
Renault, B segmentine ait Crossover aracı olan Captur modelini tamamen yenileyerek satışa cıkardı. Renault Captur’un ilk serisi, 2012 yılında cıkmıştı ve arac piyasaya surulduğu andan itibaren buyuk ilgi gordu. Bu kadar ilgi goren bir aracta uzun zamandır yenilik yapmayan Renault, sonunda buyuk değişikliklere imza atarak yeni versiyonunu cıkarmış oldu.
Renault Captur, hem tasarımı hem de sahip olduğu donanımlar sayesinde ozellikle şehir aracı olarak herkesi memnun edecek turden bir otomobil. Dilerseniz Renault Captur’de yapılan değişikliklere, aracın sahip olduğu donanımlara ve fiyat listesine daha yakından bakalım.
[h=2]Tasarım[/h] [h=3]Dış tasarım [/h]

Renault Captur model aracın tasarımı tamamen değişmiş durumda ve aracın govdesi de 11 cm uzatılarak hem surucuye hem de yolculara daha geniş bir konfor alanı sunulmuş. Renault Captur, C formunda kullanılan far grubu ve alt tampona yerleştirilmiş işlevsel havalandırmalar ile birlikte markanın bir diğer modeli olan yeni Renault Clio ile son derece benzerlik gosteriyor.
Geniş havalandırma ızgaraları ve ızgaranın hemen altında bulunan acık renkli cıkıntı, araca Crossover gorunumunu kazandıran en onemli detaylardan birisi olmuş. Aracın hem sportif gorunmesini hem de B-SUV Crossover kimliğini pekiştirmesini sağlayan bir diğer detayın ise yan camurlukların uzerinde konumlandırılmış plakalar olduğunu soyleyebiliriz.

Aracın arka kısmında yeni bagaj kapağına doğru uzanan C formundaki far grubu, acıkcası araca son derece şık bir gorunum kazandırmış. On tamponda kullanılan acık renkli cıkıntı, aracın arka alt tamponunda da kullanılmış ve bu da goze gercekten hitap eden bir butunluğun ortaya cıkmasını sağlamış.
[h=3]İc tasarım[/h]

Aracın ic kısmı da dışı olduğu kadar gercekten buyuk değişikliğe uğramış. Kendini en cok belli eden değişikliklerden birisi, arac icerisinde kullanılan malzemeler olmuş. Captur’un ilk serisinde ve hatta coğu B segmentine ait arabada genel olarak sert plastik kullanılmış olsa da, yeni Renault Captur modelde genellikle yumuşak plastik kullanılarak sofistike bir gorunum elde edilmiş.
Klima havalandırmalarının yanlarında kullanılan Piano Black renginde malzemeler, Renault Captur’un ic kısmında gercekten de premium bir havaya sahip olmasını sağlamış. Acıkcası Renault Captur, ilk serisiyle kıyaslandığı zaman sanki serinin devamı değil de yepyeni bir arabaymış gibi gorunuyor.
[h=2]Teknolojik ozellikler[/h] [h=3]Multimedya ekranı[/h]

Renault Capture icerisinde 7 inc boyutlarında dokunmatik bir multimedya ekranına sahip. Aracta opsiyonel olarak 9,3 inclik dikey EasyLink multimedya ekranının da satın alınabileceğini soyleyelim.
[h=3]Kablosuz şarj ozelliği[/h]

Arac, bircok yeni model arabada aranılan bir ozellik olan kablosuz şarj ozelliğine sahip. Normalde daha ust segmentlere ait araclarda bu ozelliği gormeye alıştık ancak Renault’nun bu ozelliği standart olarak sunması son derece yararlı olmuş.
[h=3]Apple CarPlay[/h]

Renault Captur’un Easy Link sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto’yu destekliyor ve bu sayede hem Android hem de iOS işletim sistemine sahip akıllı telefonlarınızı arabayla kolayca entegre edebiliyorsunuz.
[h=2]Guvenlik[/h] [h=3]Kor nokta uyarı sistemi[/h]

