Adalet Bakanlığınca uygulanmaya başlanan elektronik tebligatla bugune kadar 600 milyon lira tasarruf yapıldı.
AA muhabirinin aldığı bilgiye gore, 1 Ocak 2019'dan itibaren tebligat cıkarmaya yetkili mercilerin, aralarında kamu kurumlarının, noterlerin, avukatların, bilirkişilerin de bulunduğu gercek ve tuzel kişilere tebligatları elektronik ortamda gondermesini zorunlu hale getiren uygulamaya gecildi.

Zorunluluk dışında kalan gercek ve tuzel kişilerin ise elektronik tebligatı, "talepleri halinde" kullanmaları ongoruldu. Tebligatların elektronik ortamdan anlık iletilmesinin sağlanmasıyla da yargılamaların kısa surede tamamlanması amaclandı.
Uygulama kapsamında bugune kadar 47 milyon 664 bin 194 tebligat elektronik ortamdan iletildi. Fiziki tebligat yerine maliyeti daha az olan elektronik tebligatla tasarrufa da gecildi. Elektronik tebligat uygulamasıyla bugune kadar 600 milyon lira tasarruf sağlandı.
Ote yandan tebligatların elektronik ortamdan gonderilmesiyle 1668 ton kağıt tasarrufu elde edildi, 28 bin 360 ağac korundu.
Elektronik tebligat sureci
Elektronik tebligat adresi almak icin başvurular PTT'ye yapılırken, oluşturulan elektronik tebligat adresleri Ulusal Elektronik Tebligat Sistemine (UETS) kaydediliyor.
Elektronik tebligat adresi, adres sahibine teslim edilmek uzere ilgili kurum, kuruluş veya birliğe PTT tarafından gonderiliyor. Teslim işleminin gercekleştiği bilgisinin iletilmesinden sonra bu adres, tebligat cıkarmaya yetkili makam ve mercilerin kullanımına sunuluyor.
Bu makam ve merciler, elektronik tebligat mesajını hazırlayarak, UETS'ye teslim ediyor, UETS, elektronik tebligat mesajını zaman damgasıyla ilişkilendirerek muhatabın elektronik tebligat adresine ulaştırıyor.
Elektronik yolla tebligat, muhatabın elektronik tebligat adresine ulaştığı tarihi izleyen 5. gunun sonunda yapılmış sayılıyor.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Kemal Karadağ