Ev ve mutfak eşyaları sektorunun ihracatı 2020'de 2 milyar 555 milyon dolar olarak gercekleşti.
Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatcıları Derneği'nden (EVSİD) yapılan acıklamaya gore, uretim, ihracat ve istihdam odaklı calışan sektorun 2020 yılı ihracatı onceki yıla gore salgına rağmen yuzde 0,1 artış gosterdi.

En fazla ihrac edilen urun grubu yuzde 35,5 ile elektrikli kucuk ev aletleri olurken, onu yuzde 31,3 ile metal mutfak eşyaları, yuzde 17, 3 ile plastik ev ve mutfak eşyaları, yuzde 11,4 ile cam sofra ve mutfak eşyaları ve yuzde 4,4 ile seramik-porselen mutfak eşyaları takip etti.
Sektorun gecen yıl yaptığı toplam ihracatın yuzde 54,8'i Avrupa ulkelerine gercekleştirildi. Avrupa'yı yuzde 23,2 ile Orta Doğu, yuzde 14,5 ile Afrika, yuzde 2,1 ile ABD, yuzde 1,9 ile Latin Amerika ve yuzde 0,6 ile Asya izledi.
Avrupa kıtasında en fazla ihracat gercekleştirilen ulkeler İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Rusya şeklinde sıralandı. Orta Doğu'da ise en yuksek ihracat Irak, Suudi Arabistan, İsrail ve Mısır'a yapıldı.
"İkinci yarıda uretim kapasitelerimiz doldu"
Acıklamada goruşlerine yer verilen EVSİD Başkanı Burak Onder, mart, nisan ve mayıs aylarında yuzde 50'lere varan daralma yaşayan sektorun hazirandan başlayarak ciddi bir toparlanma surecine girdiğini belirtti.
Dunya icin kayıp olarak nitelendirilen bir yılda ihracatı artırmanın kendileri icin mutluluk verici olduğunu bildiren Onder, "Ancak bu tesaduf değil. Bu başarıda 6 yıldır dunyanın bircok bolgesinde yaptığımız heyetler ve katıldığımız fuarların ciddi katkısı oldu." ifadesini kullandı.
Onder, kendilerinin de bu surecte dijital teknolojileri sonuna kadar kullandıklarını belirterek, şunları kaydetti:
"Dernek olarak uyelerimizi yeni dunya duzeni kapsamında kuresel ticaretin yeni dinamikleri ile ilgili surekli bilgilendirdik ve sektore destek olmaya calıştık. Bunların sonucunda 2020'nin son 7 ayında surdurulebilir bir buyume sağladık ve bugun geldiğimiz noktada ureticilerimizin uc aylık uretim kapasiteleri doldu. Pandeminin getirdiği sıkıntıların yanı sıra lojistik ve ham madde konularında sıkıntı yaşamamıza rağmen 2020'yi buyumeyle kapatmak bizler icin cok değerli. Ev ve mutfak eşyaları sektoru Turkiye'nin toplam ihracatına verdiği katkıyı onumuzdeki yıllarda da surdurecektir. Yeter ki ureticilerimizin onunu acalım."
"2021 icin calışmalara başladık"
Burak Onder, 2020'nin ikinci yarısında sağlanan başarılı grafiğin ve Turkiye'nin rakipleri Fransa ve Amerika gibi ulkelerin ihracatındaki duşuşun bu yıla ve geleceğe ilişkin calışmalarını şekillendirmeye başladığını belirtti.
Ozellikle guclu oldukları Avrupa pazarındaki paylarını daha da artırmak ve pazar payının duşuk olduğu ulkelerde konumlarını guclendirmek hedefinde olduklarını vurgulayan Onder, "Bu amacla 'EvsidConnect' adını verdiğimiz online heyet organizasyonlarının ilkini şubatta Latin Amerika pazarına yonelik gercekleştireceğiz. Benzer şekilde martta İngiltere ve Baltık ulkelerine yonelik ikinci organizasyonumuzu yapacağız." bilgilerini verdi.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Uğur Aslanhan