Alman otomobil ureticisi Mercedes-Benz, 2018 yılında gercekleştirilen CES Fuarı’nda MBUX adını verdikleri bilgi eğlence sistemini gorucuye cıkarmıştı. Cıkış tarihinden 3 yıl sonra MBUX tamamen yenilendi ve bu sefer Hyperscreen adıyla tekrar karşımıza cıktı.
Mercedes-Benz’in en onemli elektrikli otomobillerinden birisi olacak ve 2021 yılının sonlarına doğru seri uretime gecilecek EQS model arac icin tasarlanan bu sistem, ilerleyen donemlerde de S serisinin elektrikli modellerinde de kullanılabilecek. Hyperscreen, devasa ekranları ve yapay zekasıyla son derece ilgi cekici ve ileri teknolojiye sahip bir sistem olarak karşımıza cıkıyor.
[h=2]Hyperscreen, tam 56 inc buyukluğunde[/h]
Hyperscreen’in boyutu, uctan uca olmak uzere tam 56 inclik bir alan kaplıyor. Bu ekran, otomotiv endustrisinde Escalade’in 38 inclik ekranını da gecerek, yeni bir rekora imza atıyor. Ekran, son derece uzun olmasına rağmen, sadece belirlenen 3 nokta uzerinden kontrol edilebiliyor.
İlk ekran, kokpit odaklı tasarlanmış dijital gosterge paneli olarak karşımıza cıkıyor. Bu panel uzerinden suruş ve arac ile ilgili tum detaylı bilgilere ulaşılabiliyor. Dijital panelin hemen yanında ise eğlence sistemi bulunuyor. Bu ekran uzerinden navigasyona, telefon ve ses ayarlarına erişim sağlanıyor. Multimedya bağlantıları bu ekran uzerinden gercekleştiriliyor.
Son ekran ise sadece surucunun yanında yer alacak yolcu icin tasarlanmış. Yan koltukta bulunan yolcu, bu ekran sayesinde medya ve radyo gibi ayarları kontrol edebilirken ekran, kullanılmadığı zamanlarda son derece şık bir tasarıma sahip galaksi gorunumune geciyor.

Dijital ekranın her iki yanına, son derece şık ve utopik bir gorunume sahip klima havalandırmaları yerleştirilmiş. Mercedes-Benz, bu havalandırma cıkışlarının "analog dunyayı dijital dunyayla bağladığını" dile getiriyor. Şirket, Hyperscreen’i saran bu devasa cam panelinin 650 santigrat dereceden daha yuksek ısılarda geliştirdiklerini, camın ciddi carpışma testlerinden gectiğinin de altını ciziyor.
[h=2]Hyperscreen, yapay zeka sayesinde surucuye kolaylık sağlıyor[/h]
Hyperscreen’i one cıkaran ozelliklerinden en onemlileri tamamen kişiselleştirilebilir olması ve yapay zeka teknolojisi ile birlikte calışması. Yapay zeka, EQS modelin bunyesinde bulunan otomatik suspansiyon ile birlikte calışyor. EQS, engebeli yollarda yerden yuksekliğini otomatik bir şekilde ayarlayarak, aracın uğrayabileceği hasarı minimuma indiriyor.
“Hey Mercedes” ses komutuyla calışabilen Hyperscreen, gunluk kullanımlarda da surucuye rahatlık sağlaması icin tasarlanmış. Orneğin her Salı gunu işten cıkıp belirli bir kişiyi telefonla ararsanız, yapay zeka sayesinde Hyperscreen surucuye işten cıktığı anda aynı kişiyi aramasını hatırlatacaktır.

Hyperscreen'e sahip EQS model elektrikli aracın seri uretimine 2021 yılının sonlarına doğru başlanacak. Boylelikle Hyperscreen'i ilk olarak 2022 yılında gormeye başlayacağız. Bazı bilgilere gore Mercedes-Benz, Hyperscreen'i bir sonraki elektrikli S modellerinde ve uzerinde calıştıkları SUV modellerde de kullanmaya başlayacak.