Yayınlanmasından yaklaşık 38 yıl sonra Alien, Blade Runner ve Gladiator gibi filmlerin yonetmen koltuğunda oturan Ridley Scott, dunyanın en unlu ve etkili reklamlarından biri olarak kabul edilen Apple'ın Macintosh bilgisayarını tanıtan 1984 Super Bowl reklamının senaryosuna verdiği ilk tepkiyi acıkladı.
Chiat/Day ajansı, Apple reklamını yonetmesi icin Ridley Scott ’a ilk teklif goturduğunde unlu yonetmen ajansın efsane muzik grubu The Beatles hakkında konuştuğunu sanmış. Ajansın reklamın Apple isimli bir şirket ve Steve Jobs adında bir adam hakkında olduğunu soylemesi uzerine Scott ’ın tepkisi ise “Steve Jobs da kim?” olmuş.
[h=2]Scott, senaryoyu ilk gorduğunde yıkıcı derecede etkili olduğunu duşunmuş[/h]
Senaryoyu ilk okuduğunda “Aman Tanrım. Ne olduğunu soylemiyorlar, ne olduğunu gostermiyorlar. Ne işe yaradığını bile soylemiyorlar, “ diye duşunduğunu kaydeden Scott, senaryo icin sanat formatında reklamcılık ve yıkıcı derecede etkili ifadelerini kullanıyor.
Reklamın hikayesi de en az kendisi kadar unlu. Hikayeye gore Steve Jobs ve John Sculley reklamın senaryosunu o kadar cok beğenmişler ki Super Bowl sırasında yayımlanmak uzere Apple yonetim kurulunun geri kalana fark ettirmeden 90 saniyelik aşırı pahalı bir reklam suresi satın almışlar.
Kurul ise bu fikri reddetmiş ve reklam ajansı Chiat/Day'e slotu satması talimatını vermiş. Bunun uzerine reklamı cok beğenen Steve Wozniak, diğer yarısını Jobs ’un karşılaması halinde reklamın yayınlanma maliyetinin yarısını odeme teklifinde bulunmuş. Fakat Chiat/Day ’in slotun 30 saniyesini satması ve geriye kalan 60 saniyeyi satmaya calışmaması sebebiyle buna gerek kalmamış. Bu, ulusal televizyondaki tek yayımlanması olan reklamın daha sonra televizyon haberlerinde sayısız kez yeniden yayınlanmasıylaysa da Apple'a milyonlarca dolar değerinde ucretsiz tanıtım sağlanmış olmuş.
[h=2]İşte Macintosh'un Ridley Scott imzalı 1984 Super Bowl reklamı[/h] Ote yandan reklamın ilk deneme sonuclarının berbat olduğu ve bu sebeple ajansın bu denemeleri Apple ’a gostermediği ifade edildi.
Chiat/Day ajansı, Apple reklamını yonetmesi icin Ridley Scott ’a ilk teklif goturduğunde unlu yonetmen ajansın efsane muzik grubu The Beatles hakkında konuştuğunu sanmış. Ajansın reklamın Apple isimli bir şirket ve Steve Jobs adında bir adam hakkında olduğunu soylemesi uzerine Scott ’ın tepkisi ise “Steve Jobs da kim?” olmuş.
[h=2]Scott, senaryoyu ilk gorduğunde yıkıcı derecede etkili olduğunu duşunmuş[/h]

Senaryoyu ilk okuduğunda “Aman Tanrım. Ne olduğunu soylemiyorlar, ne olduğunu gostermiyorlar. Ne işe yaradığını bile soylemiyorlar, “ diye duşunduğunu kaydeden Scott, senaryo icin sanat formatında reklamcılık ve yıkıcı derecede etkili ifadelerini kullanıyor.
Reklamın hikayesi de en az kendisi kadar unlu. Hikayeye gore Steve Jobs ve John Sculley reklamın senaryosunu o kadar cok beğenmişler ki Super Bowl sırasında yayımlanmak uzere Apple yonetim kurulunun geri kalana fark ettirmeden 90 saniyelik aşırı pahalı bir reklam suresi satın almışlar.
Kurul ise bu fikri reddetmiş ve reklam ajansı Chiat/Day'e slotu satması talimatını vermiş. Bunun uzerine reklamı cok beğenen Steve Wozniak, diğer yarısını Jobs ’un karşılaması halinde reklamın yayınlanma maliyetinin yarısını odeme teklifinde bulunmuş. Fakat Chiat/Day ’in slotun 30 saniyesini satması ve geriye kalan 60 saniyeyi satmaya calışmaması sebebiyle buna gerek kalmamış. Bu, ulusal televizyondaki tek yayımlanması olan reklamın daha sonra televizyon haberlerinde sayısız kez yeniden yayınlanmasıylaysa da Apple'a milyonlarca dolar değerinde ucretsiz tanıtım sağlanmış olmuş.
[h=2]İşte Macintosh'un Ridley Scott imzalı 1984 Super Bowl reklamı[/h] Ote yandan reklamın ilk deneme sonuclarının berbat olduğu ve bu sebeple ajansın bu denemeleri Apple ’a gostermediği ifade edildi.