
Son donemde tuketicinin reklamlara en cok maruz kaldığı yer, sosyal medya platformları oluyor. Influencer ya da sosyal medya fenomeni adı altında binlerce takipcisi bulunan unluler, markalar ile yapmış oldukları işbirliği sonucunda ozellikle Instagram gibi mecralardan urun tanıtımı yapıyor. Bu urunlerin tanıtımı, genellikle "link profilimde" ya da "yukarı kaydır" gibi ibarelerle yapılıyor.
Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yonetmeliği’nin yapmış olduğu bir acıklamaya gore, reklam ya da sponsorlu icerik olduğu belirtilmeden yapılan urun tanıtımları, haksız kazanca giriyor. Hukukcular, bu tarz icerik sahiplerinin cezai yaptırımla karşılaşabileceğini belirtirken, yaptıkları şeyin vergi kacakcılığına bile girebileceğinin altını ciziyor.
[h=2]Sosyal medya uzerinden yapılan tanıtımlar, ticari faaliyet kategorisine giriyor[/h]

Sosyal medyada, markaların unlu Instagram kullanıcıları ile işbirliği yapmasında kanunen hicbir sakınca yok. Ancak Instagram’da reklam amaclı yapılan her iceriğin acıklama kısmında, bunun bir sponsorlu icerik ya da urun tanıtımı olduğu belirtilmesi gerekiyor. Avukat Emre Avşar, bu hususun kanunda belirtilmesine rağmen kimsenin bu yasaya uymadığını, reklam iceriklerinin sanki normal gundelik iceriklermiş gibi paylaşılmaya devam ettiğini belirtti.
Sosyal medya uzerinden yapılan reklamların ticari faaliyet kategorisine girdiğini belirten Avşar, bu paylaşımları yapan kişilerin vergiye tabi tutulması gerektiğini soyluyor. Paylaşılan iceriklerin uzerinden elde edilen kazanclar vergilendirilmediği takdirde, sosyal medya fenomenleri vergi kacakcılığı olmak uzere bircok cezai yaptırımla karşı karşıya kalabilir.