sinema oyuncusu,senarist, doktor
1959 yılında Nevşehir'in Avanos ilcesinde doğdu. Ege Universitesi Tıp Fakultesi'nden 1984 yılında mezun oldu. Keskin Devlet Hastanesi, Bala ve koylerinde Sağlık Ocağı hekimliği yaptı. Daha sonra ozel sektorde doktor olarak calıştı. Nuri Bilge Ceylan'ın 'Uzak' filmiyle oyunculuğa adım attı. 'Bir Zamanlar Anadolu'da filminde Ebru ve Nuri Bilge Ceylan'la birlikte yazdığı senaryo; 2011 yılında Asia Pacific Screen Odulleri'nde 'En İyi Senaryo' dalında odule aday gosterildi.
FİLMLERİ:
Uzak
Uc Maymun
Vavien
Albatrosun Yolculuğu
Yozgat Blues
Bir Zamanlar Anadolu'da
Sen Aydınlatırsın Geceyi
Kuf
HABER
'Film cekmek icin para en son ihtiyac'
ntv 12 Şubat 2013
Oyuncu-senarist Ercan Kesal, sinemacıların edebiyattan yeteri kadar beslenmediğini soyledi. Kapitalizmin şeytan duzeni olduğunu belirten Kesal, ‘Film cekmek icin para en son ihtiyactır ’ ifadesini kullandı.
Oyuncu ve senarist Ercan Kesal, Turk sinemasının edebiyattan yeterince beslenmediğini savundu. Turk sinemanın ozgun hikÂyelere buyuk ihtiyac duyduğunu belirten Kesal, bağımsız sinemanın geldiği noktanın umit verici olduğunu ifade etti.
Aylık sinema dergisi Film Arası'na konuşan Ercan Kesal ’ın roportajından bazı bolumler:
SİNEMACILAR DONUP DONUP EDEBİYAT OKUMALI
''1960 ’lı yıllarda Turk edebiyatıyla fazlasıyla icli dışlı bir sinemamız vardı diyebilirim. Yılmaz Guney oykucu olarak başladı biliyorsunuz sinemaya. Peyami Safa, Necati Cumalı, Halide Edip, Orhan Kemal, Yaşar Kemal, Kemal Tahir o donemin guclu sinemacılarının ilham kaynağıdır. Sinemacı arkadaşlar, yonetmenler, yapımcılar gunumuz Turk edebiyatıyla ilgilenmeliler. Bir yonetmenin ve senaristin masasında Refik Halit Karay ’lar, Memduh Şevket Esandal ’lar, Sait Faik ’ler, Sabahattin Ali ’ler eksik olmamalıdır.
KAPİTALİZM ŞEYTAN DUZENİDİR!
Kendi dunyayı algılama bicimimle ilgili cok temel bir şey soylemek isterim. Yaşadığımız dunya, kapitalist bir dunyadır ve kapitalizm şeytan duzenidir. İcinde para olan hicbir şey saf ve temiz olamaz. Kapitalizm şeytanlığın dunyayı yok ediş biciminin duzenidir. Bu kadar net. Ahir omrumde bildiğim tek şey budur. Daha cok yok etmekten, daha cok kÂr etmekten ve daha, daha kÂr etmekten bahseden bir duzenden soz ediyoruz. Onlar her bicimde her şekilde her şeyi yeniden satabilirler. Hic fark etmez. Che Guevera tişortu de yapabilirler, para varsa onda. Marx bardakları da…
FİLM CEKMEK İCİN PARA EN SON İHTİYAC
Bir filmin cekilebilmesi icin sizi temin ederim en son şıklardan birisi paradır. Ondan once halletmeniz gereken o kadar cok iş var ki (hikÂye, senaryo vs) zaten onları cozduğunuzde para cıkar ve cekersiniz. Bağımsız sinema… Evet, kesinlikle mumkun. Ama şimdi daha temel bir sorunla karşı karşıyayız. Kapitalizmin saldırısı da tam burada başlıyor aslında. Cektiğimiz filmleri oynatacak salonumuz yok. Her şeye rağmen sinema kendi bildiğini yapmalı, yonetmen tabi ki kendi bildiği eserin peşinde koşmalı. Bu inat ve bu caba surmeli.
İKTİDARIN DİLİ MUHALEFETİ BELİRLER
Kavganın yaşandığı bolge cok sorunlu ve stratejik. Emperyal devletlerin, başta Amerika ’nın uzun vadeli hesap ve cıkarları var. Yani cok fazla dış dinamik devrede. İcerde, soğukkanlı ve kendine guvenen, bu cıkarlara alet olmayacak bir iktidar meseleyi cozebilir. Binlerce yıl nasıl yaşamışsak oyle yaşamalıyız. Yeryuzu hepimizin. ‘At sahibine gore kişner. ’ Coğu zaman iktidarın dili de belirler muhalefeti. İktidar da, muhalefet de ‘guc zehirlenmesi ’ tehlikesiyle her zaman karşı karşıyadırlar. Durustluk ve samimiyet bu işin panzehiridir.
TURKİYE ENETELEKTUEL ACIDAN COL
Her şeyin parayla olculduğu bir cağda bilgi ve estetik değersiz, kıymetsiz bir hale gelmişse eğer, zaten orası bir coldur. Gun gelir, zaman gecer, AVM ’ler de yıkılır, şehrin etrafına inşa edilen yapılara bicilen omur otuz sene, duble yollar eskir, barajlar artık kullanılmaz olur, olabilir. Ama Turkiye ’nin asıl derdi entelektuel bir col olmasıdır.''
