RADYO ve Televizyon Ust Kurulu (RTUK) Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, "Pandemi etkisiyle cocuklarımız okul hayatından uzaklaşmakta ve evlerde daha cok zaman gecirmektedir. Bunun bir yansıması olarak da cocukların medya araclarıyla gecirdikleri zaman daha da artmakta" dedi.
RTUK Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, Twitter hesabından, Turkiye ve İngiltere uzerinden cocukların medya aracları karşısında korunmasına yonelik duzenleme ve denetleme ilkelerine odaklandığı doktora tezinde yer alan pandemi sureciyle ilgili guncel verileri paylaştı. Uslu, pandemi etkisiyle cocukların okul hayatından uzaklaştığı ve evlerde daha cok zaman gecirdiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Bunun bir yansıması olarak da cocukların medya araclarıyla gecirdikleri zaman daha da artmaktadır. Birleşik Krallık'ın iletişim alanında duzenlenleyici ve denetleyici kuruluşu olan Office of Communication (Ofcom)'un pandemi doneminde cocukların medya alışkanlıklarına dair yayımladığı araştırma sonucları oldukca carpıcı veriler iceriyor. Mayıs ve Haziran aylarında yapılan calışma; İngiltere, İskocya ve Galler'de yaşayan, 9-16 yaş aralığında bulunan ve karantina sebebiyle okullarına gidemeyen cocukların boş zaman ve medya tuketimi alışkanlıklarına odaklanmaktadır. Karantina sureci cocukların ekran karşısında her zamankinden daha fazla zaman gecirmesine neden olmuştur. Normal hayat uzerindeki kısıtlamalar onları sosyal medya, oyun ve medya iceriği karşısında fazlaca zaman harcamaya yoneltmiştir. Okul cağındaki cocukların buyuk coğunluğu evlerinde boş zamanı gecirmek konusunda bir sisteme sahip değildir ve boş zamanlarını aile yerine, kendi odalarında cevrimici etkinliklerle doldurma eğilimindedir."'TİKTOK KULLANMAYANLARIN ORANI SADECE YUZDE 7'Uslu, sosyalleşme olgusunun artık yeni rutinler ve davranışlarla cevrimici ortamlara taşındığını kaydederek, "Cocuklar PS4, Xbox gibi oyun konsollarında oyun oynamayı ve coklu ekran goruntulerini (Discord) iletişim kurmanın bir yolu olarak gormekteler. TikTok bu donemde en populer sosyal medya uygulaması konumundadır. Her gun birkac saatini bu uygulama karşısında geciren cocuklar TikTok icin 'zaman oldurmenin (to kill time) en iyi yolu' ifadesini kullanmışlardır. Coğunlukla kendi iceriklerini uygulamaya yuklemeyi tercih eden cocuklar, bazı durumlarda ise platformda meşhur olan (TikTokker) kişilerin iceriğini kopyaladıklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya konu olan orneklemden TikTok kullanmayanların oranı sadece yuzde 7. Uygulamayı kullananlardan kendi videolarını yapıp paylaşanların oranı ise yuzde 66'dır.16 yaşındaki William'ın uygulamayla ilgili sozleri dikkat cekici; 'Sadece 5 dakika gecirmek icin uygulamaya girerken bir de bakmışım ki videoları kaydıra kaydıra 2 saat gecmiş, bu adeta bir bağımlılık.' YouTuber ve TikTokker olarak adlandırılan sosyal medya starlarının sayısının artması, cocukların onları taklit etmesine neden olmakta ve kendi iceriklerini uretmenin kendilerine para kazandıracağına olan inanclarını arttırmaktadır" diye kaydetti.'DAHA AZ ODEV YAPMA EĞİLİMİ GOSTERDİLER'Uslu, cocukların geleneksel araclarla TV izleme alışkanlıklarının da buyuk değişim icerisinde olduğuna dikkat cekerek, "Netflix, Prime Video, Spotify gibi isteğe bağlı medya hizmetlerine; TikTok, YouTube gibi video paylaşım platformlarına ve Amazon Fire Stick gibi multimedya cihazlara yonelim vardır. Cocuklar canlı icerik ve kısa video parcalarına da buyuk ilgi gostermektedir. Uzaktan oğrenen cocuklar normal okul donemlerine gore cok daha az odev yapma eğilimi gosterdiler. Bunun nedeni ise cocukların coğunun alışageldikleri rutinlerden ve sistemden uzak olmalarıdır. Ayrıca, cevrimici ortamlardaki fiziksel egzersizler genc kızlar arasında populer. Bazıları kendi bedenleri hakkında guvensiz hissettiklerini ve cevrimici ortamlarda başkalarını gorduklerinden (YouTubers) dolayı baskı hissettiklerini soylediler. Cocuklar Covid-19 haberlerine ilişkin ilk başlarda olan ilgilerini ise zamanla bıraktılar" bilgilerini paylaştı.
Kaynak: Demiroren Haber Ajansı