
WhatsApp'ın gizlilik sozleşmesini yenilemesi ve kullanıcı verilerinin Facebook ile daha fazla paylaşacağını acıklamasından sonra bircok kullanıcı alternatif uygulamalara yonelmeye başladı. Ozel hayatın gizliliğini hice sayan skandal gizlilik sozleşmesinin ardından Telegram, BİP, Dedi ve Signal gibi anlık mesajlaşma uygulamalarına talep artarken, WhatsApp buyuk kan kaybı yaşadı.
[h=3]YUZDE 15 KULLANICI KAYBI YAŞADI[/h]Hem Turkiye'de hem de dunyada zirveden duşen WhatsApp'ın yeni yuklemelerinin, 2021'in ilk yedi gununde yuzde 15 azaldığı belirtilmişti. Bu oran, kuresel olarak tahmini 10,5 milyon indirmeye tekabul ediyor.
[h=3]GERİ ADIM ATTI[/h]Hem yaşanan kullanıcı kaybı hem de kullanıcılarından gelen tepkiler uzerine WhatsApp geri adım attı. Konu ile ilgili mesajlaşma platformundan yeni bir acıklama yapıldı. Guncellemenin kabul edilmesi icin son tarih olan 8 Şubat'ta kimsenin hesabının silinmeyeceği acıklandı. Yapılacak değişikliği daha iyi anlatabilmek icin 15 Mayıs'a ertelendiği belirtildi.
WhatsApp'ın resmi internet sitesinde yapılan acıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Son guncellememizde ne kadar kafa karışıklığı olduğunu pek cok kişiden duyduk. Endişeye neden olan bircok yanlış bilgi var ve herkesin ilkelerimizi ve gercekleri anlamasına yardımcı olmak istiyoruz.
WhatsApp basit bir fikir uzerine inşa edildi: Arkadaşlarınız ve ailenizle paylaştığınız şeyler aranızda kalır. Bu, kişisel goruşmelerinizi her zaman uctan uca şifreleme ile koruyacağımız anlamına gelir, boylece ne WhatsApp ne de Facebook bu ozel mesajları goremez. Bu nedenle, herkesin mesajlaştığı veya aradığı kişilere ilişkin kayıt tutmuyoruz. Paylaşılan konumunuzu da goremeyiz ve kişilerinizi Facebook ile paylaşmayız.
8 Şubat'ta hic kimsenin hesabı askıya alınmayacak veya silinmeyecek. Sozleşme, yapılacak değişiklikle ilgili daha detaylı bilgilendirme yapmak icin 15 Mayıs'a ertelendi."
[h=3]WHATSAPP SOZLEŞMESİ MADDELERİ[/h]WhatsApp'ın 4 Ocak'ta guncellenen Gizlilik İlkesinde yer alan maddeler şu şekilde;
- Altyapının ve dağıtım sistemlerinin iyileştirilmesine yardımcı olmak,
- Hizmetlerimizin veya onların hizmetlerinin nasıl kullanıldığını anlamak,
- Facebook Şirketi Urunleri genelinde emniyeti, guvenliği ve butunluğu artırmak; orneğin sistemleri guvence altına almak ve spam, tehditler, kotuye kullanım veya ihlal faaliyetleriyle mucadele etmek,
- Onların hizmetlerini ve sizin bunları kullanma deneyiminizi iyileştirmek, orneğin sizin icin onerilerde bulunmak (or. arkadaşlar, grup bağlantıları veya ilginc iceriklerle ilgili oneriler),ozellikleri ve iceriği kişiselleştirmek, satın alımları ve işlemleri tamamlamanıza yardımcı olmak ve Facebook Şirketi Urunleri genelinde ilgili teklifler ve reklamlar gostermek,
- WhatsApp deneyimlerinizi diğer Facebook Şirketi Urunleri ile birleştirmenizi sağlayan entegrasyonlar sağlamak. Orneğin, WhatsApp'ta satın aldıklarınız icin odeme yapmak uzere Facebook Pay hesabınızı bağlamanıza imkan vermek veya WhatsApp hesabınızı bağlayarak arkadaşlarınızla Portal gibi diğer Facebook Şirketi Urunleri uzerinden sohbet etmenize olanak sağlamak.
[h=3]WHATSAPP, KULLANICILARIN HANGİ VERİLERİNİ TOPLAYABİLİYOR?[/h]Hesap BilgileriMesajlarBağlantılarDurum Bilgisiİşlem ve Odeme VerileriMuşteri Desteği ve Diğer İletişimlerKullanım ve Kayıt BilgileriCihaz ve Bağlantı BilgileriKonum BilgileriCerezlerBaşkalarının Sizin Hakkınızda Sağladığı Bilgiler (Ucuncu taraftan sağlanır.)Kullanıcı Şikayetleri (Ucuncu taraftan sağlanır.)WhatsApp'taki İşletmeler (Ucuncu taraftan sağlanır.)Ucuncu Taraf Hizmet Sağlayıcıları (Ucuncu taraftan sağlanır.)Ucuncu Taraf Hizmetleri (Ucuncu taraftan sağlanır.)[h=3]TOPLANAN VERİLER NASIL KULLANILIYOR?[/h]Yan HizmetlerEmniyet, Guvenlik ve ButunlukFacebook Şirketleri Hakkındaki İletişimlerKurumsal Etkileşimler
