Richard Stauffer - Reform - Cep Universitesi 119
İletişim Yayınları, 1. basım, 1993
Demek oluyor ki Reform, 15. yuzyılda Hıristiyanlık?ı kemiren sorulara beklenen cevabı vermişti. Fakat hangi Reform? Hic kuşkusuz Lucien Febvre, Reformlar dememizi yeğlerdi. Kavramı tekil kullanmamızın nedeni, Reformcuların "Cozulmekte olan Ortacağ Dunyası?nın uyanlarına getirdikleri cevap ceşitliliğini kabul etmememizden cok, vermiş oldukları mesajın birlik goruntusune duyarlı oluşumuzdur. Gercekten de kendilerini birbirlerinden ayn duşurmuş olan ve bu calışmanın bolum başlıklarını oluşturan farklılıklar bir yana bırakılacak olursa, hepsi de temel sorunlara benzer yanıtlar onermişlerdir. Yargıc olarak algılanmakta olan bir Tanrı?ya inanmanın yarattığı huzursuzluğu ortadan kaldırmak icin hepsi de Hz. İsa?nın kurtarıcı kişiliğine sığınmayı duşunmuşler, bağışlamanın gucune (unlu Sola Gratia) başvurmuşlar, aklanmanın hicbir on hazırlık gerektirmeyen, insan davranışlarına bağlı bulunmayan karşılıksız bir armağan olduğu anlamını verdikleri Sola Fide?ye aynı sıcaklıkla bakmışlar, Kilise?yi aynı şekilde bir "İnananlar Meclisi" olarak gormuşler, İnciri de aynı şekilde, Tann?nın, vaizin canlı sozleriyle surekli guncelleştirilen kesin vahiyi olarak algılamışlardır -ki bu, Sola Scriptura?dır. (Giriş?ten)
Teksayfa duzenlemesi icin "mucellit" dostumuza teşekkurle:
İletişim Yayınları, 1. basım, 1993
Demek oluyor ki Reform, 15. yuzyılda Hıristiyanlık?ı kemiren sorulara beklenen cevabı vermişti. Fakat hangi Reform? Hic kuşkusuz Lucien Febvre, Reformlar dememizi yeğlerdi. Kavramı tekil kullanmamızın nedeni, Reformcuların "Cozulmekte olan Ortacağ Dunyası?nın uyanlarına getirdikleri cevap ceşitliliğini kabul etmememizden cok, vermiş oldukları mesajın birlik goruntusune duyarlı oluşumuzdur. Gercekten de kendilerini birbirlerinden ayn duşurmuş olan ve bu calışmanın bolum başlıklarını oluşturan farklılıklar bir yana bırakılacak olursa, hepsi de temel sorunlara benzer yanıtlar onermişlerdir. Yargıc olarak algılanmakta olan bir Tanrı?ya inanmanın yarattığı huzursuzluğu ortadan kaldırmak icin hepsi de Hz. İsa?nın kurtarıcı kişiliğine sığınmayı duşunmuşler, bağışlamanın gucune (unlu Sola Gratia) başvurmuşlar, aklanmanın hicbir on hazırlık gerektirmeyen, insan davranışlarına bağlı bulunmayan karşılıksız bir armağan olduğu anlamını verdikleri Sola Fide?ye aynı sıcaklıkla bakmışlar, Kilise?yi aynı şekilde bir "İnananlar Meclisi" olarak gormuşler, İnciri de aynı şekilde, Tann?nın, vaizin canlı sozleriyle surekli guncelleştirilen kesin vahiyi olarak algılamışlardır -ki bu, Sola Scriptura?dır. (Giriş?ten)
Teksayfa duzenlemesi icin "mucellit" dostumuza teşekkurle: