Charles King ’in ‘‘Midnight At The Pera Palace - The Modern Birth of Istanbul ’ ’ isimli kitabından esinlenilerek yaratılan Netflix Turkiye dizisi Pera Palas ’ta Gece Yarısı, 3 Mart 2022itibariyle izleyicisiyle buluştu. 2 Mart 2022 akşamı diziye adını veren Pera Palas Otel ’de gercekleşen galasıyla dahi kendinden soz ettirmeyi başaran dizi, kısa surede buyuk ilgi gordu.
Yonetmenliğini Emre Şahin ’in, senaristliğini Elif Usman ’ın ustlendiği ve başrollerini Hazal Kaya, Selahattin Paşalı ve Tansu Bicer ’in paylaştığı Pera Palas ’ta Gece Yarısı, 3 Mart 2022 ’de ‘‘tarihi dram ’ ’ kategorisinde Netflix ’teki yerini aldı. Dizi, yalnızca bir gunde Netflix ’in Turkiye ilk 10 listesinde 1 numaraya oturmayı da başardı!Cekimlerinin 2021 ’de sonlandığı bilinen ve uzun suredir merakla beklenen dizi; oyuncu kadrosu, goruntu, ses, kostum, dekor, makyaj... A ’dan Z ’ye tum detaylarıyla ‘‘Beklediğimize değdi! ’ ’ dedirtiyor!
[h=2]Dizi, Pera Palas Otel ’in 130. yılına ozel bir yazı yazmak uzere gorevlendirilen idealist gazeteci Esra ’nın; yanlışlıkla 411 numaralı odanın 1919 yılına uzanan bir gecit oluşunu keşfetmesiyle başlıyor.[/h]
Kendisine oteli gezdirip anlatmakla gorevli otel muduru Ali ’nin de icinde bulundu 411 numaralı odanın gizemi, Esra ’nın kendisini bir anda 1919 ’da politik bir gerginliğin tam ortasında bulmasına sebep oluyor. Başlarda, hayranı olduğu tarihi simaları gorebildiği ve donemin atmosferini soluyabildiği icin şaşkınlık sarhoşu olan Esra; ilerleyen dakikalarda işgalci İngiliz ordusu mensuplarına, Mustafa Kemal Paşa ’nın gelecekte başardıklarıyla ilgili buyuk bir pot kırınca işler karışıyor. Ali ile birlikte gecmiş ve gelecek zamanların koruyucusu olma gorevini ustlendiğini fark eden Esra icin ‘‘zaman yolculuğu ’ ’ kavramı, eski naif anlamını sonsuza dek yitiriyor. Esra, sıradan bir gazeteci olmaktan cıkıp Turkiye ’nin kaderini ellerinde tutan bir kimseye donuşuyor.
[h=2]Goruntu yonetmeni Clint Lealos ’a saygılar, sevgiler![/h]
Dizinin goruntu yonetmeni Clint Lealos, daha ilk dakikadan izleyiciye ‘‘Ne yaptın be ustat??? ’ ’ dedirtecek bir iş cıkarmış diyebiliriz. Dizinin ana mekanı tarihi Pera Palas Otel ve dolayısıyla İstanbul, yetmezmiş gibi bir de goruntu kalitesi ve cekimler bu denli iyi olunca ortaya seyir keyfi oldukca yuksek bir dizinin cıkması kacınılmaz. İddia ediyoruz, bu diziden bir kare yakalamanızı istesek; tek bir kare uzerinde karar kılmanız imkansız!
[h=2]Dikkat! Buradan itibaren okuyacaklarınız dizi hakkında spoiler iceriyor.[/h] [h=2]İşgalci İngilizlere ‘‘Geldikleri gibi giderler ’ ’ şoku![/h]
Yazının başında bahsini gecirdiğimiz Esra ’nın başta kırdığı pot, aslında dizinin en keyifli sahnelerinden biri olabilir. Pera Palas ’ta gonlunce sefa suren işgalci İngilizlere gelecekten gelen Esra ’nın tokadı cok guzel oturuyor. Esra ’nın ağzına kuru yemiş ata ata buyuk bir rahatlıkla İngilizlere, Mustafa Kemal ’in işgal kuvvetlerini nasıl def ettiğini anlatışı,dizinin ilerleyen bolumlerinde ortalığı karıştırmış olsa da, insanın oturduğu yerden icinin yağlarını eritiyor.
