Japon otomotiv devi Toyota, gectiğimiz hafta gercekleştirmiş olduğu lansman etkinliği ile B segmentindeki yeni otomobili olan 2020 Toyota Yaris’i Turkiye’deki otomobil tutkunlarının beğenisine sundu. Yeni Yaris’in Turkiye lansmanı sırasında acıklamalarda bulunan Toyota Turkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, hem arac ile ilgili satış hedeflerini hem de vergi duzenlemesiyle ilgili dikkat cekici ifadelerde bulundu.
Yeni Toyota Yaris icin sonuna kadar 400 adet satış hedeflerinin bulunduğunu aktaran Bozkurt, “2021 yılında ise benzinli ve hibrit olmak uzere 2 bin 100 adetlik Yaris satışı gercekleştirmeyi ongoruyoruz.” ifadelerini kullandı. 2021’de Toyota otomobil satışlarında hibrit modellerin daha onemli bir yer tutmasını beklediklerini soyleyen Bozkurt, buna karşın mevcut vergiler nedeniyle satışların yuzde 90’ının benzinli modeller olacağını dile getirdi.
[h=2]“Artık bir aracın luks olup olmadığını anlamak icin 1.6 motor yetmiyor”[/h]
Cevreci otomobillerin yaygınlaşması icin vergi duzenlemesinde değişiklik yapılması gerektiğini ifade eden Bozkurt, “İnsanlarımızın hem yakıt tasarruflu hem de cevreye zararsız yeni teknoloji urunu aracları kullanmayı fazlasıyla hak ettiğini duşunuyorum. Artık, bir aracın luks olup olmadığını anlamak icin 1.6 motor yetmiyor, cunku gunumuzde butun luks markaların 1.6 motorları var.” dedi ve sozlerine şu şekilde devam etti:
“Yeni bir vergi duzenlemesi motor hacmi yerine cevrecilik ozellikleri on plana cıkaran bir yapıda olabilir. Avrupa’da, Amerika’da uygulanan sistemler incelenip, gunumuzun teknolojilerini teşvik eden, bu teknolojilerin onunu acacak, bizi motor hacimleriyle kısıtlamayacak yeni bir vergi yapısına ulaşılabilir. Hibritler ile ilgili herhangi bir teşvik soz konusu olursa, o zaman bu modellerin tercih edilme oranı da artar.”
[h=2]2021’de otomobil satışları, 2020’den daha duşuk seviyede olacak”[/h]
Otomobillere olan talebin hala cok yuksek olduğunu ifade eden Toyota Turkiye CEO’su, “Yılın tamamlanmasına bir ay kala eğer tedarik ile ilgili yeni bir sorun yaşanmazsa toplam pazar 2020 sonunda 800-900 bin adetlere bile ulaşabilir. Bu potansiyeli goruyoruz, ancak uretimin sekteye uğramaması ve tedarikin aksamaması gerekir” diyerek 2020 yılı sonuna dair tahminlerini de belirtmiş oldu.
e 2021 yılında uretimle ilgili bir sıkıntı yaşanmasa dahi pazarın 2020 yılından daha duşuk seviyede olacağını, bu yılki satış rakamlarının yuksek olmasında, gecmiş yıllardan gelen ertelenmiş talebin de etkili olduğunu ifade eden Bozkurt, acıklamalarına şu şekilddevam etti:
[h=2]“Gelecek yıl Turkiye’de otomobil pazarı kuculecek”[/h]
“2018’den beri filo ve perakendede otelenmiş talep vardı. Ayrıca pandemi doneminde insanların ozel arac kullanma isteği ve ikinci el arac fiyatlarının artmasıyla birlikte elindeki ikinci el aracını yenisiyle değiştirmek isteyenlerin fazla olması, talep patlamasına yol actı.
Ancak gelecek yıl faizler ve kurun geldiği seviyeyle birlikte pazarın en iyi ihtimalle 700 binler seviyesini gorebileceğini duşunuyorum. Fakat biz, gelecek sene icin bugunden sadece filo icin 28 bin sipariş aldık. İşte bu nedenle gelecek yıl duşmesini beklediğimiz pazara rağmen daha fazla arac satarak pazar payımızı artıracağımızı ongoruyorum.”