Boyner Buyuk Mağazacılık Giyim Dışı Kategori Direktoru Dilek Cağlayan Değirmenci, "Evde olduğumuz ve hepimizin ilk defa deneyimlediği pandemi donemde tuketici alışveriş eğilimlerinin değiştiğini hepimiz biliyoruz" diyor ve bu değişen eğilimleri şoyle anlatıyor: "Evde olmak insanları yeni yaşam tarzlarına yoneltti. İnsanlar kendilerini mutlu edecek konulara odaklanmak istiyor, kendileri ve kişisel bakımlarıyla daha fazla ilgileniyor. Bunun etkisiyle, cilt bakım urunlerinin satışı gecen senenin aynı donemime gore cok ciddi oranda buyume gosterdi. Bakım trendlerinden tek kullanımlık maskeler, doğal icerikli urunler, cildi besleyen ve yenileyen C vitamini serumları, hyaluronik asit, salyangoz kremi gibi urunler one cıktı. Şu anda da surekli maske kullanımının ciltte yarattığı olumsuz etkileri azaltmak icin nemlendirici ozellikli cilt bakım urunlerine olan ilgileri devam ediyor. Bu urunlerin yanı sıra yine maske kullanımı nedeniyle makyaj kategorisinde rujlara olan ilgi azalırken goz makyajıyla ilgili urunler one cıktı. Ayrıca kolonya ve el dezenfektanlarının kullanımıyla ellerimizde meydana gelen kuruma ve tahriş de nemlendirici ve bakım ozellikli el kremlerinin satışını yuksek oranda artırdı."
FONDOTENDE DE BUYUK DUŞUŞ VAR

L'Occitane Genel Muduru Pınar Akcam da maske kullanımının kozmetik alışkanlıklarımızı hem makyaj urunlerinde hem de cilt bakım urunlerinde değiştirdiğini doğruluyor. "Makyaj urunlerinde yuzun ozellikle alt bolgesini tamamen kapattığı icin dudak renklendirme urunlerinin satışı oldukca duştu" diyen Pınar Akcam, sozlerini şoyle surduruyor: "Kozmetikte en buyuk duşuşu yaşayan kategori rujlar ve dudak parlatıcı urunler diyebiliriz, bizim marka olarak urun gamımızda bu duş ortalama yuzde 50 seviyelerinde. Onun dışında bizim urun gamımızda olmayan ancak sektorden takip ettiğimiz fondoten gibi yuz renklendirme urunlerinde de rujlar kadar olmasa da bir duşuş var. Bununla birlikte gozler on planda olduğu icin goz makyaj urunleri sektor genelinde bu şekilde bu kadar belirgin bir duşuş yaşamadı."
'MASKE AKNESİ' DİYE SORUN ORTAYA CIKTI
Goz bakım urunlerinin bu surecte gozlere olan dikkat arttığı icin oldukca ilgi gorduğunun de altını cizen L'Occitane Genel Muduru Pınar Akcam, şoyle devam ediyor: "Gecen yıl lanse ettiğimiz goz serumumuz en cok satan urunumuz oldu. Goz harici cildimizdeki maske etkilerine bakarsak, maske kullanımı cildin hava almasını engellediği icin yuz bolgemizde cildimizde farklı deformasyonlara neden olabiliyor. Genelde bu akne oluşumu, sivilce ve iritasyon olarak gercekleşiyor. Hatta dunyada buna uygun yaygın bir kelime turetildi, maske sonucu oluşan bu akneler 'Maske' olarak adlandırılıyor. Durum boyle olunca cilt bakımı normal zamandakinden daha da onemli hale geldi. Bunu onlemek adına maskenin temizliği, sabah akşam ciltte tek faz yerine iki fazlı temizleme yapmak ve cildin duzenli olarak nemlendirilmesi gerekiyor. Bu durum genel olarak cilt temizleyici urunlerimizin satışını hareketlendirdi. Tuketicilerimiz daha az makyaj yapmasına rağmen cilt temizliğine daha fazla onem vermeye başladı. Bizim kendi urun gamımızda temizleyicilerimizin satışı yuzde 15 oranında arttı."
GORUNTULU TOPLANTILAR ESTETİKLERİ PATLATTI
Plastik Estetik Cerrah Op. Dr. Leyla Arvas ise başka bir noktaya dikkat cekiyor: "Goruntulu online toplantılar nedeniyle kendimizle veya başka yuzlerle kamerada, aynada kendi gozumuzden devamlı olarak kendimizle karşı karşıyayız. Tum cerrahi hayatımın otesinde, cok yeni bir deneyim yaşıyorum ben de. Cunku artık bir unlunun fotoğrafını buna benzemek istiyorum diye gelen bir bakış acısından ziyade, daha farkında, eksiğini doğru gozlemlemiş, kendini ekranda kamerada veya aynada gorerek kendisi ile ilgili tespiti genellikle doğru oluşturarak gelen cok daha etkileyici beklentileri olan bir hasta kitlem oluştu."
