Profil Skorunun Onemi
Alıcılar her alışverişin sonunda alışveriş yaptıkları mağazanın urun ve hizmet kalitesini değerlendirir. Alıcıların yaptıkları bu değerlendirmeler genel hizmet kalitesini, satıcıların kurduğu iletişimi, urunlerin acıklamalardaki gibi olup olmadığını ve kargo surecini kapsar.

Alıcıların verdiği puanlar mağazanın profil skorunu belirlemede kullanılır. Profil skorları, muşterilerin tercihlerini ve arama sonuc sayfalarında urunlerin sıralamasını etkileyen en onemli unsurlardan birisidir.

Profil skorları, mağazaların performans tablosunda gosterilir.



Mağaza profil skoru nasıl hesaplanır?

4 Ocak 2021 itibariyle profil skorunun hesaplama formulu değiştirilmiştir. Bu tarihten once son 12 ay icerisinde alınan olumlu puanların, olumsuz ve olumlu puanların toplamına bolunmesi ile hesaplanan profil skorları 4 Ocak itibariyle aşağıdaki formule gore hesaplanmaktadır.

Yeni duzenlemeyle birlikte, profil skorunu son 12 aylık surenin son 3 aylık doneminde alınan puanlar profil skorunu en fazla oranda etkilerken ilk 6 – 12 aylık donemde alınan puanlar en az oranda etkiler. Boylece mağazaların en guncel urun ve hizmet performansı skor tablolarında gorulebilir.
  • Profil skoru, olumsuz puanların olumsuz ve olumlu puanların toplamına bolunmesi ile elde edilir. Notr puanlar, profil skorunu etkilemez.
  • Son 12 aylık surenin son 3 aylık, 3 – 6 aylık ve ilk 6 – 12 aylık doneminde verilen puanlar profil skorunu farklı ağırlıklarda etkiler.
Hesaplama Formulu



Profil skorunuz neden yuksek olmalı?
Alıcılar profil skoru yuzde 95’in uzerinde olan mağazaları cok daha fazla tercih eder.

Mağazaların profil skoru, urunlerin arama sonuc sayfalarında sıralamasını etkileyen onemli unsurlardan birisidir.

Gunun Fırsatı alanında urun listelemek icin yapılan başvurularda, profil skoru yuzde 95’in uzerinde olan mağazaların urunleri oncelikli tercih edilmektedir.

Detaylı satıcı değerlendirmesi nedir?
Mağaza profilindeki profil skorunun yanı sıra “Detaylı Satıcı Değerlendirmesi” puanları da yer alır. Alıcılardan alışveriş sureciyle ilgili puan ve yorum vermesi istenirken, belirli kriterler uzerinden “Detaylı Satıcı Değerlendirmesi” yapması da istenir.

Detaylı Satıcı Değerlendirme puanları, alıcıların alışveriş kararını etkileyen en onemli kriterleri icerir.

Orneğin bir alıcı urune acilen ihtiyac duyuyorsa, Detaylı Satıcı Değerlendirme puanındaki “Urunun zamanında kargoya verilmesi” kriterinin skoruna bakar ve bu skor yuksekse satın alma kararı verir.