Renault, gelecek 5 yıl ve sonrası icin stratejilerini acıklarken, yeni donemde, teknoloji, hizmet ve temiz enerji markasına donuşerek otomotiv endustrisine modern bir yaklaşım getirmeyi planlıyor.
Renault'dan yapılan acıklamaya gore, marka, "Renaulution" toplantısında, "Nouvelle Vague" (Fransız Yeni Dalgası) adını verdiği yeni donemi duyurdu. Marka, yeni donemle Avrupa otomobil pazarına modern bir yaklaşım getiriyor.

Elektrikli ve hidrojen cozumleriyle enerji gecişindeki liderliğini surdurecek olan Marka, 2025 yılına kadar Avrupa'daki en cevreci urun gamını sunacak. Teknoloji tarafında ise yazılım, veri, siber guvenlik ve mikro elektronik icin ozel olarak hayata gecirilmiş "Software Republique" adlı acık ekosistemi guclendirilecek. Bu ekosistem, bağlantılı servislerle Renault urun gamını besleyecek. C segmentine yonelik daha iyi bir urun gamı dağılımı, son teknolojilerin geliştirilmesi ve yeni iş fırsatları ile değer yaratılacak.
Acıklamada goruşlerine yer verilen Renault Grubu Ust Yoneticisi (CEO) Luca de Meo, "Renault olarak dalgalardaki kırılmaları kabulleniyor ve kendi 'Yeni Dalgamızı' yaratıyor, otomotiv endustrisine modern bir yaklaşım getiriyoruz. Electro Pole projesi ile elektrikli arac liderliğini guclendiren, hidrojene yatırım yapan, 2025 yılına kadar Avrupa'nın en cevreci urun gamına ulaşmayı hedefleyen bir enerji markasına donuşeceğiz." ifadelerini kullandı.
" 'Software Republique' aracılığıyla bir teknoloji markası olacağız"
Ayrıca kurum ici inovasyon ve siber guvenlik gibi kilit alanlarda Avrupa'ya ozgu bir uzmanlık geliştirmeyi amaclayan acık bir ekosistem olan "Software Republique" aracılığıyla bir teknoloji markası olacaklarını belirten Luca de Meo, şunları kaydetti:
"Bu durum servis hizmetleri markası olarak bize, dahili ve harici yuksek teknolojili bağlantılı servisler yardımıyla rekabet avantajı sağlayacak. Bu cağdaş vizyonumuzun temellerini Fransa'da atıyoruz. Cunku marka olarak gucumuzun ve ruhumuzun koklu gecmişimizde yattığının bilincindeyiz. Bir yandan gecmişiyle sıkı bir bağı bulunan, bununla birlikte elektrikli olmasıyla gelecek niteliği taşıyan Yeni R5, Renault'nun 'Yeni Dalgası'nı kusursuz temsil ediyor."
Renault Tasarım Direktoru Gilles Vidal ise toplantıda tanıtımı yapılan Renault 5 prototipine ilişkin, "Renault 5 prototipinin tasarımı, marka mirasımızın kult modeli olan R5'i, temel alıyor. Prototip, modernliği ve zamana uygun bir otomobili temsil ediyor: Şehirli, elektrikli, cekici." acıklamasında bulundu.
İnovasyon, Renault markasının 120 yıldır hep merkezinde yer aldı
Ote yandan acıklamadaki detaylara gore, inovasyon, Renault markasının 120 yıldır hep merkezinde yer aldı. Markanın 'Yeni Dalga' doneminde, hedeflerini gercekleştirmek icin guclu değerleri bulunuyor. Elektrikli mobilite ve servis hizmetlerindeki deneyimi ve 300 binden fazla arac satışıyla Renault, 10 yıldır Avrupa elektrikli arac pazarının lideri konumunu surdurdu.
Renault'nun yaratıcısı olduğu, 150'den fazla patent iceren hibrit teknolojisi E-TECH icin, markanın elektrik ve F1 tecrubelerinden yararlanıldı. Yazılım fabrikası ise yazılım, veri ve bulut teknolojileri konularında uzmanlaşan binden fazla muhendisi bir araya getiriyor. Bu kadroya yakında yeni muhendisler de eklenmesi bekleniyor. Avrupa'nın mobiliteye ozgu ilk dongusel ekonomi fabrikası olan Flins Re-Factory, markanın modernliğini bunyesinde barındırıyor. Grubun Renaulution stratejik planında ortaya koyulan projeksiyon goz onunde bulundurulduğunda, tum bunlar birer başlangıc niteliği taşıyor.
Urun ceşitliğinde hem elektrikli hem de segmentasyon anlamında yenilikler olacak
Acıklamaya gore, Renault'nun donuşumunun ana hatları; "teknoloji markası, servis hizmetleri markası ve temiz enerji markası" olmak uzere uc rekabet alanından oluşuyor.
Renault urun ceşitliliği de hem elektrikli hem de segmentasyon anlamında yeniliklere sahne olacak. 2025 yılına kadar 14 ana model piyasaya surecek olan Renault, bunların 7'sini tamamen elektrikli, diğer 7 aracı ise C ve D segmentinde uretecek. Marka urun gamındaki yeni konumlandırmalarıyla B segmentindeki liderliğini korurken, C-segmentinde tekrar başa oynamayı hedefliyor.
2025'e kadar ust segmentlerdeki satışların toplam satışların yuzde 45'ini oluşturması planlanıyor.
Renault 5 prototipi de tanıtıldı
???????Acıklamada aktarılanlara gore, Marka, Renaultion toplantısında ruhunu koklerinden alan Renault 5 prototipi de tanıttı.
Kucuk şehir otomobili olarak one cıkan Renault 5 prototip, markanın başarılarından birini modern ve tamamen elektrikli bir şekilde geleceğe taşıyor.
Renault Tasarım Direktoru Gilles Vidal'in tasarım ekibi, Renault'nun gecmişindeki dunyaca unlu bir kult model olan R5'ten ilham aldı. Bu modern yaklaşım; elektronik, mobilya ve spor dunyasından esinlenen materyallerde de dikkati cekiyor.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Abdulselam Durdak