(?- 1740) Klasik Turk musikisi literaturunde Dilhayat Kalfa, Dilhayat Kadın, Dilhayat Hanım gibi isimlerle anılan kadın bestekarlarımızın, Reftar Kalfa'yı ayrı tutuarsak, belki ilki ve en buyuğu olan bu sanatcı hakkında yok denebilecek kadar az bilgimiz vadır. bir kadın olması, yetişmis olduğu cağ ve cağın toplumsal anlayışı goz onunde tutulursa gunumuzde bile ses sanatımızda mustesna bir yer alması, sanat icerisnde deha cizgisine yaklaşmasından ileri gelir. Adın da anlaşılacağı gibi bestekarımız sarayda gorev yaparak "Kalfalık" (Osmanlı sarayında kadın hizmetlilere verilen sıfat) rutbesine ulaşmış bir kimsedir. Nasıl eğitim gorduğu, hocasının kimler olduğu bilinmiyor. 17. yuzyıldan beri Harem'de bir meşkhanenin bulunduğu, guvenilir hocaların burada ders verdiği bilindiğine gore musiki terbiyesini bu yoldan kazandığı kesindir. Kulaktan kulağa gelen soylentiye gore iyi tambur calarmış.
ESERLERİ
Evcara peşrev, "Evic beste-Cok mu figanım ol gul-i ziba hıram icin", "Mahur beste- Ta-bekey sinemde ca etmek cefa vu kineye" "Evcara saz semaisi"
ESERLERİ
Evcara peşrev, "Evic beste-Cok mu figanım ol gul-i ziba hıram icin", "Mahur beste- Ta-bekey sinemde ca etmek cefa vu kineye" "Evcara saz semaisi"