BADEM GOZ AMELİYATLARI REVACTA
Maskenin gozlere vurgu yapması, badem goz ameliyatlarına olan ilgiyi de arttırdı. Ancak Plastik Estetik Cerrah Op. Dr. Leyla Arvas, yuzun bir butun olarak ele alınması gerektiğini savunuyor: "Acıkcası estetik cerrahiyi ve insanların estetik anlayışını 'dışarıdan gozle gorulen kısımlar' algısına indirgemek cok yanlış bir yaklaşım olur. Fakat aynalarla daha cok haşır neşir olduğumuz, kendimizi her detayımızla inceleme fırsatı bulduğumuz bir donem olduğu icin daha fazla kusur ve detay aramaya başladığımızı duşunuyorum. Bu noktada en ince mimik cizgileri bile daha sık gorerek rahatsızlık seviyesini artırdığı icin onlem alma ve kucuk dokunuşlara hastalarım tarafından daha fazla talep var. Acıkcası bu da benim bir estetik cerrahi uzmanı olarak estetik alanda doğru bir noktaya ilerlediğimizi hissetmeme neden oluyor. Sebebi ise, benim icin onemli olan yıkılan bir binayı yeniden inşa etmek kolay olanı, ben restorasyonun cok daha ince ve anlamlı bir emek gerektirdiğine inanan bir cerrahım."
"GOZ MAKYAJINDA CESUR TERCİHLER ON PLANDA"
SEPHORA PAZARLAMA VE E-TİCARET DİREKTORU AYCA KAYA
"Global olcekte yaşadığımız pandemi doneminde ozellikle sağlıklı cilt gorunumu trendinin daha da on plana cıktığını goruyoruz. Bu anlamda guzellik tutkunlarının kozmetik alışverişlerinde renkli cilt bakımı urunlerine doğru bir yonelmesi soz konusu oldu. Ayrıca pandemi surecinin başlamasıyla sac, banyo ve vucut bakım urunlerinin satışları da yukselen bir grafik cizmeye devam ediyor. Tuketici davranışlarını baz aldığımızda kişisel bakım urunlerine olan talep yoğun bir şekilde suruyor. Hayatımıza maskelerin girmesiyle beraber goz makyajında daha cesur tercihlerin yapıldığını soyleyebilirim. Goz makyajlarında murdum, yeşil ve mavi renkler gibi iddialı bir ton yelpazesini goreceğiz. Bu noktada muşterilerin ihtiyaclarını iyi bir şekilde gozlemlemek ve dinlemek gercekten onemli bir rol oynuyor."
"RUHEN İYİ HİSSETMEK İCİN TALEP ARTTI"
SCULPTURE POLİKLİNİĞİ KURUCUSU GURAY AKAR
"İnsanlar standart hayatlarında herhangi bir değişiklik olduğu zamanlarda dış gorunumleriyle ilgili konulara daha cok onem veriyorlar, bunu 30 yıllık guzellik ve estetik sektorundeki deneyimime dayanarak soyleyebilirim. Sağlık Bakanlığı'na bağlı bir poliklinik olduğumuz icin pandemi doneminde de tum hijyen ve sağlık guvenliği onlemlerini ekstra hassasiyetle ele alarak hizmet vermeye devam ettik. Pandemi doneminde botoks ve dolgu uygulamalarına, ozellikle dudak dolgusuna talep cok arttı. Cildi canlandırmaya yarayan mezoterapi uygulaması da bu donemde cok ilgi gordu. Ruhen kendilerini iyi hissetmek icin insanların bu tip uygulamalara bu donemde daha cok yoneldiklerini soyleyebilirim. Her ne kadar maskeyle dudaklarımız ve yuzumuzun bir kısmı kapalı olsa da insanlar once kendilerini iyi hissetmek istiyor, o yuzden bu uygulamalar fazlasıyla talep goruyor. Pandemi doneminde gerek spor salonları kapalı olduğu zamanlarda gerekse salonlar acıldıktan sonra kapalı alanlarda spor yapmak istemeyenler, ozellikle erkekler kas geliştirme uygulamasını tercih etti. Kliniğimizde uygulamaya başladığımız Ozon tedavisi, kışa hazırlandığımız gunlerde oldukca rağbet gormeye başladı. Dunya genelinde yapılan klinik calışmalar, Ozon tedavisinin hem Covid-19'dan ve gribal enfeksiyonlardan korunmaya yardımcı olduğunu, hem de Covid-19'a yakalananların tedavi surelerinin kısalmasına yardımcı olduğunu ortaya koyuyor."
Kaynak: Hurriyet