Her kriz, kuresel kapitalizmin yapısının, ona yon verdiğini iddia edenlerin de kavrayışlarını aştığını gosterirken, Marx'ın Kapital'ini yeniden gundeme getiriyor. Kendi celişkilerini ve krizlerini, ancak bunları genişletme yoluyla "aşan" bu karmaşık varlığı resmetmeye girişen Marx, eserini inşa ederken incelediği yapıya ayak uydurur: Sermayenin her oğesinin kendi icinde bir problem olarak ele alındığı, ortaya cıkartılan her karakteristik ozelliğin cozulmesi gereken başka bir bulmacaya donuşturulduğu, kavramların surekli hareket halinde olduğu bir metin ortaya koyar. Oyle ki Ernst Mandel gibi gunumuz kapitalizminin "Kapital'deki 'soyut' modele, Marx'ın Birinci Cildin duzeltmelerini bitirdiği 1867'deki 'somut' kapitalizmden cok daha yakın" olduğunu iddia etmek mumkundur.
Kapital'i Sahnelemek'te Fredric Jameson hem eser uzerine tartışmaları yeniden ele alıyor hem de metne sadık kalarak yeni bir ceviri surecine girişiyor ve Kapital'in aslında işsizlik uzerine bir kitap olduğu gibi carpıcı sonuclar cıkarıyor: "Kapitalizmin her aşaması bir yandan onun ozuyle ve yapısıyla uyumlu iken (kÂr gudusu, birikim, genişleme ve ucretli emek somurusu) aynı zamanda kultur ve gundelik hayatta, toplumsal kurumlarda ve insan ilişkilerinde bir başkalaşmaya işaret ediyor. Bugun Kapital'e yonelik yapılacak yaratıcı bir okuma, bir tur ceviri sureci olarak gorulebilir."
Ceviri: Cenk Saracoğlu
Sayfa Sayısı: 192
Basım Tarihi: Şubat 2013
Yayınevi: Sel
ISBN: 9789755706108
Alıntıdır.