Dikkat: Konuya devam etmeden once, İnternete bağlı olduğunuzdan emin olun. İnternete bağlı olduğunuz halde halen “Kişisel Erişim Noktası” yazısı aktif olmuyorsa aşağıdaki yontemleri deneyin:
Cozum #1. Hucresel verileri kapatın ve acın
Yapmanız gereken ilk şeylerden biri hucresel veriyi yeniden başlatmaktır. Bunu yapmak icin, ayarları → hucresel → hucresel veri kısmına gelin. Yanındaki anahtarı kapatın ve acın.
Şimdi, iPhone’unuzu yeniden başlatın ve sonra bir sure bekleyin. Sonra hucresel veriyi acın.
“Kişisel erişim noktası” şimdi duzelmelidir. Olmadıysa, bir sonraki cozume gecin.
Cozum # 2. Onceki APN değişikliklerini Kaldırın.
APN sertifikalarını (Unlockit gibi web sitelerinden) yuklediyseniz, bunu kaldırmak ve yeniden denemek işe yarayabilir. Bazen, bu yuklu APN sertifikaları kod icinde bir cakışmaya neden olabilir ve “Kişisel erişim noktası” ozelliğinin calışmasını onleyebilir.
Yuklu APN değişikliklerini kaldırmak icin, Ayarlar → Genel → Profil kısmına gelin. Ekranı aşağı kaydırın ve ardından APN sertifikasını kaldırın. (Sertifika yuklemediyeniz bu menu sizde gorunmeyecektir.)
Cozum # 3. SIM Kaldır, Yeniden Başlat, SIM Ekle
SIM kartını cıkarın → iPhone’u yeniden başlatın → SIM kartını takın.
Sinyal alır ve ağ kurulmadan once bir sure beklemek zorunda kalabilirsiniz. Şimdi, Ayarlar → Genel → hucresel → uzerine gidin ve verileri tekrar acın / kapatın. Geri actığınızda, Kişisel erişim noktasının gorunur olup olmadığını gormek icin aşağı kaydırın.
Cozum #4. Birinin adınızı değiştirip değiştirmediğini kontrol edin.
Ayarlar uygulaması → Genel → hakkında → adı ve adını duzenleyin.
Cozum # 5. Varsa, Operator Ayarlarını Guncelleyin
Operatorler, genellikle sorunları gidermek veya performansı artırmak icin yeni guncellemeler yayınlarlar. Yani, operatorun yayınladığı bir guncelleme olup olmadığını kontrol edin.
Ayarlar → Genel → Hakkında. Eğer aktif guncelleme varsa, oparatoru guncellemek icin bir istem alacaksınız.
Cozum # 6. Ağ Ayarlarını Sıfırlamak
Sorundan kurtulmak icin hala mucadele ediyorsanız, bu cozumu de deneyin: Ağ ayarlarını tek başına sıfırlayın. Bu cozum genelde işe yarar. Bunun yerine komple cihazı da sıfırlayabilirsiniz ama daha coğu zaman bu işlem gereksizdir.
Ayarlar uygulamasını acın → Genel → Sıfırla → Ağ ayarlarını sıfırla kısmını secin ve onaylayın.
Cozum # 7. Guncelleme
Onceki yontemlerle sorununuz cozulmediyse iPhone’u guncellemeyi deneyebilirsiniz. Her guncellemede Apple genellikle birkac hata duzeltmesi ve performans iyileştirmesi getiriyor. Kişisel erişim noktası sorununun sistem guncellemesi ile cozulme ihtimalini goz onune alalım.
Yazılım guncellemesi yapmadan once, iPhone’unuzun %50 den fazla pil gucune sahip olduğundan ve Wi-Fi’ye bağlı olduğundan emin olun. Ardından, Ayarlar → Genel → yazılım guncellemesine gidin. Mevcut bir guncelleme varsa, hemen indirin ve yukleyin.
Cozum # 8. Duzeltmek icin Ağ operatorune başvurun.
Her şey başarısız olursa, operatorunuzu aramanız gerekir. Bazı durumlarda, operator (vodafone, turkcell veya avea) size iPhone/ipad’inize bir profil yukleyen bir bağlantı gonderir. Bu, profil sertifikasını yukledikten sonra “Kişisel erişim noktası” otomatik olarak etkinleştirir.
Sonuc
Kişisel erişim noktası ve internet paylaşımı sorununu cozebilmeniz icin sizin yapabilecekleriniz bu kadar. Halen sorun devam ediyorsa, sorun donanım ile ilgili olabilir. Boyle bir durumda Apple servisine başvurmak zorundasınız. Bunlardan birisi işinize yaradıysa yorum bırakmayı unutmayın. Ayrıca farklı bir yontemle bu sorunu cozduyseniz, bunu da bizimle paylaşabilirsiniz.