Linkedin’in B2B icin mukemmelliği tartışılmaz bir mecra. Linkedin dunyadaki en buyuk cevrimici iş dunyası ağı ve araştırmalar Linkedin uyelerinin %5o ‘sinin Linkedin’le bağlantı kurduğu şirketlerden alım yapmalarının daha mumkun olduğunu soyluyorlar. Duzenli guncellemeler ile Linkedin şirket sayfanızdan takipcilerinizi etkileşimi artırabilir ve kpi’larınıza (ulaşılması arzulanan hedef) ulaşabilirsiniz.
O zaman hazırsanız şirket hesabı nasıl acılır bir bakalım. İşte başlıyoruz.
1) Sayfa oluşturun:
Sayfa oluşturmanız icin oncelikle bir Linkedin hesabınızın olması gerekiyor.Hesabınızın sağ ust koşesinde “İş” kısmından “Şirket Sayfası Oluştur”a tıklayın.
Linkedin’in size sunduğu dort secenekten şirketinizi anlatan secenek ile ilerleyin.
2) Şirket Bilgilerinizi Doldurun:
Şirket bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde doldurmaya onem verin. Bilgilerinizi doldurduğunuz alanın hemen sağ tarafından sayfanızın on izlemesini gorebilirsiniz.
Not:Linkedin daha once kullanılmış isimleri kabul etmiyor.Vazgecmeyin, firmanızı unvanı ile eklemeyi mutlaka deneyin.
Sayfa kimliği, şirket ayrıntıları, profil detaylarından oluşan uc bolumu şirketinizin kimliği gibi duşunebilirsiniz.
”LinkedIn genele acık URL” kısmından isminizin nasıl goruntulenmesini istiyorsanız o şekilde duzenleyebilirsiniz.
3) Sayfanızı Duzenleyin:
Profil sayfanız markanızın yansımasıdır. Markanızı araştıran kişilerde ilk izlenimi etkili yaratmak onemli ve zordur. Profil / Kapak fotoğrafınızı,sloganınızı ve konum bilgilerinizi ekleyin.Bu alandaki bilgileri de doldurduktan sonra şirket sayfanız kullanıma artık hazır.
4) İceriklerinizi Paylaşın:
Duzenli icerik paylaşımı takipci sayınızı, marka bilinirliğinizi ve prestijinizi artırmanın en etkili yoludur. Takipcileriniz ile yaptığınız işleri, faaliyetlerinizi, duyurularınızı paylaşabilirsiniz.İcerik stratejisi oluşturun..Paylaşımlarınızda etkileşim iceriği kullanarak takipcilerinizi harekete gecirebilirsiniz veya fayda iceriği kullanarak urununuzun/hizmetinizin faydalarından bahsedebilirsiniz.
5) Sayfa Analizlerinizi Takip edin:
Paylaştığınız iceriklerin analizlerini duzenli olarak takip edin.Sizi takip eden kişilerin etkileşim durumunu anlamanın en onemli yolu aldığınız istatistikler olacaktır. ”Takipcime fayda sağlamış mıyım?” veya “Takipcimi harekete gecirebilmiş miyim?” “Hangi tarz iceriklerim daha fazla etkileşim alıyor?” sorularının cevaplarını buradan oğrenebilir iceriklerinizi ve takipcilerinizi yonlendirebilirsiniz.
Evet buraya kadar şirket profilininin nasıl oluşturulacağından bahsettik .Peki şirket hesabı nasıl yonetilir? Bundan sonraki maddeler bu sorunun cevabı olacak.
6) Stratejiler Oluşturun:
Markanızı guclendirmek ve prestijinizi artırmak icin stratejiler oluşturun.
– Kampanya hedeflerinizi belirleyin. Şirketinizin marka bilinirliğini mi artıracaksınız yoksa yeni actığınız web sitenizin reklamını mı yapacaksınız?
– Hedef kitlenize uygun icerikler paylaşmak onemlidir.Hedef kitlenizi iceriklerle harekete gecirin.Onlara sorular sorun, makaleler paylaşın, yarışmalar duzenleyin.Bu sayede potansiyel hedef kitlenizide etki alanınıza cekebilirsiniz.
– İceriklerinizi ne zaman, hangi etiketlerle paylaşacağınızı planlayın.Doğru zaman ve doğru etiketlerle daha fazla etkileşim aldığınızı goreceksiniz.
– İceriklerinizin altına yapılan yorumları cevaplayın.Hedef kitleniz bu ilgiden memnun kalacaktır.Bu geri bildirimler sayesinde hem etkileşiminiz artar hem de iceriklerinizin başarı durumu hakkında fikir sahibi olursunuz.
– Calışanlarınız marka iceriklerini paylaşabilir.Daha fazla insana ulaşabilmenin yanı sıra calışanlarınızın işine olan bağlılığı hedef kitlenizin dikkatini cekecektir.
– Profil gucunuzu “Yıldız” seviyesine getirin.Başarılı bir profil, duzenli ve ilgili calışma izlenimi verecektir.
7) Reklam Kampanyaları Oluşturun:
“B2B hedef kitlesi icin en uygun reklam nerede verilir?” sorusunun cevabı hic kuşkusuz Linkedin!Linkedin reklamları uzerinden hedef kitlenizi unvan, kariyer gecmişi ve lokasyon kriterleri ile belirleyebilirsiniz. Doğru hedefleme, reklamınızın sadece ilgili kitleye gosterilmesini sağlar.
Linkedin Reklam Modelleri:
-Linkedin Text Ads (Metin Reklamları)
– Linkedin Display Ads (Display Reklamları)
– Linkedin Sponsored InMail (Sponsorlu Linkedin Mailleri)
– Linkedin Follow Company Ads (Şirket Takip Reklamları)