osmanlılık» adı altında mu-
dafaa ediyordu.
Batı Felsefesi'ni cok iyi bilmesi, Avrupa?da cereyan
eden fikrî hareketleri doğru bir şekilde tenkîd ve tah.
lîl etmesine sebep oluyordu. Onun icindir ki Madde-
ciliği (Materyalizmi) tenkid ederken koru-korune ve
şahsî goruşlerden cok bu duşunceyi ilmî ve fikrî ola-
rak curutmuş olan Batılı Filozoflara dayanmıştır. Bu
balcımdan Filibeli Ahmet Hilmi Bey, zamanında muarız
olduğu «Batıcı»ları aşmış bulunmaktadır.
Hatt gunumuzdeki Materyalistler bile kendisin-
den yarını asır geridedirler.
Filibeli hayatı boyunca mudafaa ettiği fikirlerin
coğunda isabet etmiştir. Yalnız Sultan Abdulhamid?e
olan husumeti hissidir. Bu da «Genc Turkler»e olan
bağlılığından ve bu Padişah zamanında surgune gon-
derilmesinden ileri gelmektedir.
İlk zamanlarda İttihat ve Terakki ile Meşrutiyeti
mudafaa etmesi yanında sonradan onlara da muarız
olmuş ve gazetesi kapatıldığı gibi Bursa?ya surulmuş-
tur. Ruhen ve fikren mucadeleyi elden bırakmayan
ŞehbenderzÂde, «Allah?ı İnkÂr Mumkun mudur?» adlı
eserini Bursa?da yazmıştır.
Siyonistlerin mustakbel hedeflerini ve Osmanlı
İmparatorluğu icinde oynamak istedikleri rolleri za-
manında teşhis etmesi Filibeli?yi bugun daha cok bu-
yutmuştur. Hatt bunlara karşı yaptığı mucadele neti-
cesi, Farmasonlar tarafından zehirlenmesi fikri onem
kazanmaktadır. Şuphesiz bu kanaat tetkike değer bir
husustur.
Tıpkıcekim PDF
7.6 Mb
232 Sayfa
Tercuman