İnsanlar reelden fazla sanalda zaman gecirmeye başladılar. Yuksek performans sağlayan donanımlarla donatılmış, ust duzey grafik secenekleriyle ve memnun edici kaliteyle sunulan teknolojik cihazlar herkesi cezbedince ister istemez ortaya boyle bir goruntu cıkıyor. Gecmişte aktivitelerde, etkinliklerde binlerce insan bir araya gelirken şimdilerde sosyal medya ağı adını verdiğimiz milyonlarca hatta milyarlarca kişinin bulunduğu platformlar sosyalleşmenin adresi oldu. Her gecen gun bir yenisi daha yayın hayatına başlarken sektorun devleri kadar varlık gosteremeyenlerin, kar marjı elde edemeyenlerin sayısı hic de az değil. Zira kullanıcılar ilk girdikleri ve herkesin yoğunlukla kullandığı yerlerden de vazgecmek istemiyor. Halihazırda birkac site adresini saydığımızda aslında internetin tamamını da saymış oluyoruz. Eğer konu sohbet, tanışma, iletişim, kullanıcıların geneline ulaşmak ise bahsettiğimiz yerler işinizi gorecektir. Her ne kadar birkac tane olduklarını soylesek de kendi aralarında cekişme, rekabet de bulunuyor. Orneğin Facebook bu tarz alemlerin oncusu olurken kullanıcı sayısı konusunda da bayrağı taşıyor. Lakin arkasından gelen Twitter ve benzeri oluşumlar da bazı kesimlerin daha cok hoşuna gidiyor. Daha sayılabilecek cokca nedenden dolayı yoneticiler geliştiricilerle işbirliği yaparak insanların sevebileceği tarzda yenilikler, guncellemeler, iyileştirmeler yapmak istiyorlar. Mesela paylaşım yaparken fiziksel konum bildirme seceneği de uzun zamandır aktif. Twitter uzerinden tweet paylaştığınız taktirde konum belirtirseniz sonrasındaki paylaşımlarınızda da yine otomatik şekilde konumunuz belirtilecektir.

Aslında konuyu şirketlerin platformlarını geliştirmek adına bireylerin sevebileceği geliştirmelere getirdiğimizde kesinlikle Facebook’tan da bahsetmeliyiz. Sadece bir site olarak değil firma olarak. Cunku Instagram’la beraber WhatsApp’ı da kanatları altına alınca geniş bir kitleye sahip olmuştu. Devamlı şekilde piyasa analizleri sonucunda gelişme gosteren, cıkış yapan oluşumları satın alma harekatında bulunuyordu. Ancak amaclarına Snapchat’in politikası uymayınca satın alamadılar. Dolayısıyla buradaki kişilerin de ilgisini cekebilmek adına neredeyse yazılımdaki tum ozellikleri tum urunlerine entegre ettiler. Bugun WhatsApp’ta Instagram’da story dediğimiz hikaye paylaşımları yapılıyor. Periscope benzeri canlı yayın secenekleri de yine Insta ve Face’e yuklendi. Ozgunluk ve duruş noktasındaysa Twitter kendisine ozgu yapısıyla kemik kitlesinden taktir goruyor. Her ne kadar minor iyileştirmeler birbirine benzese de major capta değişikleri orjinal değilse coğu zaman yapmıyor. Minorlerden birisi de soylediğimiz konum. Peki Twitter’da konum belirttiyseniz ve sonrasında kapatmak istiyorsanız nasıl kapatılır?

Twitter’ın Otomatik Mobil Konum Ozelliğini Kapatmak
Kullanıcılarının işini kolaylaştırmak adına yazılımcılar secilen ozelliğin tekrarlanabilmesi adına ekstra işlem gerektirmeden otomatikleştiriyor. Boylece ifade ettiğimiz Twitter otomatik konum paylaşma ozelliği de devreye girebiliyor. Fakat bazılarımız her zaman yerlerini bildirmek istemeyebilir. Bu durumda da yapmamız gereken mobil konum kapatma işlemlerini yerine getirmek.

Konum paylaşımı kapatmak icin mobil uygulama icerisinde Tweet atarken alt taraftaki konumu ifade eden simgeye tıklayın. Onceki Tweet’lerinizdeki yerleriniz sıralanacak. Secili şekildeki yeri tik işaretini kaldırarak kapatabilirsiniz.




Kalıcı bir şekilde kapatmayı isteyenler de Android cihazınızın Ayarlar bolumunden Uygulamalar, Twitter, İzinler ve Konum adresine girmeliler. Eğer acıksa kapatarak problemi kokunden halledebilirler. iOS işletim sistemindekiler de Ayarlar – Twitter – Konum – Asla diyerek cozumu bulabilirler.