
Ruyalar, genel olarak uce ayrılmaktadırlar. Kafası yorgun, devamlı bir konuyla ilgilenen kimse uyuduğunda ruyasında karmakarışık şeyler gorebilir. Veya bu insan ilgilendiği, onem verdiği konuyu da gorebilir.
Bu tur ruyalar yorumlanmazlar. Orneğin, televizyonda veya başka bir yerde heyecanlı bir sinema izleyen kişi ruyasında aynı şeyleri gorebilir. Bu durum sadece etkisinde kalmaktır. Yani gercek ruya değildir.
İkinci tur kabus veya karabasan denilen ruyadır. Bunlar genellikle iyi başlar. Uyuyan kimse hoş bir olay vb. ile ilgilendiğini gorur ve sonra bu ruya birden korkutucu bir hal almaya başlar. Guzel goruntu değişerek insana dehşet verir. Kabusların acıklamasını sinir doktorları ve psikanalistler yapmaktadırlar. Yani bu tur ruyalar yorumlanmazlar. Kabusları, ruyada bir kez gorulen korkutucu sahnelerle karıştırmamak lazımdır. Karabasan goren insan korkar. Bir ara ruyada olduğunu hissederek uyanmak ister. Bunu başaramaz. Ama uyandığını sanır ve bu sırada kabus devam eder. Her insan omrunde birkac kez kabus gorebilir. Fakat sık sık karabasan gorenlerin bazı olaylar, rahatsızlık vb. yuzunden sinirleri sarsılmış olabilir. Bu kimselerin doktorlarıyla konuşmaları faydalı olabilir.
Ucuncu tur ruya olduğu gibi cıkandır. Boyle ruyalar cok değerlidir. Genellikle sezgisi guclu olanlar, medyumlar hemen cıkan ruyalar gorurler. Orneğin insan ruyasında yıllardır rastlamadığı ahbabını gorebilir. Onunla konuşabilir. Bu ruyadan kısa bir sure sonra o ahbabı karşısına cıkabilir. Buna “Gercek Ruya” adı verilir. Boyle ruyalar gorenler, dikkatli davranmalıdırlar. Gordukleri şeyleri iyi değerlendirmelidirler.
Dorduncu tur, en sık rastlanılanıdır. Yani uyuyan kimse ruyasında turlu şey gorur. Sabah uyandığında da bunlardan bazılarını anımsar. İşte bunlar yorumlanabilir. Ruya tabiri denilen şey, dorduncu tur icin gereklidir daha cok. Sabah uyanıldığında akılda kalan ve hatta insanı epey da etkilemiş olan ruyaları yorumlamalıdır. Yorum yaparken karamsar olmamalıdır. Her zaman iyiye yorum yapılmalıdır. Bazı ruyalar iyi sayılmazlar. Buna da uzulmemek gerekir. Cunku ruya, insanın kendisini koruması icin gereken bir uyarıda olabilir.
Beşinci tur ruya ise ruya icinde gorulen ruyadır. Genellikle insan ruyasında gorduğu ruyayı da yorumlar. Bu tur ruyalara da cok dikkat etmek gerekir. Cunku boyle ruyalarda yapılan yorumun gercekleşme oranı cok yuksektir.
Altıncı tur ruyaların en ilginc sayılanıdır. Bu tekrarlanan ruyadır. İnsan, aynı ruyayı sık sık gorur. Orneğin ruyasında daima aynı eve girdiğini, aynı sokakta durduğunu,vb. gorebilir. Oysa kendisi ne o evi, nede sokağı bilmektedir. Fakat ruyada o ev, sokak, vb hicte yabancı değildir. Veya insan devamlı olarak aynı olayı yaşayabilir. Bazı kimseler Hint Felsefesine ve Karma’ya inanmaktadırlar. Karma, insan bedeninin bir cok kez bedenlenmesidir. Yani insan oldukten sonra kısa sure sonra başka bedenle yine dunyaya gelmektedir. Karma’ya inananlar, bu tur ruyaların insanın eski yaşamıyla ilgili olduğunu ileri surmektedirler. İnsan devamlı gormuş olduğu evde oturmuş olabilir. Oysa ruya yorumu yapanlar bunu kabul etmemektedirler. Boyle yinelenen ruyadaki şeylere dikkat etmek gerekir. Bu sayede insan bir sure sonra neyle karşılaşacağını anlayabilir.
