Gorunen o ki YouTube ’un ufukta podcast ureticileri icin buyuk planları var. Yeni sızan bir sunum, YouTube ’un internet sitesi ve mobil uygulamasına ozel bir podcast bolumu eklemeyi hedeflediğini gosteriyor.
İlk olarak Podnews ’e gonderilen bu sunum, YouTube ’un podcast iceriğine yonelik gelecek planları hakkında bilgiler iceriyor. Bu bilgiler arasında bahsi gecen ozel podcast bolumunun nasıl goruneceğine dair detaylar da yer alıyor.
[h=2]YouTube, populer podcast platformlarıyla rekabete hazırlanıyor[/h]
Sunuma gore YouTube, podcast akışını bu ozel alana entegre etmek istiyor. Bu da potansiyel olarak kullanıcıların mevcut akışlarını YouTube ana sayfalarına ekleyebilecekleri anlamına geliyor olabilir. Yani hem podcast ureticileri hem de dinleyicileri, bu ozellik ile birlikte YouTube menusunde sadece podcastlere ozel bir sekmeye kavuşacaklar.
Bununla birlikte YouTube'un podcast entegrasyonunun siteye ne zaman geleceğine dair bir bilgi bulunmuyor; ancak başka bir slayt, “iş ortağı tarafından satılan sesli reklamlar” ozelliğinin 2022'de geleceğini vurguluyor. Yani başka bir deyişle YouTube'da daha geniş podcast platformunun yıl bitmeden geleceği soylenebilir.
Bu bahsi gecen reklamlar hem Google hem de ortakları tarafından sağlanacağından, kulağa YouTube'un mevcut reklamcılık modelinden pek de farklı gelmiyor. Bu nedenle, YouTube'da barındırılan podcast'lere kişiselleştirilmiş reklamların eklenmesi soz konusu olabilir. Ote yanda YouTube Premium aboneliğinin, video iceriğinde olduğu gibi kullanıcılar icin bu reklamları kaldırıp kaldırmayacağı ise bilinmiyor.
Pek cok icerik oluşturucu şu anda podcast'leri video formatında YouTube'a yukleyebiliyor; ancak sitenin podcast'ler icin ayrılmış ozel bir bolumu bulunmuyor. Yukarıda bahsetmiş olduğumuz planların gercekleşmesi durumunda ise bu, YouTube ’un Spotify, Apple Podcasts ve SoundCloud gibi populer podcast platformlarıyla doğrudan rekabete gireceği anlamına geliyor.
İlk olarak Podnews ’e gonderilen bu sunum, YouTube ’un podcast iceriğine yonelik gelecek planları hakkında bilgiler iceriyor. Bu bilgiler arasında bahsi gecen ozel podcast bolumunun nasıl goruneceğine dair detaylar da yer alıyor.
[h=2]YouTube, populer podcast platformlarıyla rekabete hazırlanıyor[/h]

Sunuma gore YouTube, podcast akışını bu ozel alana entegre etmek istiyor. Bu da potansiyel olarak kullanıcıların mevcut akışlarını YouTube ana sayfalarına ekleyebilecekleri anlamına geliyor olabilir. Yani hem podcast ureticileri hem de dinleyicileri, bu ozellik ile birlikte YouTube menusunde sadece podcastlere ozel bir sekmeye kavuşacaklar.
Bununla birlikte YouTube'un podcast entegrasyonunun siteye ne zaman geleceğine dair bir bilgi bulunmuyor; ancak başka bir slayt, “iş ortağı tarafından satılan sesli reklamlar” ozelliğinin 2022'de geleceğini vurguluyor. Yani başka bir deyişle YouTube'da daha geniş podcast platformunun yıl bitmeden geleceği soylenebilir.
Bu bahsi gecen reklamlar hem Google hem de ortakları tarafından sağlanacağından, kulağa YouTube'un mevcut reklamcılık modelinden pek de farklı gelmiyor. Bu nedenle, YouTube'da barındırılan podcast'lere kişiselleştirilmiş reklamların eklenmesi soz konusu olabilir. Ote yanda YouTube Premium aboneliğinin, video iceriğinde olduğu gibi kullanıcılar icin bu reklamları kaldırıp kaldırmayacağı ise bilinmiyor.
Pek cok icerik oluşturucu şu anda podcast'leri video formatında YouTube'a yukleyebiliyor; ancak sitenin podcast'ler icin ayrılmış ozel bir bolumu bulunmuyor. Yukarıda bahsetmiş olduğumuz planların gercekleşmesi durumunda ise bu, YouTube ’un Spotify, Apple Podcasts ve SoundCloud gibi populer podcast platformlarıyla doğrudan rekabete gireceği anlamına geliyor.