Bildiğiniz uzere son zamanlarda insanlar icin buyuk bir gelir kaynağı olan Youtube sosyal medya konusunda kullanılan en buyuk ve en eski sitelerden biri diyebiliriz. Yuklenen video ve izlenme sayısına oranla buyuk meblalarda paralar kazanabildiğiniz artık su goturmez bir gercek. Peki sosyal medyanın buyuk dunyasına acılan bir kapı olan Youtube’da algoritma nasıl calışıyor?Youtube insanların izlediği videolara binaen sağ tarafta bircok benzer video onerisinde bulunuyor. Hatta bazen sağ taraftaki onerilenlere tıklayarak yemek videosu ile başladığınız Youtube video seruvenini Hami Mandıralının attığı 269 km’lik şut ile bitirebiliyorsunuz. Peki bu onerilen videolarda hangi kanalların videoları daha cok gosteriliyor ve eğer bir Youtuber olmak istiyorsanız nelere dikkat etmeniz gerekli?
Youtube Algoritmasında Dikkat Edilmesi Gereken Puf Noktalar
Normal hayatta verdiğimiz kararların hayatımızı etkilediği gibi Youtube’dada videolarımıza etken edebilecek bircok kriter bulunmaktadır. Videonuzun konusu,videonuzun uzunluğu, videonuzda kullanıp metadata’ya koyduğunuz anahtar kelimeler. Bunları secerken ozellikle hangi kitleye hitap etmek istediğinizi hesaplayacak secmelisiniz. Spor hakkında bir video cektiyseniz eğer ve videoda spesifik bir konu belirlenmişse,insanların anlık izlediği video ile bağdaştırıp sizin videonuza tıklama isteği uyandıracak başlıklar ve anahtar kelimeler kullanmanız gerekir. Bunun en iyi orneklerinden biriside hepinizin kulak aşinalığının olduğu ‘Clickbait’.
Clickbait izleyicinin duşmesi icin kurulmuş bir tuzak gibidir ve bazen bir video başlığı ve bazen bir video kapağının resmi ile izleyeni kendisine cekebilir.Tabiki attığınız video ve clickbait’in arasında bir nebzede olsa uyum olması gerekmektedir.Eğer en ufak bir uyum dahi yoksa bu tamamen aldatmaca bir başlık veya resimden oteye gidemez.
Anahtar kelime kullanımı pek cok insan tarafından umursanmasada gercekten Youtube algoritmasının kilit noktalarından biridir diyebiliriz. Normal şartlarda gezindiğimiz ve arama yaptığımız Google dahi bu anahtar kelimeleri kullanarak milyonlarca sonucu onumuze sıralıyor. Youtube’da tabiki Google gibi video’da kullanılan anahtar kelimelere muteakiben siz izleyenlere sonuclar cıkartıyor. Eğer bir Youtube kanalı acma gibi duşenceniz var ise anahtar kelime kullanımı konusunda ince eleyip sıkıp dokumanız tamamen sizin lehinize olacaktır.
Video acıklamanızı kesinlikle doğru ve ilgi cekici bir şekilde yaptığınızdan emin olun.Videoların acıklama kısmı Youtube Algoritmasında gercekten buyuk bir rol oynuyor.
Altyazılar yabancı kaynaklı videolarda gercekten hayat kurtarıyor. Youtube cok buyuk bir platform ve sizin videolarınız dunyanın dort bir yanından izlenecek potansiyelde olabilir.Eğer uluslararası bir abone etkileşimi almak istiyorsanız videolarınıza mutlaka altyazı ekleyin.
Videolarınızdaki kapak resimler gercekten cok buyuk rol oynarlar.Videolarınızın kapak resmini secerken izleyenlere hitap edecek şekilde secmeniz sizin yararınıza olacaktır.
Tabiki son olarak Youtube’daki ayarları kullanarak videonun belli başlı yerlerine abone ol butonu ekleyerek izleyicileri kanalınıza abone olmaya ikna etmeyi unutmayın.
Youtube Algoritması Oncesi ve Sonrası
Youtube algoritması 2012 yılına kadar tek bir parametre uzerinden hesaplanıyordu.”İzlenme sayısı”. Evet doğru duydunuz 2012 yılına gelene kadar sadece izlenme sayısı baz alınıyordu. Youtube bu yaptığı algoritma ile insanların izleyip kaliteli bulduğu videoların izlenme sayısının artacağını duşundu ve piyasada tutunan videoların kalitesinden odun vermemesini amacladı. Bunun aksine bu algoritma Youtube piyasasında cok kotu bir Clickbait furyası yarattı ve kalitesiz videoların insanların anasayfasına cıkmasına neden oldu.Şu an icinde bulunduğumuz Youtube algoritmasının bu kadar karmaşık ve komplike olmasının sebeplerinden biriside, Youtuber’ların Clickbait kullanımını aşırı suistimal etmeleridir.
2012-2016 yılları arasında Youtube algoritmasında video izleme suresine yer vermeye başladı. Yani izlenen video ne kadar uzun sure izlenirse one cıkma şansıda o kadar artıyordu. Bu yenilik sayesinde Youtuberlar’ın coğu videoları ellerinden geldiğince kesip kısa tutmaya calıştılar. Sadece video bazında ilerlemeyen bu olay o platformda gecirdiğiniz tum sure uzerindende hesaplanıyordu.Yani kimin videosu en cok izletirse Youtube o kişiyi on plana cıkarıyordu.
2017 yılından sonra ise Youtube algoritması sırra kadem bastı. Yok olmadığı tabiki bir gercek ama şu an algoritmanın nasıl işlediği konusunda sadece kabataslak fikirlerimiz var.
Elbetteki Youtube bu kadar buyuk bir platform ve işyeri olduktan sonra izin verilmeyen iceriklerin yasaklanacağı aşikardı.Videolarında izleyiciye zarar verecek turde icerik barındıran Youtuberlar’ın videoları kaldırılıyor ve gecici veya kalıcı bir sureliğine kanalları kapatılıyordu. Bu yasaklama bile Youtube Algoritmasının bir orneği diyebiliriz.
Son olarak soylemek gerekirse Youtube Algoritması 2020 itibariyle, videonuzun ne hakkında olduğuna, ne kadar surede olduğuna, kalitesine ve zarar verici icerik barındırıp barındırmadığına gore şekil alan bir haldedir.
Youtube Algoritması Nasıl Calışır? Guncel 2021
YouTube0 Mesaj
●76 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Sosyal Medya Forumları
- YouTube
- Youtube Algoritması Nasıl Calışır? Guncel 2021