• 19-07-2022, 12:07:53
    #1









    ?Elinizdeki kitaba bir goz atar atmaz benim neden tam bir yılımı, Rusya dışında hemen hemen hic kimsenin tanımadığı bir Rus heykeltraşı (resmi kabul goren Sovyet sanatcıları arasından dışlanmış bir Rus heykeltraşı olan Ernst Neizvestny) hakkında kitap yazarak gecirdiğimi sorabilirsiniz.
    Ayrıca diyebilirsiniz ki, ben bir okur olarak, bir heykeltraşı tek bir eserini gormeden, yalnız fotoğraflara dayanarak nasıl değerlendirebilirim.
    Eleştiri daima bir ceşit araya girmedir, sanat eseriyle kişinin arasına girmektir. Coğu zaman pek az şey doğar bu araya girmeden. Ama arada bir eleştiri, yaratıcı nitelik de kazanabilir; bu, eleştiricinin eseri algılama yeteneğinden cok, eserin etkenlik gucune bağlıdır.
    Belli tek bir orneğin ele alınıp derinlemesine işlendiği bu yazı, Rus sanatının yapısına, SSCB?de gorsel sanatlarla uğraşan sanatcının icinde bulunduğu duruma, siyasal acıdan devrimci sanatın anlamına ve devrimci bilincin ileride doğurabileceği bazı sonuclara ışık tutmaktadır. Bu metnin bircok yanlış ve zayıf yanları olabilir, fakat gene de şimdiye dek kaleme aldığım denemeler arasında eleştiri anlayışım acısından en cok başarıya ulaştığım ornektir, diyebilirim.?





    John Berger - Sanat ve Devrim
    Agora Kitaplığı, 2007, 174, Sanat
    Ceviren Bige Berker
    Tıpkıcekim PDF, Clearscan



    Bu kitap ilk kez forumumuzda paylaşılmaktadır.







    Gizli İçerik:
    Gizli içeriği görmek için mesaj yazmalısınız.