Gunumuzde, ozellikle Turkiye'de, e-ticaret firmalarının en buyuk kayıp yaşadığı nokta siteye gelen ziyaretcilerini muşteri haline getirememe ve elindeki muşteriyi sadık/memnun hale getirememe. Bu sorunun birkac sebebi var, muşteri hizmetleri kulturunun yeterince gelişmiş olmaması, buyuk e-ticaret platformlarının bu konuda daha cok imkan sunabilmesi gibi bazılarını sıralayabiliriz. Yine de e-ticaret siteleri, siteye canlı destek ekleme ve muşterilerine hak ettiği onemi gostermeden geri kalmayarak aradaki farkı kapatabilir.
Sitenize bin bir uğraşla getirdiğiniz ziyaretcileriniz, sitenizde azıcık kalıp gidiyorsa cozmeniz gereken buyuk bir problem var demektir. Peki bunu nasıl cozebilirsiniz? Ekstra indirimler, dikkat cekici bir tasarım, influencerlarla anlaşma? Bunların hepsi bir secenek. Peki 5 dakikanızı ve firma operasyonunuzu biraz değiştirmenizi gerektirecek kolay bir cozum olsa? O cozum ellerinizin altında, ustelik T-soft canlı destek modulu olarak da sunuluyor! Kaydolmaktan, canlı destek kodunu sitenize eklemeye kadar gecen dakikalarda, aslında e-ticaretinizi bir ust lige de taşıyor olacaksınız. Tamamen Turkce, 7/24 canlı destek sunan ve en gelişmiş ozelliklerle donatılmış JivoChat Canlı Destek Sistemi(do-follow link, 360 Derece Canlı Destek Sistemi | JivoChat) e-ticaretler icin en iyi canlı destek sistemi cozumu olduğunu 2019 faaliyet raporlarıyla kanıtlıyor. Gelin beraber bakalım!

1. Akıllı tetikleyicilerle, ziyaretcilerinize doğru zamanda doğru şekilde yaklaşın


Eşinize bir doğum gunu hediyesi almak istediğinizi duşunun. Ne teklif edildiğini kontrol etmek icin bir mağazaya girersiniz ve urunlere goz atarken ne almak istediğinizi bilmiyorsunuzdur. Neyse ki, tezgÂhtar sizi dikkatlice gozlemler, bu yuzden yardıma ihtiyacınız olduğunu fark ettiklerinde, yardımcı olmak icin size yaklaşırlar.
Canlı destek selamları da e-ticaret canlı destek sistemlerinde aynı şekilde calışır. Muşteriniz web sitenize girdikten sonra, yardımınızı almak istediğinizi duşunduğunuz zaman muşterinizi sohbet etmeye davet ederek selamlamanızı ayarlayabilirsiniz.
Eğer ziyaret edilmiş sayfaların sayısı 2'den fazla ise ve bulunulan sayfa" kadın koşu ayakkabıları" ise ve sayfadan gecirilen sure 10 saniyeden fazla ise şu mesajı goster:

Sohbete davet edilen ziyaretcilerin, muşteriye donuşme olasılığı, sohbet etmeyenlere gore 6,3 kat daha fazladır. Ayrıca, bu muşterilerin %61'i ilk sohbette donuşuyor!
Turkiye'deki 10 JivoChat muşterisi uzerinde yapılan calışmada, sadece akıllı tetikleyiciler ile yapılan satışların, toplam satışların %34?unu oluşturduğunu oğrendik! E-ticaret canlı sohbet cozumleri icin bu oldukca iddialı.

2. Kişiselleştirilmiş muşteri hizmetleri

Livechat Cozum Sağlayıcıları'na gore, tuketicilerin %78'i kotu bir servis deneyimi nedeniyle alım yapmıyor. Bu nedenle yalnızca mumkun olan en iyi muşteri hizmetini sunmamalısınız. En iyi kişisel muşteri hizmetini sunmalısınız.
Sohbet sırasında kişisel bir dokunuş eklemek cok kolaydır. Yapabileceğiniz ilk şey, deneyimi daha doğal ve ilgi cekici hale getirmek icin temsilcinin fotoğraflarını eklemek. Ayrıca otomatik karşılama mesajlarını segmentlere gore kişiselleştirebilirsiniz.
İyi hedeflenmiş iletişim stratejileri daha iyi donuşum sağlar!
JivoChat canlı yardım scripti size ayrıca muşterilerinizle ilgili tum temel bilgileri verir: adı, e-posta adresi, konum, gezdikleri sayfalar ve onceki sohbetleriyle ilgili bilgiler.
Peki gercekten muşteri memnuniyetinde etkili mi? Emin olabilirsiniz. JivoChat muşteri memnuniyeti raporuna gore, 2018?de 21 sektorden ve 118 ulkeden 8,4 binin uzerinde şirketin ortalama muşteri mutluluğu 86,63 idi. Bu, 10 kişiden neredeyse dokuz kişinin canlı sohbet deneyiminden memnun olduğu anlamına geliyor.