Renault Captur, guvenlik onlemi olarak artık her aracta bulunması gereken bir ozellik olan kor nokta uyarı sistemine sahip. Arac, kor noktada bulunan bir başka aracı tespit ettiği zaman surucuyu yan aynalarda konumlandırılmış ışık gostergelerini kullanarak uyarıyor.
[h=3]Şerit takip sistemi[/h]

Şerit takip sistemi genellikle dalgınlık yuzunden surucunun bulunduğu şeritten sapmaması icin tasarlanmış. Captur, surucu sinyal vermeden şerit değiştirdiği takdirde surucuyu hem gorsel hem de sesli bir şekilde uyarıyor.
[h=3]360 derece kamera[/h]

Renault Captur, uzerinde bulunan geniş acılı 4 kamera sayesinde gelen goruntuleri birleştirip surucuye 360 derecelik bir kuş bakışı gorunumu sağlıyor. Surucu gerek park gerekse suruş sırasında bu kameraları kullanarak arabanın cevresinde olan biten her şeye daha hakim olabiliyor.
[h=2]Renault Captur motorları, performansı ve yakıt tuketimi[/h]

Renault Captur, 3 benzinli ve 2 dizel olmak uzere 5 farklı motor seceneğiyle karşımıza cıkıyor. Bircok marka, otomobillere uygulanan vergilerden dolayı farklı motor ve şanzıman turlerini Turkiye’ye getirmekten kacınır hale geldi. Acıkcası Renault Captur’un aynı prensini takip etmeyerek muşteriye geniş bir yelpaze sunması buyuk bir avantaj olmuş. Dilerseniz Captur’un sahip olduğu motorlara daha yakından bakalım.
[h=3]1.0 TCe 5 ileri manuel[/h]

Motor tipi: 3 silindir benzinli Beygir: 100 hp Maksimum hız: 173 km 0-100 km hızlanma: 13,3 saniye Şehir ici yakıt tuketimi: 6,1 - 6,3 lt Şehir dışı yakıt tuketimi: 4,6 lt Ortalama yakıt tuketimi: 5,1 - 5,3 lt [h=3]1.3 TCe EDC 7 ileri otomatik[/h]

Motor tipi: 4 silindir benzinli Beygir: 130 hp Maksimum hız: 193 km 0-100 km hızlanma: 9,6 saniye Şehir ici yakıt tuketimi: 7,5 lt Şehir dışı yakıt tuketimi: 5,1 lt Ortalama yakıt tuketimi: 5,5 - 5,6 lt [h=3]1.3 TCe EDC 7 ileri otomatik[/h] [h=3]




Joy 1.0 TCe 211.900 ₺ Joy 1.3 TCe EDC 292.900 ₺ Joy 1.5 Blue dCi 294.900 ₺ Touch 1.3 TCe EDC 304.900 ₺ Touch 1.5 Blue dCi EDC 325.900 ₺ Icon 1.3 TCe EDC 325.900 ₺ Icon 1.3 TCe EDC 329.900 ₺ Icon 1.5 Blue dCi EDC 346.900 ₺ Renault Captur model aracın sahip olduğu ozellikleri ve fiyat listesini hep birlikte inceledik. Bir Crossover aracı olarak tasarlana Captur’un aslında daha cok şehir aracı olarak iş gorduğunu soyleyebiliriz. Ancak aracın B segmentinde olmasına rağmen sahip olduğu 422 litrelik bagaj hacmi, Captur’u uzun yolculuklarda da son derece kullanışlı bir araba haline getirmiş.
Şu anda aracın rakipleri arasında Peugeot 2008, Honda HRV, Audi Q2 ve DS3 Crossback gibi yine B-SUV modeller bulunuyor. Captur’un yeni tasarımı ve yeni donanımlarıyla rakiplerinden one gecip gecmeyeceğini ileride hep birlikte goreceğiz. Yeni Renault Captur hakkında sizler neler duşunuyorsunuz?