2022 yılının tum teknolojik gelişmeleriyle muhteşem tasarımlara ve guvenlik ozelliklerine sahip arabalar goruyoruz. Arabalar, ulkemizdeki ekonomik şartlar nedeniyle bizleri bu aralar uzuyor, ancak ulke olarak bu araclara ilgimizi kaybetmedik. Ulkemizin gecmişine baktığımızda pek cok efsane otomobil var. Belki yerli otomobilimiz olmadı, ancak kuş serisi, Anadol gibi otomobillerle bu ihtiyacımızı giderdik. Ozellikle Anadol, ilk cıktığı donemde herkesin gıptayla baktığı bir arama markasıydı. Bugun ise sizlere cok daha spesifik bir otomobil olan Anadol Bocek'i tanıtacağız.
Uretildiği yıl olan 1975'e gore gelecekten fırlamışcasına gorunen Anadol Bocek, Otosan tarafından sadece 203 adet olacak şekilde uretilmişti. O zamana kadar uretilen Anadol'lardan cok daha farklı olan Anadol Bocek, gunumuzdeki en populer araclar olan SUV'lere benzeyen bir yapıya da sahipti.
[h=2]Anadol Bocek efsanesi hangi amacla uretilmişti?[/h]
İlk baktığımızda Beach Buggy denilen araclarla benzerlik gosteren Anadol Bocek, aslında cok daha farklı amaclar icin tasarlanmıştı. Askeri, kamu hizmeti, ambulans, turizm, polis, ziraat gibi pek cok alanda kullanılması icin geliştirilen aracın on camla aynı hizada giden kaputu ve onları takip eden tavan roll barları, onden bir başka aracın Anadol Bocek'in ustune cıkmasına olanak tanıyordu. Bu da engebeli arazilerde aracların birbirini kurtarmasını sağlıyordu.
Daha cok askeri amacla uretilse de ozellikle sahil kesimlerinde de satılması planlanan otomobil, uretildiği donemde yaşanan petrol krizinden dolayı cok fazla ilgi gormemiş ve bu sebeple uretimden kaldırılmıştı.
[h=2]Anadol Bocek'in uretim aşaması[/h]
Anadol Bocek'in ortaya cıkma sureci cok hızlı olmuştu. Tasarım aşaması da dahil sadece 5 ay gibi bir surecte tamamlanan otomobil, celik tam şasi uzerine oturtulmuş fiberglas govdeden oluşuyordu. Otosan tarafından uretilen otomobilin konsept tasarımcısı Jan Nahum'du. Tasarım, model ve karoser calışmalarını ise Anadol STC 16'nın da tasarımcısı olan Eralp Noyan gercekleştirmişti. Otomobilin motorundan Zeki Diker, mekaniğinden Kadri Nişel, şaseden ise Huseyin Bektaş sorumluydu.
Bir donemin efsane otomobil serisi Anadol ailesine ait gunumuzde bile farklı tasarımıyla dikkat ceken Bocek, uretilmeye devam etseydi SUV modeline cok oncesinde yerli bir alternatif olabilirdi. Donemin şartları nedeniyle uretimi devam etmemiş olsa da bu talihsizlik nedeniyle gunumuzde son derece değerli bir araba olmuş oldu.

Bugun sizlere Otosan tarafından 1975'te sadece 203 adet uretilebilen, tasarımıyla farklılığını ortaya koyan efsane araba Anadol Bocek'i tanıttık. Bu tarz iceriklerin daha fazla gelmesini istiyor musunuz? Yorumlar kısmında duşuncelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.