• 18-07-2022, 01:59:18
    #1



    Bilimsel etkinlik ile atbaşı gelişen bilimsel yontem tartışmaları,
    zaman ve zemine gore iki ana işlev ustlenmektedirler:
    Meşrulaştırma ve sorgulama. Metodolojinin bu iki işlevi
    bilimin toplumsal konumu ile de yakından ilişkilidir. Yaygın
    kanaatin tersine bilim anlayışı sistemli bir bilgi kumesi hatta
    kendisi de bir bilim olan metodolojiyi izlemez, fakat bunun
    tersi gecerlidir. Yani, metodoloji konu edindiği bilimi izlemek
    durumundadır.

    Bu, her bilimsel anlayış veya bilimsel etkinlik surecinin
    bir metodolojik cerceveye yaslanmak zorunda olması ile birbirine
    karıştırılmamalıdır.

    Bir bilim anlayışının egemenlik tahtına yerleştirilebilmek
    icin desteğe ihtiyac duyması durumunda metodoloji hemen
    imdadına yetişmektedir. Neyin bilim olduğu, bilimle bilim
    olmayanın farkının ne olduğu, hangi olcutlerin bilimsel bilgiyi
    bilimsel olmayan bilgiden ayırdığı ve bunların nasıl belirlenebileceği
    gibi sorulara, desteklenecek olan bilimsel anlayışın
    lehine sonuc verecek bicimde ayrıntılı ve sistematik
    cevaplar yetiştirilir. Burada metodoloji, onemli ama neticede
    sadece bir payandadır. Ancak bir bilim anlayışının tahttan indirilme
    surecinde ise metodoloji son darbeyi vuran bir balyoza
    donuşuverir birden. Birbirine zıt İkili işlevini eşzamanlı
    olarak da yerine getirebilen metodolojinin, bilim ile ilişkisi ve
    yuklendiği işlevlere ilişkin bu meşrulaştırıcı veya sorgulayıcı
    işlev yuklenme ayrımının, metodoloji tartışmalarının izlediği
    seyrin anlaşılmasında onemli bir kolaylık sağlayacağı kanaatindeyim.
    (Kitaptan)

    Alıntıdır.


    Gizli İçerik:
    Gizli içeriği görmek için mesaj yazmalısınız.


    epub+mobi:
    Gizli İçerik:
    Gizli içeriği görmek için mesaj yazmalısınız.




    Yararlı olması dileğiyle.