1959 yılında Nevşehir'in Avanos ilcesinde doğdu. Ege Universitesi Tıp Fakultesi'nden 1984 yılında mezun oldu. Keskin Devlet Hastanesi, Bala ve koylerinde Sağlık Ocağı hekimliği yaptı. Daha sonra ozel sektorde doktor olarak calıştı. Nuri Bilge Ceylan'ın 'Uzak' filmiyle oyunculuğa adım attı. 'Bir Zamanlar Anadolu'da filminde Ebru ve Nuri Bilge Ceylan'la birlikte yazdığı senaryo; 2011 yılında Asia Pacific Screen Odulleri'nde 'En İyi Senaryo' dalında odule aday gosterildi.
FİLMLERİ:
Uzak
Uc Maymun
Vavien
Albatrosun Yolculuğu
Yozgat Blues
Bir Zamanlar Anadolu'da
Sen Aydınlatırsın Geceyi
Kuf
HABER
'Film cekmek icin para en son ihtiyac'
ntv 12 Şubat 2013
Oyuncu-senarist Ercan Kesal, sinemacıların edebiyattan yeteri kadar beslenmediğini soyledi. Kapitalizmin şeytan duzeni olduğunu belirten Kesal, ‘Film cekmek icin para en son ihtiyactır ’ ifadesini kullandı.
Oyuncu ve senarist Ercan Kesal, Turk sinemasının edebiyattan yeterince beslenmediğini savundu. Turk sinemanın ozgun hikÂyelere buyuk ihtiyac duyduğunu belirten Kesal, bağımsız sinemanın geldiği noktanın umit verici olduğunu ifade etti.
Aylık sinema dergisi Film Arası'na konuşan Ercan Kesal ’ın roportajından bazı bolumler:
SİNEMACILAR DONUP DONUP EDEBİYAT OKUMALI
''1960 ’lı yıllarda Turk edebiyatıyla fazlasıyla icli dışlı bir sinemamız vardı diyebilirim. Yılmaz Guney oykucu olarak başladı biliyorsunuz sinemaya. Peyami Safa, Necati Cumalı, Halide Edip, Orhan Kemal, Yaşar Kemal, Kemal Tahir o donemin guclu sinemacılarının ilham kaynağıdır. Sinemacı arkadaşlar, yonetmenler, yapımcılar gunumuz Turk edebiyatıyla ilgilenmeliler. Bir yonetmenin ve senaristin masasında Refik Halit Karay ’lar, Memduh Şevket Esandal ’lar, Sait Faik ’ler, Sabahattin Ali ’ler eksik olmamalıdır.
KAPİTALİZM ŞEYTAN DUZENİDİR!
Kendi dunyayı algılama bicimimle ilgili cok temel bir şey soylemek isterim. Yaşadığımız dunya, kapitalist bir dunyadır ve kapitalizm şeytan duzenidir. İcinde para olan hicbir şey saf ve temiz olamaz. Kapitalizm şeytanlığın dunyayı yok ediş biciminin duzenidir. Bu kadar net. Ahir omrumde bildiğim tek şey budur. Daha cok yok etmekten, daha cok kÂr etmekten ve daha, daha kÂr etmekten bahseden bir duzenden soz ediyoruz. Onlar her bicimde her şekilde her şeyi yeniden satabilirler. Hic fark etmez. Che Guevera tişortu de yapabilirler, para varsa onda. Marx bardakları da…
FİLM CEKMEK İCİN PARA EN SON İHTİYAC
Bir filmin cekilebilmesi icin sizi temin ederim en son şıklardan birisi paradır. Ondan once halletmeniz gereken o kadar cok iş var ki (hikÂye, senaryo vs) zaten onları cozduğunuzde para cıkar ve cekersiniz. Bağımsız sinema… Evet, kesinlikle mumkun. Ama şimdi daha temel bir sorunla karşı karşıyayız. Kapitalizmin saldırısı da tam burada başlıyor aslında. Cektiğimiz filmleri oynatacak salonumuz yok. Her şeye rağmen sinema kendi bildiğini yapmalı, yonetmen tabi ki kendi bildiği eserin peşinde koşmalı. Bu inat ve bu caba surmeli.
İKTİDARIN DİLİ MUHALEFETİ BELİRLER
Kavganın yaşandığı bolge cok sorunlu ve stratejik. Emperyal devletlerin, başta Amerika ’nın uzun vadeli hesap ve cıkarları var. Yani cok fazla dış dinamik devrede. İcerde, soğukkanlı ve kendine guvenen, bu cıkarlara alet olmayacak bir iktidar meseleyi cozebilir. Binlerce yıl nasıl yaşamışsak oyle yaşamalıyız. Yeryuzu hepimizin. ‘At sahibine gore kişner. ’ Coğu zaman iktidarın dili de belirler muhalefeti. İktidar da, muhalefet de ‘guc zehirlenmesi ’ tehlikesiyle her zaman karşı karşıyadırlar. Durustluk ve samimiyet bu işin panzehiridir.
TURKİYE ENETELEKTUEL ACIDAN COL
Her şeyin parayla olculduğu bir cağda bilgi ve estetik değersiz, kıymetsiz bir hale gelmişse eğer, zaten orası bir coldur. Gun gelir, zaman gecer, AVM ’ler de yıkılır, şehrin etrafına inşa edilen yapılara bicilen omur otuz sene, duble yollar eskir, barajlar artık kullanılmaz olur, olabilir. Ama Turkiye ’nin asıl derdi entelektuel bir col olmasıdır.''