[h=2]Bu gece Garden Bar'da, gonlumuz hovarda...[/h]
Selahattin Paşalı ’nın canlandırdığı Halit karakterinin sahibi olduğu Garden Bar, hayallerinizin barı olmaya aday. Son birkac bolume dek muhtemelen kimselerin pek de sevmediği Halit, işi biliyor! İcerideki atmosfer ekran başındak izleyici bile oyle bir kendine cekiyor ki Garden Bar sahnelerinde kendinizi ayağa kalkıp şarkılara, danslara eşlik ederken bulabiliyorsunuz. E gecmişte boşuna ‘‘Bu bar bir gun benim olacak! ’ ’ triplerine girmemiş demek…
Bu arada, Peride kılığındaki Esra ’nın 1919 ’da sahneye cıkıp Sezen Aksu ’dan Seni Yerler ve Britney Spears ’tan Ops I Did It Again soylemesi desek… Kelimelerimiz bu noktada gercekten kifayetsiz!
[h=2]Erkek egemen 1919, kadının gucunden nasibini aldı![/h]
Peride kılığındaki Esra ’nın babası başta olmak uzere hicbir erkeğe ve erkek egemen kurala boyun eğmemesi, hepimize cok iyi geldi! Esra; babasının kendisine tokat atmasını engelledi, evde hapis kalmaktansa evi terk etmeyi secti, araba kullandı, sahneye cıktı… Ustelik tum bunları yaparken Peride ’nin kucuk kızı Leyla ’yı da ihmal etmedi ve onu da uyardı: ‘‘Bir yere ait olmak icin illa onların doğrularına gore mi yaşayacaksın? Kendin olamıyorsan zaten oraya ait değilsin ki! ’ ’
Hazal Kaya ’nın normal yaşamdaki duruşunu da duşununce, Esra ’nın bu onurlu duruşuna aslında pek de şaşırmamak gerek. Guclu ve ozgur ruhlu kadınlar, var olun!
[h=2]En ozeli en sona sakladık…[/h]
Dizinin en ozel sahneleri kuşkusuz ki Mustafa Kemal Paşa ’yı gorduğumuz sahnelerdi! Bu sahneler, her defasında tuylerimizi diken diken etmeyi ve gozlerimizi doldurmayı başardı. Halit ve Esra ’nın suikasti onledikten sonra paşayla goruştukleri sahnede Esra ’nın jest ve mimikleri, her şeyi ozetliyor aslında. Hele dayanamayıp sarıldığı o an… Hepimizin duygularına tercuman oldun Esra, teşekkur ederiz!
Yonetmenliğini Emre Şahin ’in, senaristliğini Elif Usman ’ın ustlendiği ve başrollerini Hazal Kaya, Selahattin Paşalı ve Tansu Bicer ’in paylaştığı Pera Palas ’ta Gece Yarısı, 3 Mart 2022 ’de ‘‘tarihi dram ’ ’ kategorisinde Netflix ’teki yerini aldı. Dizi, yalnızca bir gunde Netflix ’in Turkiye ilk 10 listesinde 1 numaraya oturmayı da başardı!Cekimlerinin 2021 ’de sonlandığı bilinen ve uzun suredir merakla beklenen dizi; oyuncu kadrosu, goruntu, ses, kostum, dekor, makyaj... A ’dan Z ’ye tum detaylarıyla ‘‘Beklediğimize değdi! ’ ’ dedirtiyor!
[h=2]Dizi, Pera Palas Otel ’in 130. yılına ozel bir yazı yazmak uzere gorevlendirilen idealist gazeteci Esra ’nın; yanlışlıkla 411 numaralı odanın 1919 yılına uzanan bir gecit oluşunu keşfetmesiyle başlıyor.[/h]

