Murat Can Unverdi,"Hedef kitle ile sosyal medya ağlarında doğru ve etkili bir iletişim kurulmalıdır. Marka ve hedef kitle arasında duygusal bir bağ yakalamak bu surecte en onemli olaylardan birisidir. Markalar, hedef kitleleri ile ilgili kampanyalar yurutmeli ve muşterileriyle aralarında alışverişten cok duygusal bağını arttırmalıdır" dedi.
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte markalar online ortamlardaki etkinliklerini arttırmaya başladı. İletişimin ust duzeye cıkması ile birlikte artık kişiler online ortamlardan markalar ile ilgili şikayetlerini herkese duyurabilmesi ile birlikte markalar onlemlerini almaya başladı. Markalar bu surecte muşterilerine iyi bir deneyim yaşatabilmek adına web sayfalarını ve cağrı merkezlerini oluşturdu. Yeni Medya Şirketler Grubu CEO'su Murat Can Unverdi markaların sosyal medyada yaptığı sık hatalar hakkında acıklamalarda bulundu.
Sosyal medyanın etkinliklerine değinen Murat Can Unverdi şoyle konuştu:
"Facebook ve Twitter ile başlayan sosyal mecralar sonrasında Instagram platformunun da duyurulması ile birlikte etkinliklerini arttırdı. Yeni nesil sosyal medyaya iyi bir şekilde uyum sağlarken markalar ise bu surecte etkinliklerini bu yone doğru arttırdı. Markaların sosyal medya ortamlarında aktifliklerini arttırmaları ve muşterileri ile doğru bir iletişim kurmaları gerekli. Bu surecte ise bircok danışman ile calışma kararı alan markalar surekli olarak sosyal medya alanında hatalar yapmaktadırlar. Markaların sosyal medya da yaptığı sık hatalar ise her gecen gun ceşitli forumlara konu olmaktadır.
Tum sosyal mecraların herkes tarafından bilinmesine rağmen markalar bu dev teknoloji ağında doğru bir şekilde pazarlama yontemleri uygulayamamakta. Markaların sosyal mecralarda doğru adımları atamamasının bircok nedeni bulunmakta.
İletişim cağının ust duzeyde olduğu dunya ulkeleri ve ulkemizde markaların yapıp, yapamadıkları iletişimi şanssızlıklara bağlamak oldukca sacma gelebilir. Markaların ellerinde bulunan fırsatları iyi bir şekilde değerlendiremediği ve hedef kitle ile iyi iletişim kuramadıkları bir gercek".
"Marka ve hedef kitle arasında duygusal bir bağ yakalamak bu surecte en onemli olaylardan birisidir"
Markaların yaşadığı bu sorunlar ile ilgili birtakım konulara değinen Unverdi, "Hedef kitle ile sosyal medya ağlarında doğru ve etkili bir iletişim kurulmalıdır. Marka ve hedef kitle arasında duygusal bir bağ yakalamak bu surecte en onemli olaylardan birisidir. Markalar, hedef kitleleri ile ilgili kampanyalar yurutmeli ve muşterileriyle aralarında alışverişten cok duygusal bağını arttırmalıdır. Dev iletişim cağında yer alan bircok marka ve yeni girişimler şuphesiz ilk olarak sosyal medyada duyuluyor. Sosyal medyanın cok aktif kullanılması ve kişilerin burada ozgur bir şekilde paylaşım yapabilmesi markalar icin buyuk onem arz etmekte. Markalar bu sureci iyi değerlendirerek hedef kitleleri ile daha da yakınlaşmalıdır" şeklinde konuştu. - İZMİR
Kaynak: İhlas Haber Ajansı