Teknolojik gelişmeler ışığında dunyanın gittikce dijitalleştiği bilinen bir gercek. Milyarca insanın saatlerce vakit gecirdiği sosyal medya da bu durumun başrolunde yer alan dijital platformlar arasında yer alıyor. Ancak bu tarz mecraların hızla populerleşmesi, tahmin edilebileceği gibi bazı olumsuz durumlarında oluşmasına sebebiyet veriyor.
Artan dolandırıcılık ve hırsızlık vakaları da bunlardan bazıları. Şimdi de ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC), geride bıraktığımız 2021 yılında sosyal medya uzerinden gercekleşen dolandırıcılık vakaları ile ilgili toplanan verileri paylaştı. Ortaya cıkan sonuclarda bu platformlarda bulunan dolandırıcıların yalnızca 2021 ’de yuz milyonlarca dolar caldığı gozlemlendi.
[h=2]770 milyon dolar calındı[/h]

FTC tarafından yayımlanan rapora gore 2021 yılında 95.000 ’den fazla insan sosyal medya uzerinden dolandırıldı. Bunun yanı sıra dolandırıcıların, bu insanlardan 770 milyon dolardan fazla para caldığı da gelen acıklamalar arasında yer aldı. FTC, 2020 yılında bu sayının 258 milyon dolar olduğunu; yani 2021 ’de bu sayının iki kattan daha fazla yukseldiğini ifade ederek oluşan korkunc durumu gozler onune serdi.
Paylaşılan verilerde kripto paralar ile bağlantılı dolandırıcılık vakalarından da bahsedildi. Ortaya cıkan sonuclarda, kripto para sahteciliği sebebiyle 285 milyon doların calındığı da ifade edildi. Bu da toplamda calınan 770 milyonun ucte birinden fazlasına tekabul ettiği icin buyuk dikkat cekti. Ek olarak ‘cevrim ici arkadaşlık ’ konseptinin, gittikce yaygınlaşması sebebiyle ortaya cıkan ‘romantik dolandırıcı ’ların da artış gosterdiği, bu nedenle de Facebook ve Instagram uzerinden milyonlarca dolar calındığı da gelen haberler arasında yer aldı.
FTC son olarak yaptığı acıklamalarda sosyal medya platformlarında dolandırıcılık vakalarının ortaya cıkmasına neden olan ‘sahte reklamlara ’ vurgu yaptı ve hedefli reklamcılık konusunda uyarılarda bulundu. Buna ek olarak kullanıcıların gizlilik ayarlarına dikkat etmeleri ve kripto para, hediye kartı gibi teklifler sunarak para talebinde bulunan mesajlara karşı dikkatli olunması gerektiği uzmanlar tarafından vurgulandı.