
Şikayetvar, 2020'ye veda ettiğimiz yılbaşı gecesinde, 2021'nin ilk şikayetlerini derledi. Yeni yılın ilk bir saatinde gelen şikayetleri mercek altına alan Şikayetvar verilerine gore, gelen şikayetlerin geneli bu ozel gece uzerinden şekilleniyor. Kimi kullanıcılar pişmeyen bulgurdan, gelmeyen hindi siparişinden, kacırdığı ucaktan şikayetci olurken; bazıları da yılbaşı gecesi kesilen elektrikten, bayat satılan cikolatadan, yayından kaldırılan diziden şikayetciydi.
Şikayetvar, 2021'in ilk saatlerinde en cok şikayet edilen konuları inceledi. 1 Ocak 2021'de 00.00 ve 01.00 saatlerinin baz alındığı calışmada, Şikayetvar platformuna 200'e yakın şikayet ulaştı. E-ticaret, pazaryeri siteleri, kargo sektorlerinde şikayetler yoğunlaşırken hediye siteleri, banka, gıda gibi alanlarda da tuketiciler yaşadıkları sorunları dile getirdi.
Şikayetvar'dan alınan verilere gore şikayetler şu şekilde sıralandı:
"Yıllardır eşimin calıştığı firmadan yılda birkac kez erzak verilir. Asla pişmediği hatta ziyan olduğu icin? Cunku suya koyduğumuz an kabuğundan ayrılıyor ya da ikiye bolunuyor yarısı orada cope gidiyor kalanını pişirmek isterken bir kısmı eziliyor, bir kısmı diri kalıyor, 1 kg fasulye den 250 gr kullanılıyor sadece. Şikayetleri okudum 2015 yılına ait şikayette bile aynı sorun ve ona rağmen hicbir şey değişmemiş olması yakışmıyor bu markaya. (01 Ocak Cuma 0: 11: 15)
"Harikulade bir diziyi, yayından kaldırdınız reyting uğruna. Kactır hep aynı şeyi yapıyorsunuz, yakıştı mı sizin gibi bir kanala? (01 Ocak Cuma 0: 09: 52)
"Almış olduğum 20 paket tablet cikolatalar yuzeyleri beyazlamış, uygun koşullarda saklanmadığı her haliyle belli olan şekilde şahsıma satılmıştır. Koskoca firmanın buna dikkat etmeden satması ilginctir. Coluk cocuğumuza aldığımız urunleri nasıl guvenip de yedirebiliriz acaba? Gerekli makamlara hafta ici şikayetlerimi bildireceğim. Saygılar. (01 Ocak Cuma 0: 02: 52)
"Arkadaşlar 31 Aralık'ta saat 22'de başlayan elektrik kesintisi yuzunden yeni yıla elektriksiz giriyoruz faturayı yatıramazsak 1 gun sonra kesiyorsunuz ama muşteri hizmetlerini arıyoruz, saat 23.30'da gelecek diyorlar, sonra 1.30 diyorlar. (01 Ocak Cuma 0: 00: 45)
"Neredeyse telefonu kıracağım. Şebeke surekli gidip geliyor, ek paket alamıyorum 4.5 G uyumlu olmadığı icin severek aldığım telefonu şu an kırmak istiyorum.Lutfen bir cozum soyleyin ne yapabilirim? Aksi halde satıp başka bir telefon alacağım. (01 Ocak Cuma 0: 00: 32)
"Cay bardağına cay koyarken birden bire catladı. Parcalandı, cok korktuk. Daha sadece 2 kere kullandım. Asla memnun kalmadım ve takımım bozuldu. Aynı markadan bircok bardak aldım ceyizime şu an cok pişman oldum. (01 Ocak Cuma 0: 00: 46)
"Bugun iki cicek siparişi verdim ve gelen cicekler eksik, ambalajları farklı. Cicekler soluk ozentisiz. Kusura bakmayın biz onem verdiğimiz ailemize eşimize gonderiyoruz bu cicekleri. (01 Ocak Cuma 0: 04: 33)
"UCAĞIMI KACIRDIM YENİ YILIMI DIŞARIDA GECİRDİM"
"Ankara-Antalya ucağına binmek icin saat 20: 10 da kapıya gittim ama kapanmıştı ne bir anons ne de isim okuma yoktu. O yuzden ucağımı kacırdım yeni yılımı dışarıda gecirdim. Calışanlarına soylediğim halde yardımcı olmadılar. Bilet parasının tarafıma odenmesini istiyorum. (01 Ocak Cuma 0: 04: 38)
"Pandemi donemi annem babam evde, dışarı cıkamıyor. Annem normalde de cıkmaz zaten. Ama kargocular gelince kimseyi bulamıyor. Ustelik dağıtımı cıktı mesajı ve bulamadık mesajı aynı anda geliyor. (01 Ocak Cuma 0: 06: 55)
"GUNLER ONCESİ SİPARİŞ VERDİĞİM HİNDİ GELMEDİ"
"Yılbaşı akşamı icin gunler oncesinde hindi siparişi verdim. Dun arayıp tekrar siparişimi teyit ettim. Fakat bu akşam hindi sizlere omur ve gelmedi. Başka bir siparişi getiren firma calışanına merkezlerini aratıp sordum saat 19: 30'da siparişimin yola cıktığını yolda olduğunu soylediler tekrar. Ama maalesef gelmedi. Telefonlarını aradım kac sefer. Hatta 1.30 saat dayanıp bana sıra gelmesini bekledim ama telefon bekleyenler arasında 1. sıradasınız sonrası kesildi. Yani o kadar saat boşuna beklemişim. 73 yaşında annem ve babam ayrıca 16 yaşında oğlumla guzel bir akşam hayal ederken stres ve sinirle gecirmemi sağladıklar. Sinirden ağlayarak bir yeni yıl kutlattılar. Ayrıca ac kalmamız cabası. Eğer altyapınız kaldırmayacaksa bu kadar sipariş almayacaksınız. Buyuk ihtimal mağdur ettikleri tek kişi ben değilim cunku telefondaki bekleme sırası 100 kusurla başlıyordu. (01 Ocak Cuma 0: 09: 33)"
Kaynak: Demiroren Haber Ajansı