İyi Hazırlanmış Kaliteli Resimler Kullanın
Pinterest, 600 x 600 piksel olcusunde bir icerik resmi yuklemenizi ve profil goruntusu olarak ise 165 x 165 piksel olculerinde bir imaj kullanmanızı onerir. Bu sayede yeniden boyutlanacak olan resimleriniz daha kaliteli bir şekilde gozukecektir.

Dikey, yuksek kaliteli ve maksimum etkileşim icin cok fazla metin icermeyen resimleri yukleyin. Pinterest’in esas olarak gorsel bir sosyal ağ olduğunu unutmayın.
İpucu: Pinterest, iceriklerin iyileştirme konusunda oldukca hassas bir sistemdir. İceriklerinizin veya resimlerinizin sevdiklerinizle ve diğer ziyaretcilerle paylaşılabilir olduğundan emin olun. Genişletmek icin tıkla ... Anahtar Kelime Araştırması Yapın
Pinterest sizlere anahtar kelimelerinizi ve siteniz hakkında acıklamanızı yaptığınız metinlerinizi optimize etmenizi tavsiye eder ve bunun icin servis sağlar. Peki sizin işinize yarayacak doğru anahtar kelimeleri nasıl bulabilirsiniz?
Google AdWords Anahtar Kelime Aracını kullanın ve anahtar kelimeler hakkında araştırmalar yapın.
Pinterest Arama Cubuğuna gidin, işletmenizle alakalı anahtar kelimeler yazın ve insanların neyi aradığını gorun.
Aramalar yapın ve arama sonuclarına goz atın. En ust sıralamalarda bulunan siteleri ziyaret edin ve kullandıkları anahtar kelimelere gore kendiniz icin anahtar kelimeler oluşturun.
“Hakkında/Hakkımızda” Bolumune Anahtar Kelimeler Ekleyin
“Hakkında/Hakkımızda” olarak actığınız site sekmenize gidin. İşletme turunuz ile ilgili yaptığınız acıklamaya,web sitenizin URL’sine ve yaklaşık 200 karakterden oluşan birkac anahtar kelime iceren acıklama kısmınıza gerekli tum bilgileri ekleyin.

İpucu: Bulunduğunuz konumu da ekleyerek yerel konumlarla ilgili aramalarda da yer alabilirsiniz.


Pinterest’te Bulunan Pano İsminizi ve Pano Acıklamanızı Anahtar Kelimelerinizle Optimize Edin
Bir muşteri gibi duşunun, pano ismi olarak ne aratırsınız? Pano isimler konusunda secici/spesifik davranın.

Bunu duşundukten sonra cekici bir isimle yola cıkın ve merak uyandıran isimler kullanarak muşterilerin sizi aramasını sağlayın.

İpucu: Panolarınızı asla silmeyin, onları saklayın.


“Pin” Yazılarınızı Optimize Edin
Pin yazılarınızda Anahtar Kelimeler kullanın: 200-300 karakter uzunluğundaki yazılar kullanmanız onerilir; cunku bunlar daha cok “repin” yani geribildirim alırlar.

Bir “pin”e en fazla uc hashtag ekleyin.
Pinlerinizi (İğne Başlıkları/Site Başlıkları) web sitenizin sayfalarına bağlayın. Sayfanıza bağlı olarak bazı urunlerinizden ve yazı iceriklerinizden bahsetmeyin.
Resim dosyanızdaki Anahtar Kelimeleri Kullanın.
Dosya adları: Goruntulerinizi Pinterest‘e yuklemek uzere kaydettiğinizde, ust anahtar kelimenizle birlikte dosya adları kullanın. Alt metinleriniz icin de aynı şey gecerli.
Urunleri sabitlerken, acıklamanıza urunun fiyatını ekleyin.
Sıklıkla Kendinizi Guncelleyin
Pinterest takipcileri, sayfalarında taze icerik gormek isterler; bu nedenle haberlerinizi, blog yazılarınızı veya genel olarak resimlerinizi gunluk olarak yuklemekten cekinmeyin. Duzenli olarak icerik eklemek, muşterilerle etkileşim duzeylerinizi ve toplam goruntulemenizi artırır.
İpucu: Ne kadar sıklıkla icerik paylaşacağınıza karar verin ve hep aynı sıklıkta icerik paylaşın. Olduğundan fazla icerik paylaşmayın.


İlgili Pinterest Hesaplarını Takip Edin
İşiniz ile ilgili ve siteniz icin kullanışlı olan Pinterest işletme hesaplarını, hesapların kullanıcılarını ve hedef anahtar kelimeleriniz icin işinize yarayacak olan populer blog yazarlarını takip edin.

İpucu: Hedef kitlenizin de beğeneceği şekilde, başkaları tarafından oluşturulmuş ve diğer panolara sabitlenmiş ilginc goruntuleri sayfanıza sabitleyin.


Zengin İcerikler Kullanın
Zengin icerikler, urun fiyatı veya urunun bulunabilirliği gibi konularda ekstra bilgiler iceren yazılardır.

Altı tur ekstra bilgi iceriği mevcuttur: Uygulama hakkındaki teknik bilgiler, makaleler, mekanlar, urunler, filmler ve tarifler.

Bu ozellik sayesinde takipciler, Pinterest Platformun’dan ayrılmadan once uygulamalarınızı indirmek veya urunlerinizi satın almak gibi davranışlarda bulunabilirler.

Unutmayın: Zengin icerikler, arama motorlarında daha iyi yerlerde indekslenirler ve bu iceriklerin bulunduğu sayfalar,, mobil cihazlar icin Pinterest tarafından ozel olarak optimize edilmişlerdir.


Pinterest Analytics’e bakın

Pinterest Analytics Kontrol Panelinize goz atın. Pinterest sayfanızın buyume hızını, eklediğiniz sayfa başlıklarının goruntulenme performansını, sizleri takip eden ve iceriklerinizi paylaşan muşteri tipini son olarak da web sitenizin tam olarak hangi seviyede olduğunu gorun. Bu verilere dayalı olarak strateji oluşturun, erişiminizi ve SEO Performansınızı geliştirmeye devam edin.


Pinterest SEO’da… Sonuc Olarak
Pinterest servisine ucretsiz uye olabilirsiniz. İster unlu bir marka, bir blog yazarı, bir sanatcı veya kar amacı gutmeyen bir organizasyon olsun, onları takip edebilirsiniz.

Yukarıda bahsedildiği gibi; iceriğinizi, resimlerinizi ve diğer yazılarınızı birleştirerek kendinize mukemmel bir yer edinebilir, Pinterest dunyasında adınızı duyurabilirsiniz.

İlgi cekici şekilde optimize ettiğiniz Pinterest profiliniz, Google sonuclarında iyi bir yerde sıralama kapmanızın en guzel yoludur. Duzenli olarak icerik eklediğinizde mukemmel bir profile ve siteye sahip olabilirsiniz.