Sosyal medyanın gun gectikce kullanıcısı artan gozde araclarından bir de şuphesiz ki YouTube. Artık YouTube yavaş yavaş televizyonların bile yerini almaya başladı. YouTube uzerinden gunde yuz milyonlarca saat video izleniyor. Hal boyle olunca markalar ve kuruluşlar icin de YouTube git gide daha değerli hale geliyor. Bu nedenle YouTube sıralamasında ust sıralarda yer almak da oldukca onemli bir konu olmaya başladı. Eğer sponsorlu icerikler paylaşmıyorsanız ust sıralarda yer alabilmeniz icin YouTube kanalınızın da Seo uyumlu bir YouTube kanalı olması gerekmektedir. Sizleri izleyicilerinize ulaştıracak tekniklerden bahsedelim.
Video’ da Başlık (Title) Kullanımı
Her arama motoru optimizasyonunda olduğu gibi başlığımız YouTube sıralamamız icin de oldukca onem taşıyor. Sizleri arayan doğru hedef kitleye ulaşmakta başlığınız oldukca onem taşımaktadır. Doğru secilmiş bir başlık, videonuzla ilgilenebilecek potansiyel kişilere ulaşmanızı sağlayacaktır. Başlıklarınızı oluştururken sınırınız 100 karakter olsa da siz 60 karakterin ustune cıkmamalısınız. Ayrıca başlığınızda doğru ve cok aranan anahtar kelimelere de yer vermeniz gerekmektedir. Doğru anahtar kelimeleri bulmak icin anahtar kelime oneri araclarından faydalanmalısınız.
Video Acıklaması (Description)
Videonuza mutlaka bir acıklama ekleyin. Bu acıklamada ilk cumlelerinizde mutlaka 4-5 kez anahtar kelime kullanımına ozen gosterin. Ayrıca sitenizin linkini eklemeyi de mumkun olduğunca ilk satırlarda yapmaya calışın. Boylece daha cok izleyici linkinize tıklayacaktır. Aslında video acıklaması kısmını tam olarak bir web sitesini Seo uyumlu hale getirmeye calıştığımızdaki surecleri duşunerek yapabiliriz. Stratejik olarak neredeyse hicbir farkı yoktur. Acıklama kısmının uzun olmasından veya anahtar kelime sıklığından şuphe etmeyin. Dilediğinizce uzatabildiğiniz bu yazınızda yonlendirme linklerini ust sıralarda tutmaya ozen gosterdiğiniz surece sorun olmayacaktır.
Video Etiketleri (Tag)
Kullanacağınız etiketler hedef kitlenize ulaşırken aranızda onemli bir kopru gorevi gormektedir. Bu nedenle kullanıcıların sizi arayacağı kelimeleri iyi belirlemiş olmanız ve etiket olarak kullanmanız oldukca faydalı bir işlem olacaktır.
Kategori Secimi (Categories)
Kategori secimi oldukca onemlidir. Cunku YouTube bu secilen kategorilere gore videoları ve sayfaları duzene sokar. Eğer kategoriniz konusunda kafanızda soru işaretleri varsa size benzer icerikler ureten kanalların hangi kategoriyi sectiğine bakıp yardım alabilirsiniz. Daha sonra aynı kategoriyi sectiğiniz kanalların video ve icerik kalitelerini de inceleyerek kendinizle kıyaslama yapabilirsiniz.
Kart Kullanımı
Videonun tamamında kullanabileceğiniz bu kartlar sayesinde markanızı, diğer videolarınızı veya başkalarının videolarını tanıtabilirsiniz. Video başına en fazla 5 kart kullanabilirsiniz. Kartlarınızın başarı oranını kontrol etmek icin kart analiz araclarından yardım almanızı tavsiye ederiz. YouTube sıralamanızı yukseltecek onemli bir tekniktir. Cunku bir videonuzu izleyen kullanıcıyı diğer videolarınıza yonlendirerek aynı anda bir kişiye bir kac videoyla ulaşacaksınız.
Video Kucuk Goruntusu
Yine konu her zaman uzerine basa basa soylediğimiz ilk izlenimin onemine geldi. Ziyaretcilerinizin sizin hakkınızda ilk goruşte kafasında oluşacak fikri oluşturan en onemli etken kullanacağınız kucuk resim olacak. Bu nedenle kesinlikle iceriğinizle bağlantılı, aynı zamanda farklı ve dikkat cekici bir goruntuyu kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Ancak eğer dikkat cekici olsun diye videonuz ve iceriğinizle uyumlu olmayan bir kucuk goruntu secerseniz YouTube bunu aldatıcı icerik olarak ya da spam olarak algılamaktadır. YouTube sıralamanızı yukarı cekmeye calışırken tam tersi sonuc almış olursunuz. Bu şekilde kaş yapalım derken goz cıkarmamaya da dikkat etmeliyiz.
YouTube İcin SEO Onerileri
YouTube0 Mesaj
●30 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Sosyal Medya Forumları
- YouTube
- YouTube İcin SEO Onerileri