3. Sohbet davetiyeleri sepetten kacmayı cozebilir

Alışveriş sepeti muşteriyi kaybetmek icin en kotu yer cunku satın almaya en yakın oldukları yer, ama son anda kacıyorlar.
Muşterilerinizin urunlerinizi veya hizmetlerinizi satın almamalarının bircok nedeni olabilir. Belki kargo masrafları cok fazlaydı. Belki de urunun ihtiyaclarına uygun olup olmadığından emin değillerdir. Belki de bilmediğiniz farklı bir problem vardır.
Sebebini nasıl bulabilirsiniz?
Sohbet davetiyelerini kullanarak. Akıllı sohbet davetiyeleri, muşterilerle sohbet başlatmaya teşvik eden kısa mesajlardır. Onları farklı durumlarda kullanabilirsiniz. Orneğin, birbirine benzer iki urun arasında gidip geldiklerinde başlayacak bir selamlama oluşturabilirsiniz. Bu gibi durumlarda, satın almaya yol acabilecek yardımlar sunabilirsiniz.
Davetiyeler, donuşum oranı optimizasyonunu guclu bir şekilde etkiler. Verilerimize gore, sohbet davetiyelerini kullanmak ortalama donuşum oranını %37,23 artırıyor!


4. Sohbet sonrası anketler Muşterilerin şirketiniz hakkında ne duşunduğunu, muşteri hizmetinizin kalitesi veya basitce muşteri sorunları hakkında ne olduğunu oğrenmenin bir başka yolu sohbet sonrası ankettir.
Bununla ilgili harika olan şey, coğu durumda, varsayılan anket sorularını kullanabilir veya beğeninize gore ozelleştirebilirsiniz. Dolayısıyla, muşterilerinizin faturalandırma işleminizde sorun yaşadığını duşunuyorsanız, sohbet sonrası ankette bu soruyu sorabilirsiniz.
Ayrıca muşterilerinizden sohbetlerini derecelendirmelerini isteyebilirsiniz; bu da muşteri hizmetleri ekibinizin ne kadar iyi (veya kotu) olduğunu gostermeye yardımcı olabilir.
Sohbet sonrası anketleri kullanmak, servis veya urun geliştirme icin gerekli olan geri bildirimleri almak icin harika bir fırsattır. Ziyaretcilerinizi bilmek, aynı zamanda harika bir kişisel hizmet sunmanın anahtarıdır.
Yine JivoChat faaliyet raporuna gore, temsilci ekibi %85 ustu olumlu geri-bildirim alan firmalar, diğer firmalara gore muşterilerini %40 daha fazla sadık hale getirebiliyorlar. E-ticaret websitesi canlı destek sistemleri arasında, sohbet sonrası anket seceneği olan bir cozum bulmanız bu acıdan onemli, bu sayede ekibinizin performansını da takip edebileceksiniz.

5. Takım etkinliği takibi

Yuksek kalite, muşterilerinizin geri donup sizden satın alma nedenlerinden biridir. Ve sadece urunlerinizin kalitesinden değil, web sitenizdeki genel deneyimleri de onemlidir.
Web siteniz yavaşsa, faturalandırma işlemi zorsa, acılış sayfalarının okunması zorsa, ekibiniz muşterilerin sorularını hızlı bir şekilde yanıtlamıyorsa, bu, sağladığınız muşteri deneyiminin ortalamanın altında olduğu anlamına gelir.
Neyse ki, sohbetlerinizin etkinliğini izlemenin bir yolu daha var. Destek ekibinizin sonuclarını ayrıntılı istatistiklere goz atarak izleyebilirsiniz.
Performans istatistikleri, temsilcilerinizin kac sohbet yaptığını, ne kadar hızlı yanıt verdiklerini, kac muşterinin sohbeti beğendiğini ve kac sohbetin satın alma ile sonlandığını soyleyebilir.
Etkili bir e-ticaret cozumu olarak canlı sohbet
Donuşum oranı optimizasyonuna yardımcı olacak bircok yontem vardır, ancak bunlardan en kolay ve etkili olanı web sitenize canlı sohbet yuklemektir.
Coğu durumda, online muşteri hizmetleri yazılımı muşterileriniz icin yalnızca bir başka iletişim noktası değildir. Ayrıca hedeflerinize ulaşmanıza, muşterilerinizi tanımanıza ve ekibinizi daha iyi eğitmenize yardımcı olabilecek guclu bir e-ticaret cozumu olabilir.
Muşterilerinize web sitenizdeyken kişiselleştirilmiş muşteri hizmetleri sunacak olursanız, muşterilerinizin mutluluğunun artacağını goreceksiniz - donuşum oranlarınızın artacağından emin olabilirsiniz.