Microsoft, gectiğimiz ay yeni konsolları Xbox Series X ve Series S'i kullanıcılarına sunmuştu. Ancak bu iki konsolda iki buyuk problem bulunuyordu. Microsoft, bu iki buyuk sorunun ustunde calıştığını resmen doğruladı.
Xbox Series X, kağıt ustunde bakıldığında rakibi PlayStation 5'ten cok daha guclu gozukse de olaylar teoriden pratiğe dokulduğunde sonuclar pek de oyle olmadı. Bircok oyun, PlayStation 5'te Xbox Series X'e gore cok daha iyi calıştı. Microsoft, bunun sebebinin donanımsal olmadığını ve optimizasyondan kaynaklandığını soyledi.
[h=2]Sorunlar, donanım kaynaklı değil[/h]
Larry Hryb'in sunduğu resmi Xbox podcast yayınına katılan Microsoft yoneticisi Jason Ronald, deneyimlenen performans duşukluğunun sebebinin bazı durumlarda hatalardan kaynaklandığını, bazı durumlardaysa platformla olan deneyim eksikliğinden kaynaklandığını dile getirdi.
Geliştiricilerle oldukca yakın temasta calıştıklarını soyleyen Ronald, geliştiricilerin de tıpkı kendileri gibi ust duzey bir deneyim sunmak istediklerini soyledi. Ronald, podcast yayını sırasında ayrıca Quick Resume ozelliğindeki sorunları duzeltmek icin uzerinde calışıldığını da ifade etti.

Oyunlar arasında hızlı gecişler yapılabilmesini sağlayan Quick Resume ozelliği, PlayStation 5'te ikamesi ya da alternatifi olmayan ve Microsoft'un da ustunde durduğu bir ozellikti. Ancak şikÂyetlere bakılacak olursa bu ozellik, henuz tanıtıldığı gibi calışmıyor. Ancak Ronald, bu konuda calışmaların yurutulduğunu de soyluyor.
Tabii bu sorunlar, yayınlanacak guncellemelerle ustesinden gelinebilecek problemler. Ancak Comicbook'ta yer alan habere gore performans problemi en azından belli bir sure boyunca can sıkabilir. Peki, sizce bunlar bu neslin galibinin PlayStation 5 olacağının bir gostergesi mi yoksa Microsoft bu sorunları cozecek mi?