Bu bölüm Robotik Süreç Otomasyonunun çalýþmasý ve uygulanmasýnýn ayrýntýlý bir görünümünü verecektir.



RPA Nasýl Çalýþýr?
RPA, genellikle tekrarlayan ve kurallara dayalý gerekli görevleri insanlardan çok daha iyi yürütebilir. Ancak burada RPA'nýn nasýl çalýþtýðý sorusu ortaya çýkacaktýr. RPA botlarý, týpký insanlar gibi bir bilgisayar sisteminin kullanýcý arayüzüyle etkileþim kurarak arka ofisi dönüþtürür.

Mevcut herhangi bir uygulama ile çalýþýr ve yapýlandýrýlmýþ süreçleri otomatik olarak taþýr. RPA, kod içermez ve kullanýcý dostudur ve bu nedenle, çalýþmasý için ek yazýlým geliþtirme veya BT uzmanlarý gerektirmez. Basit bir deyiþle, RPA'nýn gösterici adýmlar kullanarak çalýþtýðýný söyleyebiliriz.

RPA Uygulamasý
RPA'yý uygulamak için, muhasebe, finans, yönetim, veri giriþi vb. Süreçleri gerçekleþtirebilen yazýlým tabanlý bir teknik, yazýlým robotlarý veya sanal asistanlar veya botlar oluþturulur.

Baþarýlý bir RPA uygulamasý için RPA uygulama metodolojisinden oluþan aþaðýdaki yaklaþým izlenmelidir -
  • Önce otomasyon fýrsatlarýný belirleyin.
  • Ardýndan tanýmlanan süreçleri optimize edin.
  • Ardýndan, RPA yolculuðu için bir iþ vakasý oluþturun.
  • Uygulama için bir RPA satýcýsý seçin.
  • Þimdi, ilk RPA botlarýnýn geliþtirilmesine baþlayýn.
  • Son olarak, RPA kapsamýmýzý geniþletin ve RPA botlarý oluþturmaya devam edin.

Örnek:
Aþaðýdaki þema, e-postalarý RPA tarafýndan otomatik olarak okuma iþlemini gerçekleþtiren bir örneði göstermektedir -



RPA için araçlar
RPA için kullanýlabilen çeþitli araçlar vardýr; Ancak, en popüler robotik süreç otomasyon araçlarý aþaðýda verilmiþtir:

Mavi Prizma
Kuruluþlara çevik bir dijital iþ gücü saðlayan bir RPA yazýlýmýdýr. Https://www.blueprism.com/ adresinden indirilebilir.

Her Yerde Otomasyon
RPA için bir diðer önemli araç, https://www.automationanywhere.com/ adresinden indirilebilen Automation Anywhere'dir.

UiPath
Bir RPA yazýlýmýdýr. Kuruluþlarýn süreçleri verimli bir þekilde otomatikleþtirmesine yardýmcý olur. Https://www.uipath.com/ adresinden indirilebilir.

OpenSpan
.Net çerçevesine dayalý arobotik süreç otomasyon aracýdýr. Masaüstü uygulamalarýný entegre etmeye yardýmcý olur. PEGA tarafýndan satýn alýndýktan sonra artýk Pega OpenSpan olarak biliniyor.

WorkFusion
Ýþlemleri otomatikleþtirmek için yapay zeka destekli platform saðlayan baþka bir robotik süreç otomasyon aracýdýr. Https://www.workfusion.com/ adresinden indirilebilir.

Hangi Aracý Seçmelisiniz?
Gördüðümüz gibi RPA için birçok araç var ama asýl soru hangi aracý seçeceðimiz. Aþaðýdakiler, RPA aracýný seçmeden önce dikkate alýnmasý gereken bazý parametrelerdir -

Teknoloji
Kontrol edilmesi gereken en önemli parametre, Microsoft .NET, IBM Mainframe, Java vb. Gibi aracýn inþa edildiði teknolojidir. Otomasyon çözümlerinin herhangi bir uygulamayý desteklemesi için aracýn platformdan baðýmsýz olmasý gerekir.

Veri
Veri baþka bir önemli parametredir. Ýþ verilerini okumayý ve birden çok sisteme yazmayý kolaylaþtýran aracý seçmeliyiz.

Arayüz
RPA'nýn kullanýcý arayüzü kullanýcý dostu olmalýdýr çünkü karmaþýk bir kullanýcý arayüzü uygulama sürecini geciktirecektir.

Birlikte çalýþabilirlik
Bahsedildiði gibi, geçiþ ücreti platformdan baðýmsýz olmalý ve birden çok uygulamada çalýþmalýdýr.

Yönetim kolaylýðý
Bir diðer önemli parametre de robotlarýn ne kadar kolay ve etkili bir þekilde yönetilebileceðidir. Alet, yüksek düzeyde kontrol ve görünürlüðe sahip olmalýdýr.

Görev türleri
Ýster kural tabanlý ister bilgi tabanlý olsun, RPA aracý tarafýndan yapýlandýrýlabilen görev türleri, aracý seçerken dikkat edilmesi gereken bir diðer önemli parametredir.

Güvenlik
Güvenlik, dikkate alýnmasý gereken bir diðer önemli parametredir. RPA'nýn bir yazýlým parçasý olduðunu bildiðimiz için, ne kadar güvenlik kontrolünün uygulanabileceði dikkate alýnmasý gereken bir faktördür.




RPA Uygulamalarý
Endüstri, veri giriþi, kredi iþleme vb. Gibi tekrarlayan ve sýkýcý iþler için bilgisayarý kullanýyorsa, o zaman RPA kullanabilir. Aþaðýda, çeþitli endüstrilerdeki RPA uygulamalarýndan bazýlarý verilmiþtir -


RPA Endüstrileri RPA Kullaným Alanlarý
Bankacýlýk Müþteri desteði
Kredi iþleme
Dolandýrýcýlýk iddialarý
Kart aktivasyonu
Ýnsan Kaynaklarý Formalitelere katýlmak
Bordro süreci
Adaylarýn kýsa listesi
Saðlýk hizmeti Hasta kaydý
Fatura
Rapor oluþturma
Sigorta Prim hesaplama
Hak talepleri iþleniyor
Taleplerin temizlenmesi
Ýþ ortaðý sorgularýný yanýtlama
Yarar Müþteri servisi
Borç tahsilatý
Fatura
Yasal Müþteri servisi
Borç tahsilatý
Fatura
Ýþ süreci dýþ kaynak kullanýmý ERP otomasyonu
Fatura iþleme
Lojistik verilerin otomasyonu
Devlet Lisans yenilemesi
Adres deðiþikliði
Altyapý Hesap kurulumu
Müþteri desteði
Baþvuru iþleme
Ýmalat Fatura üretimi ve satýþ hesaplamasý