Kendisine oteli gezdirip anlatmakla gorevli otel muduru Ali ’nin de icinde bulundu 411 numaralı odanın gizemi, Esra ’nın kendisini bir anda 1919 ’da politik bir gerginliğin tam ortasında bulmasına sebep oluyor. Başlarda, hayranı olduğu tarihi simaları gorebildiği ve donemin atmosferini soluyabildiği icin şaşkınlık sarhoşu olan Esra; ilerleyen dakikalarda işgalci İngiliz ordusu mensuplarına, Mustafa Kemal Paşa ’nın gelecekte başardıklarıyla ilgili buyuk bir pot kırınca işler karışıyor. Ali ile birlikte gecmiş ve gelecek zamanların koruyucusu olma gorevini ustlendiğini fark eden Esra icin ‘‘zaman yolculuğu ’ ’ kavramı, eski naif anlamını sonsuza dek yitiriyor. Esra, sıradan bir gazeteci olmaktan cıkıp Turkiye ’nin kaderini ellerinde tutan bir kimseye donuşuyor.
[h=2]Goruntu yonetmeni Clint Lealos ’a saygılar, sevgiler![/h]

Dizinin goruntu yonetmeni Clint Lealos, daha ilk dakikadan izleyiciye ‘‘Ne yaptın be ustat??? ’ ’ dedirtecek bir iş cıkarmış diyebiliriz. Dizinin ana mekanı tarihi Pera Palas Otel ve dolayısıyla İstanbul, yetmezmiş gibi bir de goruntu kalitesi ve cekimler bu denli iyi olunca ortaya seyir keyfi oldukca yuksek bir dizinin cıkması kacınılmaz. İddia ediyoruz, bu diziden bir kare yakalamanızı istesek; tek bir kare uzerinde karar kılmanız imkansız!
[h=2]Dikkat! Buradan itibaren okuyacaklarınız dizi hakkında spoiler iceriyor.[/h] [h=2]İşgalci İngilizlere ‘‘Geldikleri gibi giderler ’ ’ şoku![/h]

Yazının başında bahsini gecirdiğimiz Esra ’nın başta kırdığı pot, aslında dizinin en keyifli sahnelerinden biri olabilir. Pera Palas ’ta gonlunce sefa suren işgalci İngilizlere gelecekten gelen Esra ’nın tokadı cok guzel oturuyor. Esra ’nın ağzına kuru yemiş ata ata buyuk bir rahatlıkla İngilizlere, Mustafa Kemal ’in işgal kuvvetlerini nasıl def ettiğini anlatışı,dizinin ilerleyen bolumlerinde ortalığı karıştırmış olsa da, insanın oturduğu yerden icinin yağlarını eritiyor.
[h=2]Bu gece Garden Bar'da, gonlumuz hovarda...[/h]

Selahattin Paşalı ’nın canlandırdığı Halit karakterinin sahibi olduğu Garden Bar, hayallerinizin barı olmaya aday. Son birkac bolume dek muhtemelen kimselerin pek de sevmediği Halit, işi biliyor! İcerideki atmosfer ekran başındak izleyici bile oyle bir kendine cekiyor ki Garden Bar sahnelerinde kendinizi ayağa kalkıp şarkılara, danslara eşlik ederken bulabiliyorsunuz. E gecmişte boşuna ‘‘Bu bar bir gun benim olacak! ’ ’ triplerine girmemiş demek…
Bu arada, Peride kılığındaki Esra ’nın 1919 ’da sahneye cıkıp Sezen Aksu ’dan Seni Yerler ve Britney Spears ’tan Ops I Did It Again soylemesi desek… Kelimelerimiz bu noktada gercekten kifayetsiz!
[h=2]Erkek egemen 1919, kadının gucunden nasibini aldı![/h]

Peride kılığındaki Esra ’nın babası başta olmak uzere hicbir erkeğe ve erkek egemen kurala boyun eğmemesi, hepimize cok iyi geldi! Esra; babasının kendisine tokat atmasını engelledi, evde hapis kalmaktansa evi terk etmeyi secti, araba kullandı, sahneye cıktı… Ustelik tum bunları yaparken Peride ’nin kucuk kızı Leyla ’yı da ihmal etmedi ve onu da uyardı: ‘‘Bir yere ait olmak icin illa onların doğrularına gore mi yaşayacaksın? Kendin olamıyorsan zaten oraya ait değilsin ki! ’ ’
Hazal Kaya ’nın normal yaşamdaki duruşunu da duşununce, Esra ’nın bu onurlu duruşuna aslında pek de şaşırmamak gerek. Guclu ve ozgur ruhlu kadınlar, var olun!
[h=2]En ozeli en sona sakladık…[/h]

Dizinin en ozel sahneleri kuşkusuz ki Mustafa Kemal Paşa ’yı gorduğumuz sahnelerdi! Bu sahneler, her defasında tuylerimizi diken diken etmeyi ve gozlerimizi doldurmayı başardı. Halit ve Esra ’nın suikasti onledikten sonra paşayla goruştukleri sahnede Esra ’nın jest ve mimikleri, her şeyi ozetliyor aslında. Hele dayanamayıp sarıldığı o an… Hepimizin duygularına tercuman oldun Esra, teşekkur ederiz!