
Metro Turkiye'nin paylaştığı verilere gore, bu yılbaşı icin yapılan alışverişlerde urun bazında sırasıyla atıştırmalıklar, et ve sut/sut urunleri ilk ucte yer aldı.
Metro Turkiye acıklamasına gore, yeni tip koronavirus (Kovid-19) salgınına karşı alınan onlemler cercevesinde yılbaşını evlerde gecirmek gıda, dekorasyon ve sofra urunleri alışverişlerine de yansıdı. 30 yıldır muşterileri icin guvenilir alışverişin adresi olmak amacıyla calışmalarını surduren Metro Turkiye'nin acıkladığı rakamlara gore yılbaşı alışveriş hacmi gecen yıla kıyasla yuzde 50,3 arttı.
Bu yılbaşı icin yapılan alışverişlerde urun bazında sırasıyla atıştırmalıklar, et ve sut/sut urunleri ilk ucte yer aldı.
Ağac, sus, dekorasyon gibi urunlerde gecen seneye gore yuzde 46'lık bir artarken, bu urunler arasında en fazla satışı yapılan ilk uc urun sırasıyla cam ağacı, ağac susu icin plastik toplar ve cam ağaclarında kullanılan led ışıklar oldu.
Acıklamaya gore, evlerde sofralar icin en cok tercih edilen ilk uc urun kıyma, cipura ve dana antrikot oldu. Hazır patlamış mısır ve cipslerde yaklaşık yuzde 60'lık bir artış gercekleşirken kahvaltı dışında tuketilen ozel peynirlerde yuzde 148, kuruyemiş, cerez, biskuvi ve keklerde yaklaşık yuzde 46, işlenmiş ette yaklaşık yuzde 111 artış belirlendi.
Yılbaşı tatilinin sokağa cıkma yasaklarıyla birleşmesinin gunluk alışverişlere de etkisi oldu. Hijyen kategorisinde artış bir onceki yılın aynı donemine kıyasla yuzde 137 olurken ozellikle kolonya ve dezenfektanlar yuzde 1.095 artışla en cok satılan urunlerin başında yer aldı.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Abdulselam Durdak