Bildiğiniz uzere son iki yıldır cip krizi, pek cok uretim sektorundeki en buyuk tehdit olmaya devam ediyor. Pandeminin de katkısıyla giderek buyuyen cip kıtlığı, başta otomotiv sektoru olmak uzere, bilgisayar ve telefon sektoru gibi pek cok sektorde uretimi sekteye uğratıyor.
Daha oncesinde cip krizi sebebiyle otomobillerin tasarımında değişime gidildiği, showroomlarda gosterilecek arac kalmadığı ve aracların teslimatlarının 1 yıl veya daha fazla gecikebileceği ifade edilmişti. Pek cok fabrikanın da uretime aralıklı bir şekilde devam etmesine sebep olan cip krizi, bu sefer de bir kez daha Toyota Turkiye ’yi etkiledi.
[h=2]Toyota Turkiye uretime ara veriyor[/h]
2021 yılında 3 milyonuncu aracını ureten ve 3,6 milyar dolar değerindeki ihracat geliri ile Turkiye İhracatcılar Meclisi (TİM) tarafından “Turkiye ’nin İkinci Buyuk İhracatcısı” unvanıyla odullendirilen Toyota Otomotiv Sanayi Turkiye AŞ, gectiğimiz yıl 230 bin kadar arac uretmiş ve urettiği bu aracların 188 binini de ihrac etmişti.
Ancak cip krizi, Toyota Turkiye ’yi de bir kez daha vurdu. Toyota Otomotiv Sanayi Turkiye AŞ tarafından yapılan yeni acıklama ile birlikte şirketin, yapılan planlar doğrultusunda, yarı iletken parca sıkıntısı sebebiyle 7 ile 12 Mart tarihleri arasında uretime ara vereceği bildirildi.
Ustelik bu, Toyota Turkiye'nin cip krizi sebebiyle uretime ara verdiği ilk sefer de değil. Daha once 2021 yılında da benzer bir durum meydana gelmiş, şirketin Adapazarı'nda bulunan fabrikasında 20 Ağutos-5 Eylul arasında uretime ara verilmişti. O zaman yapılan acıklamada bu aranın, şirketim uretim hedefini bir sapmaya uğratmayacağı ifade edilmişti.
Ote yandan cip krizinin ne zaman sona ereceğine dair uzmanlar farklı goruşler bildiriyor. Kimileri krizin 2022 yılı icerisinde cozuleceğini iddia ederken, kimileri de krizin 2023 ve hatta 2024 yılına kadar sarkabileceği goruşunu savunuyor. Her halukarda gorunen o ki cip krizi, hayatımızı derinden etkilemeye bir sure daha devam edecek gibi duruyor.
Daha oncesinde cip krizi sebebiyle otomobillerin tasarımında değişime gidildiği, showroomlarda gosterilecek arac kalmadığı ve aracların teslimatlarının 1 yıl veya daha fazla gecikebileceği ifade edilmişti. Pek cok fabrikanın da uretime aralıklı bir şekilde devam etmesine sebep olan cip krizi, bu sefer de bir kez daha Toyota Turkiye ’yi etkiledi.
[h=2]Toyota Turkiye uretime ara veriyor[/h]

2021 yılında 3 milyonuncu aracını ureten ve 3,6 milyar dolar değerindeki ihracat geliri ile Turkiye İhracatcılar Meclisi (TİM) tarafından “Turkiye ’nin İkinci Buyuk İhracatcısı” unvanıyla odullendirilen Toyota Otomotiv Sanayi Turkiye AŞ, gectiğimiz yıl 230 bin kadar arac uretmiş ve urettiği bu aracların 188 binini de ihrac etmişti.
Ancak cip krizi, Toyota Turkiye ’yi de bir kez daha vurdu. Toyota Otomotiv Sanayi Turkiye AŞ tarafından yapılan yeni acıklama ile birlikte şirketin, yapılan planlar doğrultusunda, yarı iletken parca sıkıntısı sebebiyle 7 ile 12 Mart tarihleri arasında uretime ara vereceği bildirildi.
Ustelik bu, Toyota Turkiye'nin cip krizi sebebiyle uretime ara verdiği ilk sefer de değil. Daha once 2021 yılında da benzer bir durum meydana gelmiş, şirketin Adapazarı'nda bulunan fabrikasında 20 Ağutos-5 Eylul arasında uretime ara verilmişti. O zaman yapılan acıklamada bu aranın, şirketim uretim hedefini bir sapmaya uğratmayacağı ifade edilmişti.
Ote yandan cip krizinin ne zaman sona ereceğine dair uzmanlar farklı goruşler bildiriyor. Kimileri krizin 2022 yılı icerisinde cozuleceğini iddia ederken, kimileri de krizin 2023 ve hatta 2024 yılına kadar sarkabileceği goruşunu savunuyor. Her halukarda gorunen o ki cip krizi, hayatımızı derinden etkilemeye bir sure daha devam edecek gibi duruyor.