
Maserati'nin Ferrari ile arasındaki guc aktarma organı anlaşması yakın zamanda sona erecek olsa da iki İtalyan otomobil markası hala ortaklıklarını surduruyor. Ferrari motoruyla guclendirilmiş son Maserati modeli 2021 ya da 2022 modelinde piyasaya surulecek ve daha sonrasında Maserati, Ferrari'den motor almayı bırakacak.
Gectiğimiz gun, Ferrari'nin guc testi yapmak icin kullandığı Fiorano test pistinde cekilen bir video yayınlandı. Yayınlanan videoda iki adet Maserati MC20 modelinin turladığı goruldu. Maserati MC20 modellerinden birinin rengi beyazdı ve uzerinde birkac kucuk kaplama dışında kamuflaj bulunmuyordu. Diğer model ise tamamen kamuflajla kaplanmıştı. Gorunuşe gore Maserati, MC20 uzerinde bazı değerlendirmeler yapıyor.
[h=2]İşte Maserati MC20'nin Ferrari Fiorano pistindeki videosu:[/h] Kamuflajsız olan Maserati MC20, genelde pist uzerinde test edildi. Ortadan motorlu spor coupe modelinin surucusu aracı ciddi anlamda zorluyor gibi gozukse de aracın bazı noktalarda olması gerektiğinden fazla yavaşladığı rapor edildi. Bu da yetkililerin arac uzerinde bazı spesifik araştırmalar yapıyor olabileceğini gosteriyor.
Kamuflajlı olan Maserati MC20 ise pistin kaygan daire bolumunde teste tabii tutuldu. Otomobilin yol tutuşunu neredeyse sıfıra indiren bu bolum genelde denge ve cekiş kontrol ayarlarıyla ilgili duzenlemeler yapılırken kullanılıyor.
Cift turbo 3,0 litre 621 beygirlik V6 motordan gucunu alan Maserati MC20, 729 Nm'lik tork uretiyor. Sekiz ileri cift kavramalı şanzımana sahip olan Maserati MC20, şirketin raporlarına gore 0'dan 100 km/saat hıza 2,9 saniyede ulaşıyor. Aracın maksimum hızı ise 323 km/saat.