
Verilere gore, Turk şirketlerinin ortalama yaşı 34. Acılan şirketlerin buyuk bir bolumu ise 10 yılını doldurmadan faaliyetlerini sonlandırıyor. Ancak bu rakamların aksine yarım asırdan fazladır faaliyetlerini surduren işletmeler de soz konusu. 150 yılı aşkın koklu gecmişiyle Generali Sigorta, uzun omurlu işletmelerin ortak yanlarını ve gunumuze kadar taşıdıkları değerleri paylaştı.
[h=3]ORTAK AKIL[/h]İşletmelerin buyuk bolumunde alınan kararlar, işletme sahibinin ya da işletme yoneticisinin tek başına aldığı kararlardır. Bu durumun olumlu getirileri kadar olumsuz getirileri de soz konusudur. İşletmeyle ilgili kararlar alırken calışanlarından veya alanında uzman isimlerden fikir alan, diğer bir deyişle ortak aklı yonetim sureclerine dahil eden şirketler ve yonetim anlayışı, işletmelerin uzun sure ayakta tutan faktorlerin başında geliyor.
[h=3]ŞİRKET ANAYASALARI[/h]İşletmelerin dağılmalarının veya iflaslarının onemli nedenlerinden biri de ortaklar arası uyumsuzluk veya iletişimsizliktir. Ortaklar arası ilişkileri ve ortakların şirketle ilişkilerini duzenleyen şirket anayasaları, işletmelerin uzun sure yaşamasını sağlayan onemli noktalardan biridir. Bu anayasalar ya da yazılı kurallar, işletme faaliyetlerini sınırlandıran katı kurallar değil, ilişkileri duzenleyen ve şirketin uzun omurlu olmasını sağlayan esaslardır.
[h=3]YENİLİKCİ VE GELENEKSELE SAHİP CIKAN YONETİCİ YAPISI[/h]İşletmelerin ilk gunden gunumuze kadar getirdiği birikimlere, yazılı kurallara, ilkelere sahip cıkarken aynı zamanda da değişen sektor, finans, teknoloji, muşteri gibi değişkenlere uyum sağlayabilen yonetici yapısı altın değerindedir. Bu tip yoneticiler, işletmeyi o gune kadar taşıyan değerlere sahip cıkarken, yenilikci yonleriyle de şirketlerin mevcut koşullara uyumunuve ayakta kalmalarını sağlamaktadırlar.
[h=3]PAZARLAMANIN MERKEZE KONMASI[/h]İşletmelerin yaptığı belki de en kritik yonetim hataların başında pazarlamayı onemsememek gelmektedir. İşletmenin urettiği urun ya da sunduğu hizmet ne kadar iyi olursa olsun, sektordeki rakip markalar arasında one cıkmak, doğru hedef kitlelere, doğru yontemlerle ulaşmak icin pazarlama kritik onem taşımaktadır. Pazarlamayı bir gider kalemi olarak değil, gelir kalemi olarak goren işletmelerin omru daha uzundur.
[h=3]CALIŞAN İŞGUCUNUN ONEMSENMESİ[/h]Bir işletmenin en onemli ve guclu yanlarından biri, calışan işgucudur. Unutulmamalıdır ki, mutsuz personel, verimsiz personeldir. Yalnızca urun ve hizmetlerin uretimine ve satışına değil, calışan iş gucunun verimliliğine ve motivasyonuna da odaklanan işletmeler daha uzun sure ayakta kalmaktadır.
[h=3]EGOLAR VE CIKARLARDAN FERAGAT EDEBİLME GUCU[/h]Ekip halinde calışmada zorlanma, bircok bireyin ve işletmenin en onemli sorunları arasında yer alıyor. Ekibin cıkarlarını bireysel cıkarların onunde tutabilmek onemli bir değerdir. Diğer bir deyişle işletmenin ve sistemin bekası icin bireysel egolar ve cıkarlardan feragat edebilmek, şirketlerin omrunu uzatan bir diğer faktordur.
[h=3]MEMNUN MUŞTERİ ANLAYIŞI[/h]İşletmeler icin muşteri ilişkilerinin yonetimi her donemde zor olmuştur. Her memnun muşteri, işletmeye yeni muşteriler kazandırdığı gibi, memnun olmayan her muşteri de potansiyel muşteri kaybına neden olabilmektedir. İlk gununden itibaren memnun muşteri anlayışını merkeze koyan işletmelerin omru daha uzundur.