Tarihsel kayıtlara gore Cin’deki en eski bahceler, zevk ve avlanmak icin aristokrasi tarafından inşa edilen geniş parklardır. Hanedanlık metinlerinde nadir yetişen bitkiler ve hayvanların yanı sıra fantastik kayalarla olumsuzlerin efsanevi dağ cennetleri arasındaki ilişki daha fazla yer almıştır. Bahceler Cin’in tarihi boyunca ust sınıf uyeleri tarafından inşa edilmeye devam etmiştir. Edebiyatın unlu bahcelerini betimleyen şiirler […]
Tarihsel kayıtlara gore Cin’deki en eski bahceler, zevk ve avlanmak icin aristokrasi tarafından inşa edilen geniş parklardır. Hanedanlık metinlerinde nadir yetişen bitkiler ve hayvanların yanı sıra fantastik kayalarla olumsuzlerin efsanevi dağ cennetleri arasındaki ilişki daha fazla yer almıştır. Bahceler Cin’in tarihi boyunca ust sınıf uyeleri tarafından inşa edilmeye devam etmiştir.
Edebiyatın unlu bahcelerini betimleyen şiirler ve tarih kitapları, coğu zaman sahiplerinin estetik anlayışının bir yansıması olarak kabul edildi. Ozellikle Cin’in guneyinde bulunan Suzhou bolgesindeki ozel bahcelerin sayısı on ikinci yuzyıldan sonra duzenli olarak artmıştır. Ilıman iklimi ve bolgenin buyuk tarımsal ve ticari zenginlikleri, ust sınıf uyelerini bahcelerin yetiştirilmesinde kaynaklarını artırmaları icin teşvik etti. 13. yuzyılın sonlarında ve on sekizinci yuzyılın başlarında, bu bolgedeki pek cok resmî istihdam kabul edilmemiştir ve bu nedenle kendilerini sanat alanına adamıştırlar. Bahce, genellikle benzer duşunen arkadaşların şirketlerinde sessiz duşunmeyi ve edebi uğraşları kutlayan alternatif bir yaşam tarzının odağı haline gelmiştir.

Geleneksel Cin bahceleri, doğa ile ic ice olan bir dunyada olma hissini uyandırmak icin tasarlandı. Boylece, insan, manzaranın icinde dolaşabilme duygusunu yakalayabildi.
Bahce kayalarının bileşimleri, dağ sıraları ve yukselen tepeler olarak gorulmuştur. Minyatur ağaclar ve calılar antik ağac ve ormanları; kucuk goletler ve yaylalar, guclu nehirleri ve okyanusları temsil ediyordu. Başka bir deyişle, bahce doğanın daha buyuk dunyasını mikro kozmosta sundu. Renkli cicekleri, duzenli geometrik şekilli cicek tarlaları ve tekil manzaraları. Versay, gercek manzaraların yeniden yaratılması hedefine uygun olarak, hepsinden kacınmıştır. Bunun yerine, bir Cin bahcesinin bircok yonu bir kerede ortaya cıkıyor. Bir bahcenin manzarası, ışığın ve mevsimlerin değişen etkileriyle surekli değişmekte olup, bu da kişinin bir bahce deneyiminin onemli bir bolumunu oluşturur ve sadece duyulara değil, tum duyulara yardımcı olur.
Bahce tasarımındaki en onemli hususlardan biri; yin ve yang’ın farklı yonlerini ifade eden unsurların uyumlu duzenlenmesidir. Duzgun dikdortgen şekilli kayaların, duz kil karoların yanına yerleştirilmesinde karşıtlıkların yan yana gelmesi ve harmanlanması gibi..

Genellikle yaşlı bir ağac ya da bambu ile birleştirilen bireysel kayaların tasviri, kalıcı bir resimsel tur haline gelmiştir. On dorduncu yuzyıla gelindiğinde, bahcelerin tasvirleri hemen hemen her zaman fantastik bir kaya ya da “yapay dağ” ın temsillerini iceriyordu ve bilim adamlarının kayaları coğu zaman imgelerin ilham kaynağı olarak gercek sahneyi katıyordu.
Farklı şekiller, dokular ve renkler ile bahce kayalar; Cin bahcelerinin odak noktası olarak her zaman değerli olmuştur.

Edebiyatın unlu bahcelerini betimleyen şiirler ve tarih kitapları, coğu zaman sahiplerinin estetik anlayışının bir yansıması olarak kabul edildi. Ozellikle Cin’in guneyinde bulunan Suzhou bolgesindeki ozel bahcelerin sayısı on ikinci yuzyıldan sonra duzenli olarak artmıştır. Ilıman iklimi ve bolgenin buyuk tarımsal ve ticari zenginlikleri, ust sınıf uyelerini bahcelerin yetiştirilmesinde kaynaklarını artırmaları icin teşvik etti. 13. yuzyılın sonlarında ve on sekizinci yuzyılın başlarında, bu bolgedeki pek cok resmî istihdam kabul edilmemiştir ve bu nedenle kendilerini sanat alanına adamıştırlar. Bahce, genellikle benzer duşunen arkadaşların şirketlerinde sessiz duşunmeyi ve edebi uğraşları kutlayan alternatif bir yaşam tarzının odağı haline gelmiştir.

Geleneksel Cin bahceleri, doğa ile ic ice olan bir dunyada olma hissini uyandırmak icin tasarlandı. Boylece, insan, manzaranın icinde dolaşabilme duygusunu yakalayabildi.
Bahce kayalarının bileşimleri, dağ sıraları ve yukselen tepeler olarak gorulmuştur. Minyatur ağaclar ve calılar antik ağac ve ormanları; kucuk goletler ve yaylalar, guclu nehirleri ve okyanusları temsil ediyordu. Başka bir deyişle, bahce doğanın daha buyuk dunyasını mikro kozmosta sundu. Renkli cicekleri, duzenli geometrik şekilli cicek tarlaları ve tekil manzaraları. Versay, gercek manzaraların yeniden yaratılması hedefine uygun olarak, hepsinden kacınmıştır. Bunun yerine, bir Cin bahcesinin bircok yonu bir kerede ortaya cıkıyor. Bir bahcenin manzarası, ışığın ve mevsimlerin değişen etkileriyle surekli değişmekte olup, bu da kişinin bir bahce deneyiminin onemli bir bolumunu oluşturur ve sadece duyulara değil, tum duyulara yardımcı olur.
Bahce tasarımındaki en onemli hususlardan biri; yin ve yang’ın farklı yonlerini ifade eden unsurların uyumlu duzenlenmesidir. Duzgun dikdortgen şekilli kayaların, duz kil karoların yanına yerleştirilmesinde karşıtlıkların yan yana gelmesi ve harmanlanması gibi..

Genellikle yaşlı bir ağac ya da bambu ile birleştirilen bireysel kayaların tasviri, kalıcı bir resimsel tur haline gelmiştir. On dorduncu yuzyıla gelindiğinde, bahcelerin tasvirleri hemen hemen her zaman fantastik bir kaya ya da “yapay dağ” ın temsillerini iceriyordu ve bilim adamlarının kayaları coğu zaman imgelerin ilham kaynağı olarak gercek sahneyi katıyordu.
Farklı şekiller, dokular ve renkler ile bahce kayalar; Cin bahcelerinin odak noktası olarak her zaman değerli olmuştur.