İkinci tur kabus veya karabasan denilen ruyadır. Bunlar genellikle iyi başlar. Uyuyan kimse hoş bir olay vb. ile ilgilendiğini gorur ve sonra bu ruya birden korkutucu bir hal almaya başlar. Guzel goruntu değişerek insana dehşet verir. Kabusların acıklamasını sinir doktorları ve psikanalistler yapmaktadırlar. Yani bu tur ruyalar yorumlanmazlar. Kabusları, ruyada bir kez gorulen korkutucu sahnelerle karıştırmamak lazımdır. Karabasan goren insan korkar. Bir ara ruyada olduğunu hissederek uyanmak ister. Bunu başaramaz. Ama uyandığını sanır ve bu sırada kabus devam eder. Her insan omrunde birkac kez kabus gorebilir. Fakat sık sık karabasan gorenlerin bazı olaylar, rahatsızlık vb. yuzunden sinirleri sarsılmış olabilir. Bu kimselerin doktorlarıyla konuşmaları faydalı olabilir.
Ucuncu tur ruya olduğu gibi cıkandır. Boyle ruyalar cok değerlidir. Genellikle sezgisi guclu olanlar, medyumlar hemen cıkan ruyalar gorurler. Orneğin insan ruyasında yıllardır rastlamadığı ahbabını gorebilir. Onunla konuşabilir. Bu ruyadan kısa bir sure sonra o ahbabı karşısına cıkabilir. Buna “Gercek Ruya” adı verilir. Boyle ruyalar gorenler, dikkatli davranmalıdırlar. Gordukleri şeyleri iyi değerlendirmelidirler.
Dorduncu tur, en sık rastlanılanıdır. Yani uyuyan kimse ruyasında turlu şey gorur. Sabah uyandığında da bunlardan bazılarını anımsar. İşte bunlar yorumlanabilir. Ruya tabiri denilen şey, dorduncu tur icin gereklidir daha cok. Sabah uyanıldığında akılda kalan ve hatta insanı epey da etkilemiş olan ruyaları yorumlamalıdır. Yorum yaparken karamsar olmamalıdır. Her zaman iyiye yorum yapılmalıdır. Bazı ruyalar iyi sayılmazlar. Buna da uzulmemek gerekir. Cunku ruya, insanın kendisini koruması icin gereken bir uyarıda olabilir.
Beşinci tur ruya ise ruya icinde gorulen ruyadır. Genellikle insan ruyasında gorduğu ruyayı da yorumlar. Bu tur ruyalara da cok dikkat etmek gerekir. Cunku boyle ruyalarda yapılan yorumun gercekleşme oranı cok yuksektir.
Altıncı tur ruyaların en ilginc sayılanıdır. Bu tekrarlanan ruyadır. İnsan, aynı ruyayı sık sık gorur. Orneğin ruyasında daima aynı eve girdiğini, aynı sokakta durduğunu,vb. gorebilir. Oysa kendisi ne o evi, nede sokağı bilmektedir. Fakat ruyada o ev, sokak, vb hicte yabancı değildir. Veya insan devamlı olarak aynı olayı yaşayabilir. Bazı kimseler Hint Felsefesine ve Karma’ya inanmaktadırlar. Karma, insan bedeninin bir cok kez bedenlenmesidir. Yani insan oldukten sonra kısa sure sonra başka bedenle yine dunyaya gelmektedir. Karma’ya inananlar, bu tur ruyaların insanın eski yaşamıyla ilgili olduğunu ileri surmektedirler. İnsan devamlı gormuş olduğu evde oturmuş olabilir. Oysa ruya yorumu yapanlar bunu kabul etmemektedirler. Boyle yinelenen ruyadaki şeylere dikkat etmek gerekir. Bu sayede insan bir sure sonra neyle karşılaşacağını anlayabilir.
__________________