Bu icerikte Screaming Frog’u nasıl kullanacağınızı ve bu arac sayesinde sıralamalarınızı nasıl iyileştireceğinizi sizlere gostereceğim. Ama oncesinde bu aracın ne olduğunun tanımını yapalım. ????

Screaming Frog Nedir?
Screaming Frog, web sitesini tarayan ve mevcut sorunları tanımlamak icin kullanılan harika bir aractır. Bu konuda hizmet veren araclar arasında en populer olanı hatta en iyisi diyebiliriz. Screaming, web sitesi bağlantılarını, resimleri, CSS’leri, komut dosyalarını ve uygulamaları tarayan bir masaustu yazılımıdır. Temel amacı SEO icin onemli olan ic optimizasyon kriterlerini denetleyen ve kullanıcılarına bununla alakalı rapor sunan aractır.

Arac, kullanıcılarına, sayfa sayısını, başlık sayısını ve meta tanımlarını, bozuk bağlantıları ve daha fazla bilgi sağlamaktadır. Bu bilgilere istinaden kullanıcılar web sitelerini optimize edebilirler.

Hazırsanız başlayalım.

Oncelikle sekmeleri tanıyalım;

Yazılımın menusunde yer alan her kısmı ele almayacağım ama en onemlilerini sizler icin anlatacağım. Bu menulerin nasıl kullanılacağını oğrenmeniz SEO optimizasyonu icin size cok buyuk kolaylık sağlayacak, sureci hızlandıracaktır.

Dahili (Internal): Dahili bağlantıları tum detaylarıyla inceleyebileceğiniz bolumdur.

External (Harici): Harici bağlantıları analiz edebileceğiniz bolumdur.

Protokol (Protocol): Bu bolum sayesinde web sitenizin sayfalarını HTTP ve HTTPS olarak filtreleyip goruntuleyebilirsiniz. Bu sekme sayesinde hem dahili hem de harici bağlantıları hızlıca kontrol edebilirsiniz. Yakın bir zamanda SSL sertifikası alıp HTTPS gecişi yaptıysanız bu bolum size yardımcı olabilir. Ayırca etki alanınızın nasıl olduğunu gorebilirsiniz.

Durum Kodları (Response Codes): Bu kodlar, bir sayfanın acılmak istendiğinde yanıt verdiği kodlardır. Bu bolumde sadece ic bağlantınızı kullanarak bulunabilecek sayfalar yer alır. Tipik olarak, sunucu 20X, 30X, 40X veya 50X durumunu dondurur. Bu kodlarda sırasıyla “Tamam”, “Yonlendirildi”, “Bulunamadı” ve “Sunucu Hatası” anlamına gelir.

Sayfa Başlıkları (Page Titles): Bu bolum, sitenizdeki sayfa başlıklarına hızlı bir şekilde erişebileceğiniz yerdir. Bu sekmede, yinelenen, kısa, uzun ve eksik etiketlerin yanı sıra başlığınızın H1 etiketinize uyup uymadığını kontrol etmek icin bir secenek bulunmaktadır.

Meta Acıklaması (Meta Description): Meta acıklamalarınızı bulabileceğiniz aynı zamanda yinelenen, kısa, uzun ve eksik acıklamaları filtreleyebileceğiniz bolumdur.

H1 Etiketler (H1): H1 etiketlerinin tamamı burada yer alıyor. Coğaltılmış, birden fazla kullanılmış ve eksik h1 etiketleri icin filtreler icerir. Bu bolum, sitenizin tum h1 etiketlerini analiz etmek icin oldukca kullanışlıdır.

Goruntuler (Images): Tarama sırasında bulunan, web sitesinde kullanılan tum goruntulerin bir listesini burada bulabilirsiniz. Bu bolum, URL yollarını, resmin kac kez kullanıldığını, boyutunu ve alt ozelliklerine gore filtrelenmesini icerecektir. Performansı iyileştirmek acısından dikkate almanız gereken bir ozellik.

Ayrıca Screaming’in gelişmiş ozelliklerinde bir cok aracı entegre edip daha gelişmiş analizler yapabiliyorsunuz. Ornek vermem gerekirse, Analytics entegrasyonu sayesinde hemen cıkma oranının yuksek olduğu sayfaları tespit edip bu sayfalarda kullanılan metin sayısını analiz ederek bir filtreleme yapabilirsiniz. Kelime sayısının az olduğu sayfalarda hemen cıkma oranının yuksek olduğunu goreceksiniz.

