EMRE ILIKAN/YILMAZ KAZANDIOĞLU - Van'ın Edremit ilcesinde 2 Eylul 2020'de hizmete acılan 112 Acil Cağrı Merkezi'ni 5 ayda 8 bin kez arayarak gereksiz yere meşgul eden kişiye "Kabahatler Kanunu" kapsamında idari para cezası uygulandı.
İcişleri Bakanlığının, 81 ilde hayata gecirdiği proje kapsamında Van'da kurulan 112 Acil Cağrı Merkezi, sağlık, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD ile ilgili cağrılara tek bir numara ve merkezden hizmet veriyor.

175 kişinin istihdam edildiği merkezde, 112, 155, 110, 156, 177 gibi acil ihbar hatlarını arayanlara cevap veren "cağrı karşılayıcılar", gereksiz aramaları suzerek gercek cağrıların ilgili birimlere yonlendirilmesini sağlıyor.
Van'da meydana gelen olaylara en kısa surede mudahale edilmesini sağlayan gorevliler, en cok asılsız ihbarlar ve gereksiz cağrılar nedeniyle zorlanıyor.
Kentte hizmete acıldığı 2 Eylul 2020'den bu yana binlerce cağrıya cevap veren gorevliler, "Kedim cok miyavlıyor ne yapabilirim?", "Telefon faturam neden cok geliyor?", "Annem evde yok, gelinceye kadar benimle sohbet edebilir misiniz?", "Yayladayım saatin kac olduğunu bilmiyorum, saati oğrenebilir miyim?" gibi sorularla da karşılaşıyor.
112 Acil Cağrı Merkezi'ni 5 ayda 8 bin kez meşgul eden kişiye ceza verildi
Merkez Muduru Yadigar Ergul, AA muhabirine yaptığı acıklamada, kurulduğu gunden bu yana merkeze gelen 769 bin cağrının yuzde 90'ının asılsız ihbar ve gereksiz aramalardan oluştuğunu soyledi.
Hatları gereksiz yere meşgul edenlerin tespitine yonelik calışma yurutulduğunu belirten Ergul, şoyle konuştu:
"Bir vatandaşımız 8 bin defa 112 Acil Cağrı Merkezimizi gereksiz yere arayarak meşgul etti. Bu kişinin kimliği tespit edildi ve kendisine Kabahatler Kanunu kapsamında idari para cezası verildi. Bunun gibi 2-3 bin defa merkezimizi gereksiz yere arayanlar var. Merkezimizi gereksiz yere meşgul eden numaraları tespit edebiliyoruz. Vatandaşlardan bu konuda duyarlılık bekliyoruz. Asılsız cağrılarla bizi meşgul etmeyin. Asılsız cağrılar cok olunca onemli cağrılar kuyrukta bekliyor. Saniyelerle yarışıyoruz. Lutfen 112 Acil Cağrı Merkezi'ni gereksiz aramayın. Bir saniye bile bizim icin cok onemli."
112 Acil Cağrı Merkezi sayesinde olaylara mudahale konusunda buyuk bir zaman kazandıklarını ifade eden Ergul, en zor zamanlarında insanların yardımına koşmak icin gece gunduz gorev başında olduklarını vurguladı.
"Cağrı karşılayıcı" gorevliler sayesinde asılsız ve gereksiz aramaların suzulduğunu dile getiren Ergul, sozlerini şoyle tamamladı:
"Cağrı, sağlık birimini ilgilendiriyorsa sağlık ekiplerine anında yonlendiriliyor. Merkezde aynı zamanda doktorlarımız da var. Gorevlilerimiz gelen cağrıyı değerlendirerek en ideal, en uygun konumdaki ekibin olaya mudahale etmesini sağlıyor. Acil durumlarda jandarma, polis, itfaiye, orman yangın, 112 acil ve AFAD ekiplerini anında olay yerine gonderebiliyoruz."
Kaynak: Anadolu Ajansı / Emre Ilıkan