Screaming Frog Nasıl Kurulur?
Yazılımı kurmak icin oncelikle screamingfrog.co.uk/seo-spider bağlantısını ziyaret ediyor daha sonrasında ise Download bağlantısını tıklıyor ve indiriyoruz. Daha sonrasını zaten biliyorsunuz. İndirip kurduktan sonra ucretsiz olarak kullanıma başlayabilirsiniz. Tabi ucretsiz versiyonun bir limiti var. 500 URL’e kadar sayfa tarayabilir, analizleri gercekleştirebilirsiniz. 500 sayfanın uzerinde iceriğe sahip bir web siteniz varsa bana ulaşmanız yeterli olacaktır. Size lisans hediye edeceğim ???? Bunun icin aşağıda yer alan yorum kısmını kullanıp lisans talebinde bulunabilirsiniz.

Nasıl Denetim Yaparım?
Screaming Frog ile web sitenizi kolayca tarayabilirsiniz. Başlamak icin, başlangıc URL’sini programda yer alan ilgili kısma girmeniz yeterlidir. Bu secenek ekranın ustunde yer almaktadır.

Buradan, her seferinde sadece bir web sitesini tarayabildiğinizi bildirmek isterim. Aynı anda birden fazla site tarayamazsınız. Ayrıca, Screaming Frog’un ic bağlantıya gore tarama yaptığını da belirtmek istiyorum. Bundan dolayı, site icinde bağlantısı olmayan sayfalarınız varsa arac bu sayfaları taramayacaktır.

Herhangi bir URL’yi tararken sorun yaşıyorsanız, sebebi botların engellenmesinden kaynaklanmış olabilir. Bunun icin robots.txt ayarlarınızı kontrol etmenizi oneririm. Cozum olarak Robots.txt’i yok sayabilirsiniz.

Bu Arac ile Site Haritası Oluşturabilirsiniz
XML site haritasına sahip olmak Google tarafından şiddetle tavsiye edilmektedir. Sitenizi taramaya ve tum yeni iceriğinizi bulmaya yardımcı olur. Screaming sayesinde site haritası oluşturabilirsiniz ve bu oldukca basit. Yapmanız gereken aşağıda yer alan menu adımlarını izlemek olacaktır.

Sitemaps > Create XML Sitemaps

Kırık Bağlantılar Nasıl Bulunur?
En populer konuların başında gelir kırık linkleri bulmak. Hataları bulmak coğu insanı mutlu eder. Bozuk linkleri bulmak icin oncelikle “Yanıt Kodları” sekmesini ardından da “Bulunamadı” (4XX) yazan filtreyi secmeniz gerekmektedir.

Yukarıda yer alan ekran goruntusunden de anlayacağınız uzere Google arama motorunun bile hataları var. Hatasız kul olmaz. ????

Yine bu bolum sayesinde yonlendirmeleri ve sunucu hatalarını da kontrol edebilirsiniz. Bunun icinde yine anı bolumden ilgili kodları secmeniz gerekmektedir.

Dahili Bağlantıların Kontrolu
Geldik onemli bir kısıma. Bu bolumde herhangi bir URL’de kullanılan dahili bağlantıları analiz etmeyi oğreneceğiz. İc bağlantıları kontrol etmek icin yapmanız adımlar: İncelemek istediğiniz URL’i ardından da aşağı kısımda yer alan Inlinks kısımlarını seciniz.

Hadi rakipleri analiz etmeye başlayın. ???? Rakipler hangi sayfalarına bağlantı vermişler.

Sayfa Başlıkları, Meta Acıklamalar ve Başlık Etiketleri
Web sitemize ait URL’i analiz etmesi icin programa komut verdik ve analiz %100 tamamlandı. Sıra geldi sayfa başlıkları, meta acıklamaları ve başlık etiketlerini kontrol etmeye. Sayfa başlıklarında dikkat etmeniz gereken konuların başında karakter sayısı geliyor. Uygun olan karakter sayısı 30-60 aralığındadır. Her ne kadar yazılım 65 karakter dese de siz aldırış etmeyin ve en fazla 60 karaktere odaklanın. Sayfa başlığı olmayan ve tekrarlanan başlık kullanımı olan sayfaları tespit edip duzenlemelisiniz. Tekrarlayan sayfa başlıklarını tespit etmek icin sol tarafta bulunan filtre kısmından “Duplicate” seceneğini secmeniz yeterli olacaktır.

Meta acıklama kısmında ise dikkat etmeniz gereken konuların başında karakter sayısı geliyor. Bu oran meta acıklamalar icin 70-130 aralığındadır. Ayırca meta acıklama girilmemiş ve tekrarlayan sayfaları bulup duzenlemek performansınıza ciddi katkı sağlayacaktır. Tekrarlanan acıklamaları tespit etmek icin sol tarafta bulunan filtre kısmından “Duplicate” seceneğini secmeniz yeterli olacaktır. Hic acıklama girilmemiş sayfalar icin yine filtre alanından “Missing” seceneğini secmeniz gerekecektir.

Yukarıda bahsettiklerim H1 ve H2 başlık etiketleri icinde gecerlidir.